Marius Risan Skrevet 5. november 2023 Forfatter Del Skrevet 5. november 2023 (endret) God kveld. Da var det tid for ny oppdatering av Fornebu. Noe som lenge har irritert meg er at høyden på flyplassen flere steder er veldig feil, spesielt ved starten av RW06 som lå alt for høyt. Har nå kranglet mange timer med MSFSs terrengverktøy og laget helt ny høydemodell/terreng for flyplassen. Har også fått lagt inn korrekt gradering/stigning av rullebanene iht. høydedata fra navigasjonskartene som ligger tilgjengelig online. Utover det har jeg fått på plass et par til bygninger, fjernet de statiske flyene fra gatene (etter flere har sendt ønske om dette) men det er primert høydejusteringen oppdateringa går ut på. Lar bildene prate for seg selv (ja jeg er veldig fornøyd med hvordan utbyggeren ved RW06 ble 😁 ) Oppdateringen er som vanlig tilgjengelig på flightsim.to https://flightsim.to/file/24409/enfb-fornebu-airport-closed Gi meg gjerne tilbakemelding på hvordan rullebaner/taxebaner er i bruk. Har testet en del selv, men mye mulig jeg har oversett noen områder hvor det kan være humpete Endret 5. november 2023 av Marius Risan 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 5. november 2023 Del Skrevet 5. november 2023 Gøy å se du enda fikler med dette! Sjekker ut oppdatering asap 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Steike bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Veldig bra! Vekker minner fra barndommen, da det var mulig å stå på taket av terminalen og se på fly :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 8. november 2023 Del Skrevet 8. november 2023 Ser ut som du må fram med motorsaga etter WU15, rullebanene er overgrodd! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 9. november 2023 Forfatter Del Skrevet 9. november 2023 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg jobber med å rydde opp etter WU15, er litt mer enn bare trær som må rettes opp desverre.. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 11. november 2023 Forfatter Del Skrevet 11. november 2023 Da er ny oppdatering tilgjengelig på flightsim.to Desverre var ikke WU15 oppdateringen noe snill mot meg. Jeg har etter beste evne forsøkt å blende inn flyfoto på nytt og rydde opp litt i høydemodellen (nok en gang). Det er ikke perfekt, men ihvertfall sånn midlertidig ser det ganske greit ut. https://flightsim.to/file/24409/enfb-fornebu-airport-closed God helg 1 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GFKSim Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Hei, Den nye Fornebu vises ikke i FS2020. Den gml. ble fjernet før ny installasjon. Er det noen fix? Mvh Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 44 minutter siden skrev GFKSim: Hei, Den nye Fornebu vises ikke i FS2020. Den gml. ble fjernet før ny installasjon. Er det noen fix? Mvh Egil Har du mappene som starter med 1,2,3,4 osv direkte under Community? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 13. november 2023 Forfatter Del Skrevet 13. november 2023 Den 12.11.2023 klokken 21.57 skrev GFKSim: Hei, Den nye Fornebu vises ikke i FS2020. Den gml. ble fjernet før ny installasjon. Er det noen fix? Mvh Egil Som nevnt over, at alle 4 mappene ligger inne. Du kan tillegg ta en titt på bildet "priority-order" som ligger i "hovedmappen" sammen med de 4 scenery mappene. Hvis du aktiverer "packaging reorder tool" i spillet under settings -> experimental -> packaging reorder tool så ser du prioriteringsrekkefølgen. Den skal matche med bildet jeg snakket om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 13. november 2023 Forfatter Del Skrevet 13. november 2023 Er også verdt å nevne at mappen som tidligere het "5-enfb-aerial" er blitt erstattet med "4-enfb-sattelite". Det er mao. redusert fra 5 mapper til 4 mapper, så slett den gamle hvis den fortsatt ligger i community mappen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GFKSim Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Hei, Disse 4 mappene er riktig plassert under hovedmappen i community, men de finnes merkelig nok ikke i packaging recorder tool. Kan det være en forstyrrelse fra en annen mappe i community? Mvh Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Direkte under Community som her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GFKSim Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Hei, De 4 filene er lagt under den felles FB mappa, Skal legge filene direkte i Community mappa uten noen mappe i mellom. Mvh Egil 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 18 minutter siden skrev GFKSim: Hei, De 4 filene er lagt under den felles FB mappa, Skal legge filene direkte i Community mappa uten noen mappe i mellom. Mvh Egil Nettopp, da dukker nok Fornebu opp igjen 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GFKSim Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Hei, Det var det som skulle til. Takk for hjelpen. Veldig flott å komme tilbake på gml. trakter.😁 Mvh Egil 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 29. november 2023 Del Skrevet 29. november 2023 Et nytt tillegg (Kilen sjøflyhavn) til msfs har kapret icao ENFB. Etter siste oppdatering av simmen fungerte ikke ENFB i det hele tatt. Kun etter installasjon av det nye tillegget der Kilen lastes om man velger ENFB. Kommer det en kode for Fornebu? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 29. november 2023 Del Skrevet 29. november 2023 Koden er XXFB 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 7. desember 2023 Premium Medlem Del Skrevet 7. desember 2023 Hei. Jeg har forsøkt å installere den siste versjonen 2 ganger nå. I MSFS ser jeg bare 3 filer i flightrecorder. Hva gjør jeg galt? 🙂 [img]https://i.imgur.com/fxXZqEy.png[/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 7. desember 2023 Premium Medlem Del Skrevet 7. desember 2023 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 12. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2023 Den 7.12.2023 klokken 11.45 skrev Geir Haugmo: Hei. Det ser riktig ut sånn som det, den fjerde filen er bakgrunnsbilde og den vises ikke med. Det er mulig å få den synlig mener jeg, er noe du kan huke av for i scenery packaging order, men det har ikke noe betydning egentlig. Jeg har ikke selv fått testet FBU etter nyeste sim update, noen andre som opplever problemer også? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 13. desember 2023 Premium Medlem Del Skrevet 13. desember 2023 Den er grei. Prøver i morgen. 🙂 Takk skal du ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.