eddie6413 Skrevet 24. april 2022 Skrevet 24. april 2022 Jeg holder på å lære meg G1000 og har fått til å lage flightplans osv. Der har jeg spesifisert altitude i diverse waypoints. Men er det noen måte å få autopiloten ( Ikke ai piloten) i G1000 til å automatisk gå opp og ned i høyde etter disse settingerne? Eller må jeg sitte pal og høre på ATC som forteller meg det og justere manuelt? Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 24. april 2022 Skrevet 24. april 2022 Nei, ikke uten input fra deg som flyr. Det går det ikke på store passasjerfly heller. ATC kan også når som helst be deg endre høyde eller gi deg en snarvei som du må putte inn i autopilot. Siter
eddie6413 Skrevet 24. april 2022 Forfatter Skrevet 24. april 2022 Ok. Men en annen ting... ATC sender meg i altfor høy høyde ved approach? Hvis jeg følger ATC så er jeg altfor høyt og når ikke approachen..så da må jeg ta en go around. Er dette vanlig? Skal jeg ignorere ATC og heller gå fra feks 3500 ft som ATC gir meg til feks 2000 ft? Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 24. april 2022 Skrevet 24. april 2022 ATC er fortsatt litt problematisk på noen områder, så det tryggeste på approach vil være å stole på deg selv og kart. Det finnes et gratis program som heter LittleNavMap som kan laste inn hele navdatabasen fra flight simulator og vise deg approachene. Litt tungt å bruke i starten, men ekstremt nyttig. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 24. april 2022 Skrevet 24. april 2022 32 minutter siden skrev eddie6413: Ok. Men en annen ting... ATC sender meg i altfor høy høyde ved approach? Hvis jeg følger ATC så er jeg altfor høyt og når ikke approachen..så da må jeg ta en go around. Er dette vanlig? Skal jeg ignorere ATC og heller gå fra feks 3500 ft som ATC gir meg til feks 2000 ft? ATC har sine problemer i simmen. I virkeligheten er det normalt sett ikke vanlig. De gangene ATC "glemmer" oss, så ber vi enkelt og greit om descent. I simmen kan du gjøre hva du vil. I virkeligheten kan man ikke ignorere ATC uten at det vil få konsekvenser i etterkant. Siter
eddie6413 Skrevet 25. april 2022 Forfatter Skrevet 25. april 2022 Har et spørsmål til men det er ikke om G1000... men kan ta det her så slipper jeg å lage så mange tråder. Er det en måte å legge til ekstra fuel? En tank til eller legge til 10 Gal? Trenger ekstra for en Around the world flight. Vil heller gjøre det enn gå inn i fuel på menyen... Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 25. april 2022 Skrevet 25. april 2022 45 minutter siden skrev eddie6413: Har et spørsmål til men det er ikke om G1000... men kan ta det her så slipper jeg å lage så mange tråder. Er det en måte å legge til ekstra fuel? En tank til eller legge til 10 Gal? Trenger ekstra for en Around the world flight. Vil heller gjøre det enn gå inn i fuel på menyen... Om du får for lite fuel anbefaler jeg å legge om ruten litt. Evt. kan du jukse ved å bruke fuel menyen. Siter
eddie6413 Skrevet 26. april 2022 Forfatter Skrevet 26. april 2022 7 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Om du får for lite fuel anbefaler jeg å legge om ruten litt. Evt. kan du jukse ved å bruke fuel menyen. Jeg fikk det til. Fikk lagt til 5 gal på venstre og høyre . Ser mange som har gjort around the world feks i en cessna har addet en ekstra tank. Tenker da på i virkeligheten...finnes masse videoer om det på youtube. Så for å prøve å gjøre det så realistisk som mulig så la jeg til 10 gal. Kan ikke legge til en center fuel så da ble det å fordele det på tankene. Siter
Frank Kristiansen Skrevet 26. april 2022 Skrevet 26. april 2022 Du har vel strengt tatt ikke lov til å legge ut på tur uten nok fuel til 45-60 minutter flytid I TILLEGG TIL PLANLAGT flytid 🙂 Vet ikke om det gjelder for kommersielle flighter, men for VFR og mindre fly så gjelder et absolutt minimum på 45 minutter. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. april 2022 Skrevet 26. april 2022 4 timer siden skrev Frank Kristiansen: Du har vel strengt tatt ikke lov til å legge ut på tur uten nok fuel til 45-60 minutter flytid I TILLEGG TIL PLANLAGT flytid 🙂 Vet ikke om det gjelder for kommersielle flighter, men for VFR og mindre fly så gjelder et absolutt minimum på 45 minutter. Jet skal ha fuel til destinasjon, pluss fuel til alternativ flyplass samt holding i 1500 fot i 30 minutter. For VFR er det endret til 30 min. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.