SkyKaptn Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Jeg poster her for jeg ser at det er noe som ikke stemmer med TrackIR, kun i FS. Når man velger pause sentreres kamera til senter etter 4-5 sekunder, noe som ikke skjer i kontrollpanelet til TrackIR. Der holder den fast på kameraposisjonen. Når kamera sentreres ved pause er det klin umulig å få betjent noe på et skikkelig vis. Jeg skulle lage en flightplan in-flight men det var bare å glemme når pausefunksjonen fikk kameraet til å sprette vekk. -Å lage en flightplan eller andre ting som krever litt presisjon uten pause i TrackIR er helt grusomt slik som flyet hopper både fra turbulens og en autopilot som er på trynet. Man kan sammenligne det med å skulle taste på mobilen i fylla ombord i en sjark i storm. Noen som plages med det samme og har funnet ut av det? Alt annet fungerer greit. Har valgt FS2020 i profilen til TrackIR etter en oppdatering der. Endret 30. august 2020 av SkyKaptn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Plages, men ingen løsning dessverre! Endret 30. august 2020 av Ø.C.H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Gelert Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Jeg løser det med å sette TrackIR i pause, ser rett frem. Bruker musa til å navigere meg frem til rette instrument og zoome inn og gjøre det jeg skal. Tar TrackIR ut av pause og alt funker som det skal igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foxtrotlima Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Har samme greia noe som er veldig plagsomt. Lest masse på ulike forum uten å finne en løsning. Løser det ved å pause TIR og velge en passende instrument-view Ctrl-1, Ctrl-2 osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Machineboy Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Foreløpig har jeg bytta fra pause til precision, det funker bedre når man må bøye seg nærmere et panel. Håper det kommer en fiks for dette etterhvert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foxtrotlima Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 14 hours ago, Machineboy said: Foreløpig har jeg bytta fra pause til precision, det funker bedre når man må bøye seg nærmere et panel. Håper det kommer en fiks for dette etterhvert! Det må du forklare nærmere - du bruker altså ikke pause? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Machineboy Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Det stemmer, jeg satte opp en knapp for precision i stedet for pause. Bevegelsene blir da roligere og lettere å treffe knapper med musa. Ble gæærn av at view ble nullstilt etter noen sekunder med pause. Hvis det kommer en patch som fikser dette bytter jeg tilbake fra precision til pause. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foxtrotlima Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Enig, blir litt smågal jeg og. Prøver ofte å kjapt gjøre det jeg trenger på pause i de få sekundene jeg har til rådighet før view resettes. Synd, siden TIR funker perfekt ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddElviz Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Har begynnt å ta av meg capsen når jeg skal skru mye på knotter. Hvis jeg legger den så TIR ikke ser den, så switcher FS til default view, og jeg kan bruke musen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkyKaptn Skrevet 10. september 2020 Forfatter Del Skrevet 10. september 2020 1 time siden, OddElviz skrev: Har begynnt å ta av meg capsen når jeg skal skru mye på knotter. Hvis jeg legger den så TIR ikke ser den, så switcher FS til default view, og jeg kan bruke musen. Ja samme her. Testet med precision mode som gjør ting straks bedre, men det er ennå ganske mangelfullt. Spesielt det å betjene "multi-skruene" som f.eks ALT og baro er hit&miss når det rister ombord. Bruker TrackIR mest nå når level flight er oppnådd og til sightseeing underveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Det er gått en god stund nå. Hvordan fungerer dette for folk nå i MSFS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.