Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. april 2021 Premium Medlem Skrevet 2. april 2021 Da var den i hangaren . Måtte vente til i dag, så jeg var sikker på at dette ikke var en aprilspøk..... Fantastisk modell, selv om heller ikke Milviz har klart å unngå svakhetene i MSFS underliggende FM. Men etter litt trimming og under "normal" flight, flyr Corsair`n veldig troverdig. En håndfull å holde orden på, men fylt til randen med gåsehudeffekter og en himmelsk lydkvalitet. Ganske grei å lande, men man bør være forsiktig med nedbremsingen, da den svære propellen lett kan slå nedi. Overkommelig pris og et absolutt MÅ HA fly . God Påske 10 Siter
MagTvei Skrevet 2. april 2021 Skrevet 2. april 2021 Rakk en liten test i natt, bare fra Torp til Rygge, men mektig maskin! Hadde låst halehjulet ved landinga, så fikk litt problem med å holde meg på asfalten. Litt nervøs i lufta på trimminga ja, som Spitfire før oppdateringen? 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. april 2021 Skrevet 2. april 2021 Flotte bilder! Hvordan er takeoff og taksing i denne her? Taildraggere simuleres jo helt ræva default. Siter
MagTvei Skrevet 2. april 2021 Skrevet 2. april 2021 1 time siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Flotte bilder! Hvordan er takeoff og taksing i denne her? Taildraggere simuleres jo helt ræva default. Virker veldig troverdig på meg, men er ikke ekspert på hvordan den skal være, kanskje Ernst kan svare. Kanskje litt enklere å lande og ta av med enn Spitfiren. 2 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. april 2021 Forfatter Premium Medlem Skrevet 2. april 2021 Den takser helt greit og med fantastisk grom lyd ☺️. Take off er omtrent som med Spit’n, smånervøs og følsom til farta tar tak i sideroret. Landingen krever årvåkenhet mot riktig hastighet, for her kan det fort bli veldig ubehagelig «jukking» nært stall-grensen 😳. Synes faktisk Spit’n er lettere å ratte i cruise-hastighet, men Corsair’en går stødig som et lokomotiv, når den er riktig trimmet. Synes også Corsair’en har bedre dybde i systemsimulering, og en lydkvalitet som får fram gåsehud på en stakkar 😁. 3 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. april 2021 Skrevet 2. april 2021 Jeg tenker i hovedsak litt mer på dette med halehjulsproblematikk på taildraggere. Og problemstilling med ground loop etc. Mulighet for å låse halehjul under avgang for å forhindre ground loop. Dette er meget bra simulert både i XP og DCS, men i FS2020 er det helt ræva. Samme i P3D med mindre du bruker A2A sine fly. Problemstillingen har vært diskutert en del på forumet til FS2020. Så spørsmålet er om Milviz har funnet en måte å forbedre dette her på? Kanskje noen her inne som har flydd halehjul kan svare? Siter
jenstf Skrevet 2. april 2021 Skrevet 2. april 2021 Testet den nye fuglen rundt et snødekt ENTC med speilblank rullebane, overskya og en del vind. Ikke rør bremsa på denne (!!) 😛 Jeg hadde for så vidt hørt på en omtale av flyet på YouTube at her må man bare la det trille til det stopper, men skulle prøve å komme meg av på neste exit. Bremsa først litt og gikk opp på forhjula, så forsøkte jeg å svinge og slo nedi med vingen. Bremsa litt til og gikk rett i bakken med propellen. MilWiz var så forberedt på at dette kom til å hende at de hadde klar lyden av metall som skraper langs asfalten når vingen slo nedi og lyd av propell i bakken 😛. 1 1 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. april 2021 Premium Medlem Skrevet 3. april 2021 Skal hjelpe å dra stikke helt til deg når du bremser så du ikke "vipper"på trynet undr nedbremsing FORSIKTIG 😉 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. april 2021 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. april 2021 Sitat Jeg tenker i hovedsak litt mer på dette med halehjulsproblematikk på taildraggere. Og problemstilling med ground loop etc. Mulighet for å låse halehjul under avgang for å forhindre ground loop. Dette er meget bra simulert både i XP og DCS, men i FS2020 er det helt ræva. Samme i P3D med mindre du bruker A2A sine fly. Problemstillingen har vært diskutert en del på forumet til FS2020. Så spørsmålet er om Milviz har funnet en måte å forbedre dette her på? Jeg har heller ikke erfaring med halehjul IRL ( bortsett fra seilfly ). Synes MILVIZ har truffet bra med sin Corsair, man kan takse med ulåst bakhjul og låse bakhjulet for take off. Den holder kursen under take off veldig bra, til sideroret får tak, og kan styre veldig presist under vanlig taksing. Har enda til gode å groundloope under landing, men har holdt meg til lange rullebaner, og latt utysket rulle fra seg et godt stykke før forsiktig nedbremsing. Ikke noe flymodell for "snarveier", her må man følge boka, og raske løsninger blir hardt straffet 1 Siter
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 3. april 2021 Premium Medlem Skrevet 3. april 2021 Min erfaring fra mange år med halehjulsflyging er alltid å ha stikka i magen ved bakkeoperasjoner, run-up, slow speed taxing, oppbremsing osv. En god måte å trene på (som jeg lærte under cub utsjekk) er å bruke rullebanen til taxe trening. Gi på såpass throttle at halen kommer opp...fortsett å taxe med høy hale en stund for så å sette halehjulet på bakken igjen. Gjenta øvelsen til du må snu. Taxe tilbake og prøv på nytt. Dermed får du god og effektiv trening av å beherske flyet i overgangen fra høy til lav hale, uten å fly landingsrunder. 6 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. april 2021 Forfatter Premium Medlem Skrevet 4. april 2021 Sitat Min erfaring fra mange år med halehjulsflyging er alltid å ha stikka i magen ved bakkeoperasjoner, run-up, slow speed taxing, oppbremsing osv. En god måte å trene på (som jeg lærte under cub utsjekk) er å bruke rullebanen til taxe trening. Gi på såpass throttle at halen kommer opp...fortsett å taxe med høy hale en stund for så å sette halehjulet på bakken igjen. Gjenta øvelsen til du må snu. Taxe tilbake og prøv på nytt. Dermed får du god og effektiv trening av å beherske flyet i overgangen fra høy til lav hale, uten å fly landingsrunder. Kan nok ikke bruke samme teknikk på tungvekter Corsair som på den fjærlette Cub`en . Heldigvis har Milviz sørget for presis taksing med ulåst halehjul på Corsair`n , og stødig take off med låst halehjul. Man bør likevel sette siderors-trimmen 6-7 grader til høyre og være på "tå hev" når farta øker. I lufta skrur jeg trimmen tilbake til 2-3 grader og setter turtallet til ca 2000, da flyr den stødig, men trenger faktisk ganske mye negativ høyderorstrim etter som hastigheten øker, og omvendt under landing. I det hele tatt, riktig trimming er nøkkelen til en "behagelig" flight, i tillegg til et godt øye på temperaturer, mixture og throttle . Siter
MagTvei Skrevet 4. april 2021 Skrevet 4. april 2021 Noen tips her: https://youtu.be/NbOFpPNrhIU Siter
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 4. april 2021 Premium Medlem Skrevet 4. april 2021 Se nedenfor. Dette gjelder Harward (som jeg selv har fløyet med instruktør) Harward er en stor halehjulsmaskin på linje med Corsair. Grunn teknikken er den samme på alle halehjulsfly. Hjul landing eller trepunkts landing. 2 Siter
jenstf Skrevet 4. april 2021 Skrevet 4. april 2021 Pass på temperatur ja. Rett etter takeoff smalt det, ruta ble full av olje, motoren stoppa og jeg fikk prøvd på en nødlanding med Corsair på en liten bilvei, men endte opp ned i en åker da det ikke akkurat var noen motorvei. 1 Siter
MagTvei Skrevet 4. april 2021 Skrevet 4. april 2021 Ja, må ikke vente lenge etter takeoff med å redusere throttle og rpm! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.