per berge Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Har i disse korona tider tenkt litt på hva det vil bety for alle de titusenvis flya som nå er satt på bakken. Vi Flydioter har jo noe kjenskap til det strenge service kravet til flyparken, så i den sammenheng lurer jeg på hvor mye disse flya må gjennomgå sjekk og i hvilken grad. Er det kapasitet og er det isåfall noen som har oversikt på slik ? Ett anna spørsmål er att det er jo mye økonomi inn i bildet her også. Ting kan gjerne produseres fortere og billigere enn kostnadene til leasingselskapene fra Pre-korona. Å leasingselskapene vil selvfølgelig følge butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 (endret) Jeg har på ingen måte oversikt nok til å si hvordan det står til med de forskjellige flatene som står stille rundt om kring, men det er jo en kjensgjerning at fly aom blir stående står på seg "snag". Jeg så et innslag om Norwegian sin flåte for en stund tilbake og der ble det sagt at de blir hermetisk lukket og at man prøver å kjøre motorene på dem med jevne mellomrom, men det gjelder nok langt fra alle fly som står og det vil nok koste mye tid og penger å få alle i lufta igjen. Endret 21. mai 2020 av Fredrik Edvardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Det er selvfølgelig prosedyrer for dette, men det forutsetter at det finnes nok mannskap til å utføre dem. Å lukke en flymaskin er en sak, men de må luftes regelmessig. Motorene må kjøres, men det er en hel jobb i seg selv siden motorene er tildekket. Flere fly = mere jobb = flere teknikere på jobb. Om de ikke er permitterte. Flymaskiner liker ikke å stå stille. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 En liten NRK-snutt: https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-oslo-og-viken/202004/DKOV98042020#t=5m7s 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 21. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2020 12 timer siden, Fredrik Edvardsen skrev: det vil nok koste mye tid og penger å få alle i lufta igjen. Ja jeg vil tru det. Det vil antagelig kreve enormt mye arbeidstimer med fagfolk av helt spesifik kompetanse. Ikke noe en bare henter fra Litauen 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyerone Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Jeg følger en Boeing pilot på youtube, kanalen heter blancolirio og han diskuterer hvert Boeing tilfelle som har vært på nyhetene. Nå Korona. Ja det blir litt arbeid med å dra igang smøreoljer og systemer. "A plane is like a shark.. needs to keep moving". Håper virkelig fyren kommer på jobb igjen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 23. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2020 På 14.7.2020 den 17.15, flyerone skrev: "A plane is like a shark.. needs to keep moving". Akkurat hva jeg forventa. Flytyeknikera verda over har nok jobba dobbelt og trippelt de siste par ukene tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.