Gå til innhold

Haugesund Lufthavn, Karmøy (Freeware)


KapteinWestad

Anbefalte innlegg

Den 12.9.2020 klokken 11.26 skrev KapteinWestad:

Den har vært ute en stund, men til de som ikke har sett det enda så har jeg gitt ut ENHD for MSFS :Dhttps://flightsim.to/file/193/haugesund-airport-enhd

Hei !

Jeg har benyttet meg av versjonen din hele tiden. Karmøy er mitt andre hjem 🙂
Nå er det en stund siden forrige oppdatering. Så da frister jeg meg frempå med noen ønsker.

Har du mulighet for å finjustere litt på rullebaneprofilen (høydeprofil), banemerking (distansemerker) og rullebanelysene? Da tenker jeg på de åpenbart synlige tingene som å etablere dobbel PAPI, fjerne de laaange "touchdown" sone-lysene. Men også legge til innflyvningslys og korrigere running rabbit (slik at den ikke synes fra motsatt retning). Rullebaneprofilen kunne trengt en utjevning, men vet ikke hvor vanskelig det er å få dette realistisk? Rullebanens høydeprofil kan undersøkes nærmere her: https://hoydedata.no/LaserInnsyn/?x=-55162&y=6619110&level=13&utm=33&projects=766&layers=&raster=8:50&background=wmtsTopoGraatone ved å tegne en strek over rullebanen på langs (slik fikk jeg grafen under).

image.png.8ef213f6c58ba6ce098562a80393eee2.png

image.png.1378684afa0564fdf9d9456a15d22b7a.png

 

image.png.cf61c29e4e3021acc1f7aedb79700ddc.png
Foto fra visitnorway.no  / Tor Andre Johannesen

Endret av Kjell Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vurdere å ta en titt på å lage en enkel ny versjon dersom Westad har forlatt den, men er litt opptatt de neste to månedene.

(sniker inn en liten endring her: Har tatt en titt på flyplassen og ble inspirert av de gode defaulthøydedataene som skjuler seg under default-flatten. Skal prøve å få dyttet ut en enkel versjon innimellom andre prosjekter)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...