Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. januar 2021 Premium Medlem Skrevet 12. januar 2021 Viggen har imponert flyinteresserte siden begynnelsen av 70-tallet, og den fortsetter å imponere, nå også i DCS. Med sitt kraftige understell, råsterke motor med reverseringsklaffer og enkelt felt-vedlikehold, har Viggen vært ryggraden i det svenske Flygvapnet i flere ti-år . Jeg har en lang og bratt lærekurve før jeg kan utnytte AJS-37 til det fulle, men begynner å få taket på take off og landinger på korte flystriper i vinterlige forhold. 6 Siter
Kim Kristensen Skrevet 12. januar 2021 Skrevet 12. januar 2021 Ja det er vel litt mer systemer å holde oversikt over i en sånn enn 2. verdenskrig maskinene du normalt durer rundt med. 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2021 Skrevet 12. januar 2021 Fin maskin den der. Har den ikke selv, men har prøvd den når det var gratis prøveperiode. Har nok evig nok med A-10C, F-18 og F-16 akkurat nå 🤪 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. januar 2021 Forfatter Premium Medlem Skrevet 12. januar 2021 He he, en anelse mer å holde styr på ja, selv om Viggen er enklere enn F-16, F-18 og siste generasjon "fightere". Artig å testfly "legender" man har vokst opp med, men jeg har ingen ambisjoner om å lære meg ALT som trengs for å fly i kampsituasjoner. Da foretrekker jeg WW2 som arena, og her er tilbudet i DCS formidabelt Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2021 Skrevet 12. januar 2021 1 minutt siden skrev Ernst K.Furuhatt: He he, en anelse mer å holde styr på ja, selv om Viggen er enklere enn F-16, F-18 og siste generasjon "fightere". Artig å testfly "legender" man har vokst opp med, men jeg har ingen ambisjoner om å lære meg ALT som trengs for å fly i kampsituasjoner. Da foretrekker jeg WW2 som arena, og her er tilbudet i DCS formidabelt Anbefales å lære deg å fly den i kampsituasjoner. Er ikke så ille som du kanskje tror. Finnes så mye bra opplæringsvideoer på youtube og i simmen at det koster ikke så alt for mange kalorier å komme deg i gang med enkel luft til luft eller luft til bakke. Da blir en helt ny verden og entusiasme åpnet opp, tro meg Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. januar 2021 Forfatter Premium Medlem Skrevet 12. januar 2021 Sitat Fin maskin den der. Har den ikke selv, men har prøvd den når det var gratis prøveperiode. Har nok evig nok med A-10C, F-18 og F-16 akkurat nå 🤪 Absolutt et flott stykke svensk ingeniørkunst, og veldig bra for sin tid Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. januar 2021 Forfatter Premium Medlem Skrevet 12. januar 2021 Sitat Anbefales å lære deg å fly den i kampsituasjoner. Er ikke så ille som du kanskje tror. Finnes så mye bra opplæringsvideoer på youtube og i simmen at det koster ikke så alt for mange kalorier å komme deg i gang med enkel luft til luft eller luft til bakke. Da blir en helt ny verden og entusiasme åpnet opp, tro meg Jotakk, kommer sikkert til å snuse litt på våpensystemene, men har innsett at dette er tidkrevende å gi seg ut på, så da blir det i første omgang å prioritere WW2, som har mer enn nok å by på av entusiasme Det har vært flere nyttige oppdateringer av både realisme og utseende i det siste, og mer er på gang. Har store forventninger til Mosquito`en bl.a. og jeg begynner endelig å få taket på Spitfire, Mustang og P-47, men sliter med å beherske Me-109 og Fw-190 . Måtte bare skifte ut Saitek X-55 Rhino Throttle og Stick med Thrustmaster Hotas Warthog Flightstick og Throttle. Førstnevnte har vært grei utrustning i P3D4 og MSFS, men ble for upresis i DCS. Nå vurderer jeg også å skifte ut Saitek pedalene av samme grunn. Sånn sett koster DCS noe mer, men man får også mye mer igjen for investeringene man gjør. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2021 Skrevet 12. januar 2021 3 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt: Jotakk, kommer sikkert til å snuse litt på våpensystemene, men har innsett at dette er tidkrevende å gi seg ut på, så da blir det i første omgang å prioritere WW2, som har mer enn nok å by på av entusiasme Det har vært flere nyttige oppdateringer av både realisme og utseende i det siste, og mer er på gang. Har store forventninger til Mosquito`en bl.a. og jeg begynner endelig å få taket på Spitfire, Mustang og P-47, men sliter med å beherske Me-109 og Fw-190 . Måtte bare skifte ut Saitek X-55 Rhino Throttle og Stick med Thrustmaster Hotas Warthog Flightstick og Throttle. Førstnevnte har vært grei utrustning i P3D4 og MSFS, men ble for upresis i DCS. Nå vurderer jeg også å skifte ut Saitek pedalene av samme grunn. Sånn sett koster DCS noe mer, men man får også mye mer igjen for investeringene man gjør. For en enkel start så kan du jo ta noen av treningsoppdragene som følger med. Da får du er kjapp innføring i det viktigste. Ta en ting om gangen og ikke gå videre før du behersker det skikkelig. Hotas warthog er tingen ja. Skal aldri mer billig plast inn her i huset Skal også bytte ut mine saitek cessna pedaler med noe skikkelig. Blir nok metall og ikke plast denne gangen. Skal ha ordentlig kvalitet denne gangen, selv om saitek pedalene har vært greie nok. 1 Siter
Marius Sparby Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Hadde gleden av å stå ved siden av en under oppstart på Ørlandet i 2000, og den er rett og slett et brutalt fly på alle måter. Har den i DCS, men ikke flydd den noe særlig. Den er veldig 70-talls generelt, men den er også en av de bedre antiship-flyene som finnes i DCS. Flotte bilder, som alltid 1 Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Husk at Viggen også har "auto throttle", den gjør kortbanelandinger enda enklere 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.