Kjetil WombiiActual Skrevet 4. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2022 Planen var å ikke bruke mye tid på dette, siden jeg har for mange andre prosjekter (inkludert VDGS på Flesland), så jeg skal prøve å holde meg til en stram tidsplan. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 6. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2022 Terminalen er ca ferdig, men må gjøre ferdig gangbroene til jetwayene. Og alle trærne i området er tilbake igjen og vegetation polygon har sluttet å fungere. Skulle ønske SDK'en bare kunne fungere av og til. 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 6. januar 2022 Del Skrevet 6. januar 2022 (endret) Ser rålekkert ut! Får gate 10 og 11 også custom jetways? 😄 De er vel litt annerledes/eldre enn de andre grå broene Endret 6. januar 2022 av Henrik Isaksen typo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 6. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2022 Teoretisk ja, men har ingen gode bilder av de. Forskjellene ser ikke ut til å være av betydning, så jeg tror jeg bare lager en hvit versjon av disse. Rettelse: Forskjellene ser ikke ut til å være av så stor betydning at jeg heller bruker tid på å lage helt korrekt modell enn å heller lage noen andre bygninger. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 Noen som er våkne sent/tidlig og kan bekrefte at dette fungerer og ser noenlunde ok ut? Beta B for 1.7.0: https://drive.google.com/file/d/1VAtipLhGZImbkxdY4ivXkWPib6Ntq9xP/view?usp=sharing (Dette er ikke en payware flyplass der det er meningen at man skal titte på ting på nært hold) 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 9. januar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 9. januar 2022 Ikke tidlig våken til å være meg, men lastet ned for testing nå. Alt fungerer og ser veldig flott ut. Bra jobbet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Funker strøkent med AIG Traffic, i alle fall. Tilokblet jetway og greier! Endret 9. januar 2022 av Dag Baardsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Nå er jeg ingen ekspert på gateways, har egentlig aldri brukt disse. Når jeg starter på Gate 16 og spør etter jetway, så får jeg avslag fra Sola Ground. Ingen oppgitt grunn. Noen idé? Endret 9. januar 2022 av Dag Baardsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 Det hender man må spørre to ganger på flere av servicetilbudene. Jeg har faktisk glemt å teste de med atc, men de bør fungere. (Jeg har en jetway kommando på streamdecken istedenfor). Skal teste det med atc i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 3 timer siden skrev Kjetil Garpestad: Det hender man må spørre to ganger på flere av servicetilbudene. Jeg har faktisk glemt å teste de med atc, men de bør fungere. (Jeg har en jetway kommando på streamdecken istedenfor). Skal teste det med atc i kveld. Ja, jeg prøvde 3 ganger, husker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 Har kun fått tatt en rask titt men ser veldig bra ut altså! Angående helikopterterminalen, har du noen planer om å lage den ved et senere tidspunkt? Eventuelt, hadde det vært mulig å fått gjort defaultbyggningene som ligger der litt lavere, så den ish er i proposjon med hovedterminalen? Igjen, ser veldig veldig bra ut 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 9. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2022 @Dag BaardsenFungerer for meg i default a320. @Henrik Isaksen Helikopterterminalen og hangarene er mer interessante for meg enn passasjerterminalen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 11. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2022 Enkel heliport 6 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 En knapp uke etter at du uttalte at du ikke kom til å fokuserer på terminalene. 🤣 Nydelig arbeid! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Noen vet ikke sitt eget beste... Og takk for det! Knallbra! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 En kjapp tur innom fra Flesland tidligere i dag. Fin fint, og null problem med jetway/bakkeutstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2022 Dette er årsaken til at ENZV har blitt litt forsinket. VDGS. 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 18. januar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 18. januar 2022 Fantastisk! At vi får VDGS på Sola er strålende. Tusen hjertelig takk mister! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Mega! Er det noe som er blitt muliggjort nå i det siste, ser det er flere som sysler med VDGS den siste tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2022 Logikken for VDGS systemet er et program laget av Nool Aerosystems (som også har laget programmet som mange bruker til å importere terraforming til flyplasser). Egentlig betalingsvare for sceneryutviklere, men jeg fikk tilbud om å bruke det på Sola. Krever installasjon av et lite program som er gratis for bruker. Det er eneste måten for øyeblikket å få 100% korrekt fungerende vdgs i MSFS og fungerer på alle gates uavhengig av hvilken som tildeles av ATC. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 (endret) Ser ut som Nool etterhvert tenker å gi ut dette gratis til freeware-utviklere - og heller ta betalt for payware. De vurderer det i alle fall. "Currently I have made it available only to select premium airports, first of which is out already - LJLJ Ljubljana by Scenic Routes (added in v1.3 update). I am looking to make it available for freeware airports too when the project matures. Endret 18. januar 2022 av Dag Baardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Vet ikke hvordan VDGS-unitene er på Sola, men vil tro at den er som på andre Norske lufthavner. Oslo, samt Bergen, Tromsø osv. har denne varianten fra videoen her, er dette noe du får endret eller er det noe man må betale for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2022 På alle bilder jeg har studert så har både Sola og Flesland denne modellen som går under navnene FMT APIS eller Thyssenkrupp A-VDGS. Jeg har derfor brukt en god del tid på å spesifikt modellere den. Den gjenstående forskjellen er at min fortsatt viser desimal på avstand over 3 meter og ikke viser klokka (ennå). Dersom noen har nye bilder som viser noe annet så bytter jeg gjerne modell. Bodø derimot ser ut til å bruke Safedock modellen som også brukes på LJLJ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 I stand corrected! 😄 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 19. januar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 19. januar 2022 8 timer siden skrev Henrik Isaksen: I stand corrected! 😄 Etter implementeringen av VDGS: Bokstavelig talt 😆 Om vi har pappahumor på forumet da selvsagt.... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 25. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2022 Da er den oppdatert på https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola til versjon 2.0.0 Custom nye bygninger, jetways. VDGS: Har implementert samme VDGS modul som brukes av blant andre Flight Beam's NZAA Auckland. Last ned og installer versjon 1.0.4 eller nyere herfra: https://fs.nool.ee/MSFS/VDGS/Releases/ Obs! Ser ut til å gi falsk positiv varsel med Avast og AVG virusscanner, men klarert av så godt som alle andre. 4 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 25. januar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 25. januar 2022 Ser bra ut dette Takker 😛 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 17. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2022 Liten oppdatering til ENZV. VDGS vet nå hvilket stand nummer den har, hvilket flight nummer du har og kan til og med klokken. https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola Oppdatering lastes ned på vanlig sted, men last også ned oppdatert VDGS modul (minimum 2.0.1) her: https://fs.nool.ee/MSFS/VDGS/Releases/ 6 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Herrejemini! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 17. februar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 17. februar 2022 Takker og bukker 😜 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.