Jan A Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Hei Har nå prøvd flere turer på Vestlandet med Cessna 172,problemet er at etter siste oppdatering får plutselig ising effekt og ikke kun visuelt som jeg har satt i options.Noen flere som har samme problem event. en fix? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 10. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 10. oktober 2020 Er blitt kaldere nå så frost kan finnes i lavere høyde nå Skal du unngå det må du stille kalender til varmere tider eller holde deg unna skyer med fuktighet i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan A Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2020 5 minutes ago, Robert Hulthin said: Er blitt kaldere nå så frost kan finnes i lavere høyde nå Skal du unngå det må du stille kalender til varmere tider eller holde deg unna skyer med fuktighet i Ja det vet jeg😊 Men har skrudd det av i menyen men etter siste oppdatering innvirker det på flyet uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 fikk selv ising på frontruta på en tur og fikk litt panikk. Prøvde først å finne en bryter for window heat, men da det ikke fantes på den modellen var det bare å gå ned til en lavere høyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varvik Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Blir dere kvitt ising på vinduene? får det ikke bort selv om jeg går ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 12. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 12. oktober 2020 Skal forsvinne når du er i mildvær men kan ta litt tid hvis du er kraftig nediset 😉 Pass på høyden når du går ned (TERRAIN) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Aalberg Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Testa akkurat det der i går kveld med Cessna 172. Fløy real weather i 2000 ft, skifta til Snow weather, isen på vinduer kom umiddelbart. Som påpekt er det ingen deice på en Cessna 172 så jeg skiftet til clear weather og etter ca 20-30 sekunder begynte isen å forsvinne fra vinduer og ble borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 2 hours ago, Morten Aalberg said: Testa akkurat det der i går kveld med Cessna 172. Fløy real weather i 2000 ft, skifta til Snow weather, isen på vinduer kom umiddelbart. Som påpekt er det ingen deice på en Cessna 172 så jeg skiftet til clear weather og etter ca 20-30 sekunder begynte isen å forsvinne fra vinduer og ble borte. Slik fjærner/forebygger du is på 172 (i virkeligheten, burde funke i sim også): pitot heat on forgasservarme på (på eldre 172 uten direkteinnsprøytning) slå på full varme (cabin heat) kom deg ut av isingforhold så fort det lar seg gjøre. Flyet er ikke laget for å fly i ising forhold! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 12. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 12. oktober 2020 Fløy akkurat c172 fra endu til entc. Fikk ising i stjerneklart vær 6000ft amsl. Det var litt rart.. litt overivrig værgenerator, akkurat som tordenværet er to much. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.