Gå til innhold

G1000 spørsmål. (Bonanza)


eddie6413

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lære meg G1000 og har fått til å lage flightplans osv.  Der har jeg spesifisert altitude i diverse waypoints.  Men er det noen måte å få autopiloten ( Ikke ai piloten) i G1000 til å automatisk gå opp og ned i høyde etter disse settingerne? Eller må jeg sitte pal og høre på ATC som forteller meg det og justere manuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.  Men en annen ting... ATC sender meg i altfor høy høyde ved approach? Hvis jeg følger ATC så er jeg altfor høyt og når ikke approachen..så da må jeg ta en go around. Er dette vanlig? Skal jeg ignorere ATC og heller gå fra feks 3500 ft som ATC gir meg til feks 2000 ft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden skrev eddie6413:

Ok.  Men en annen ting... ATC sender meg i altfor høy høyde ved approach? Hvis jeg følger ATC så er jeg altfor høyt og når ikke approachen..så da må jeg ta en go around. Er dette vanlig? Skal jeg ignorere ATC og heller gå fra feks 3500 ft som ATC gir meg til feks 2000 ft?

ATC har sine problemer i simmen. I virkeligheten er det normalt sett ikke vanlig. De gangene ATC "glemmer" oss, så ber vi enkelt og greit om descent. I simmen kan du gjøre hva du vil. I virkeligheten kan man ikke ignorere ATC uten at det vil få konsekvenser i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til men det er ikke om G1000... men kan ta det her så slipper jeg å lage så mange tråder.  Er det en måte å legge til ekstra fuel? En tank til eller legge til 10 Gal?  Trenger ekstra for en Around the world flight. Vil heller gjøre det enn gå inn i fuel på menyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden skrev eddie6413:

Har et spørsmål til men det er ikke om G1000... men kan ta det her så slipper jeg å lage så mange tråder.  Er det en måte å legge til ekstra fuel? En tank til eller legge til 10 Gal?  Trenger ekstra for en Around the world flight. Vil heller gjøre det enn gå inn i fuel på menyen...

Om du får for lite fuel anbefaler jeg å legge om ruten litt. Evt. kan du jukse ved å bruke fuel menyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Om du får for lite fuel anbefaler jeg å legge om ruten litt. Evt. kan du jukse ved å bruke fuel menyen. 

Jeg fikk det til.  Fikk lagt til 5 gal på venstre og høyre .  Ser mange som har gjort around the world feks i en cessna har addet en ekstra tank. Tenker da på i virkeligheten...finnes masse videoer om det på youtube.  Så for å prøve å gjøre det så realistisk som mulig så la jeg til 10 gal.  Kan ikke legge til en center fuel så da ble det å fordele det på tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Du har vel strengt tatt ikke lov til å legge ut på tur uten nok fuel til 45-60 minutter flytid I TILLEGG TIL PLANLAGT flytid 🙂

Vet ikke om det gjelder for kommersielle flighter, men for VFR og mindre fly så gjelder et absolutt minimum på 45 minutter.

Jet skal ha fuel til destinasjon, pluss fuel til alternativ flyplass samt holding i 1500 fot i 30 minutter. For VFR er det endret til 30 min. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...