Gunnar van der Meeren Skrevet 7. august 2022 Skrevet 7. august 2022 Jeg har startet med å legge teksturer på Just Flight sin PA 28 Arrow IV modell. LN-BGZ var lenge en av Bergen Aero Klubbs flotte turmaskiner. Dette er WIP. 5 Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 8. august 2022 Premium Medlem Skrevet 8. august 2022 Nydelig som vanlig! Du har en helt unik evne til å ta perfekte screenshots, bra jobbet! 1 1 Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. august 2022 Forfatter Skrevet 9. august 2022 (endret) Begynner å få invendige teksturer på plass også nå (ikke helt ferdig med disse heller) Endret 9. august 2022 av Gunnar van der Meeren 5 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. august 2022 Premium Medlem Skrevet 10. august 2022 Proff arbeid ! Flyr ikke så ofte Arrow`en, men det er en tøff maskin, så med dine malekunster kjenner jeg at fristelsen kommer tilbake 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 10. august 2022 Skrevet 10. august 2022 Er en bra maskin dette her. Eneste grunnen til at den er parkert hos meg er at elevator er alt for lite effektiv. Trenger sånn 50% utslag bare for å få den i lufta. Ellers er det problemer med alt for lite elevator authority både i sving og under landing. Motorsetting virker å ha liten til ingen effekt på elevator. I virkeligheten når du ligger level og drar av motor så skal du få en ganske markant pitch down. Det skjer ikke i det hele tatt her. Samme problemer gjelder også Warrior. Under avgang skal du ikke trenge rare stikke trekket for å få maskinen i lufta. For å teste så hadde jeg over 90 knop før maskinen løftet seg av seg selv, så her er noe som ikke helt stemmer. Samme gjelder også Milviz 310. Foruten om dette så er systemer og resten veldig fint simulert med egen pad osv. Men dette med elevator må justeres hva enn det er som er problemet. Default flyene i MSFS oppfører seg ikke sånn. Ellers flott arbeid med livery og teksturer av @Gunnar van der Meeren 1 Siter
MagTvei Skrevet 12. august 2022 Skrevet 12. august 2022 Det er jo mulig å øke "elevator effectivity" i "flight tuning" fila. Økte den fra 1.0 til 1.4, og innbiller meg at det hjalp? Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. august 2022 Skrevet 12. august 2022 1 time siden skrev MagTvei: Det er jo mulig å øke "elevator effectivity" i "flight tuning" fila. Økte den fra 1.0 til 1.4, og innbiller meg at det hjalp? Har ikke prøvd å gjøre endringer selv, men mulig jeg eksperimenterer litt med dev tools. Må ganske drastiske endringer til dog. Ellers er jo dette en herlig maskin med både efb og god systemsimulering. Men foreløpig er dette med elevator såpass graverende at den ikke blir flydd hos meg. Hverken Arrow serien eller Warrior som også har samme problem. Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 12. august 2022 Forfatter Skrevet 12. august 2022 (endret) 3 timer siden skrev MagTvei: Det er jo mulig å øke "elevator effectivity" i "flight tuning" fila. Økte den fra 1.0 til 1.4, og innbiller meg at det hjalp? Hvor finner du "Flight tuning" filen? Det nærmeste jeg kommer er "Flight_model.cfg". Er det en inngang inne i denne som Never mind. Jeg fant den. Jeg overså at det var en seksjon i flight_model.cfg som heter Flight tuning. Endret 12. august 2022 av Gunnar van der Meeren Siter
MagTvei Skrevet 12. august 2022 Skrevet 12. august 2022 (endret) Min feil, mente Flight_model.cfg selvfølgelig, scroll nedover til [FLIGHT_TUNING] avsnittet, 6. linje ovenfra er elevator_effectiveness. Endret 12. august 2022 av MagTvei Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. august 2022 Skrevet 12. august 2022 Nå er ikke jeg noen ekspert når det kommer til flight tuning, men har skjønt det sånn at om en endrer en variabel så endrer man samtidig på flere ting og må ofte finne et kompromiss. Man må ofte endre flere ting for å kompensere for andre ting igjen. Men skal forske litt nå som jeg har lagt inn siste SDK. Har et par ting jeg skal teste nå av ren nysgjerrighet etter å ha lest litt i SDK rundt aerodynamikk. Har lagt til variabelen: elevator_lift_coef = 3.75 Denne manglet faktisk, så får se om det blir helt fuck up eller hva som skjer. 2 Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 12. august 2022 Forfatter Skrevet 12. august 2022 2 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Nå er ikke jeg noen ekspert når det kommer til flight tuning, men har skjønt det sånn at om en endrer en variabel så endrer man samtidig på flere ting og må ofte finne et kompromiss. Man må ofte endre flere ting for å kompensere for andre ting igjen. Men skal forske litt nå som jeg har lagt inn siste SDK. Har et par ting jeg skal teste nå av ren nysgjerrighet etter å ha lest litt i SDK rundt aerodynamikk. Har lagt til variabelen: elevator_lift_coef = 3.75 Denne manglet faktisk, så får se om det blir helt fuck up eller hva som skjer. Interessant! Vi får vel en rapport på dette 😊 2 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. august 2022 Skrevet 12. august 2022 Foreløpig har jeg ingen fremtid som modder Det ble ikke vellykka, og selv etter flere runder med testing fikk jeg ikke til noen endring å skryte av så jeg gav opp. Etter å ha testflydd litt mer ser jeg at det er flere ting som åpenbart er feil her, så her må nok just flight brette opp armene og komme med forbedringer. Med takeoff trim så fikk jeg flyet opp i 100 knop på rullebanen før det omsider løftet seg opp fra bakken av seg selv uten input fra meg. Selv da ville bare flyet sette seg ned på rullebanen igjen. Å løfte flyet opp fra bakken samt svinger i lufta krever sinnsyke elevator inputs. Nå har jeg aldri flydd en Arrow, men dette her er åpenbart helt feil. Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 13. august 2022 Forfatter Skrevet 13. august 2022 OK! Takk for tilbakemelding. Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 18. august 2022 Forfatter Skrevet 18. august 2022 LN-BGZ er nå lastet opp til flightsim.to 4 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.