Gå til innhold

Hispano Buchòn


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

En morsom variant av Me-109E,  produsert og delvis utviklet i Spania etter WW2.  Ironisk nok med Merlin-motor,  og brukt i utallige spillefilmer som Me-109.  Flys ofte på flyshow rundt om i verden,  og jeg har selv hatt glede av nærkontakt både i Bodø og på Gardermoen. Flight Replicas har laget en kompleks og meget flott modell av denne historiske godbiten. Oppfører seg meget realistisk i P3D4,  og er nesten på høyde med Accusim i generell kvalitet.  Det som mangler er lydkvaliteten,  her har FR tatt noen snarveier,  men heldigvis er det lett å erstatte med gode lydfiler fra nettet.  -  I tillegg tilbyr Flight Replicas en nyutviklet modell av Bf-109G6,  som kan kjøpes samtidig med pakkerabatt.  Også denne modellen er gjennomført bra,  og for min del en selvfølge i hangaren.

 

bo1.jpg

bo2.jpg

bo3.jpg

bo4.jpg

bo4b.jpg

bo4c.jpg

bo5.jpg

bo6.jpg

bo7.jpg

bo8.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jada,  Battle of Britain brukte flere Buchòn under innspillingen.  Disse flyene er jo mye nyere enn Me-109,  og har ikke vært brukt i krigstjeneste,  så det finnes ganske mange som er restaurert til flybar tilstand.  Nesten alle flyfilmer med Me-109 bruker Buchòn som erstatning.  Den har til og med vært malt som Hurricane i noen tilfeller,  så det er en allsidig "filmskuespiller"  :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kim Kristensen skrev:

Artig, min eneste personelige erfaring med den der er «battle of britain» filmen fra gudene vet hvor langt tilbake, det var vel en spanskbygd maskin på lisens om jeg ikke husker helt feil?

Hvis du har sett "Dunkirk" som kom i 2017, så er det med et par Buchons som spiller rollen som Bf109 der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...