Fredrik Edvardsen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 4477th Test and Evaluation Squadron (TES), bedre kjent som "Red Ealges" var en USAF-skvadron som hadde som oppdrag å trene amerikanske flygere til å slåss mot Sovjetiske maskiner. Forskjellen på "Red Eagles" og andre skvadroner med lignende oppgaver var at de faktisk fløy de maskinene som de lærte de andre flygerne å slåss mot. Fra 1977 og frem til 1990 var "Red Ealges" del av et topphemmelig program som het "Constant Peg". Programmet gikk i utgangspunktet ut på å teste og evaluere Sovjetiske fly og taktikker, men utviklet seg etterhvert til å også omfatte trening av andre amerikanske piloter i hvordan de best mulig skulle møte truslene fra øst. De holdt hus på Tonopah Test Range Airport nord i Nevada Test and Training Range - et særdeles øde område, som skulle vise seg å være nær ideelt for hemmelige operasjoner - Tonopah Test Range Airport spilte senere en stor rolle i utviklingen og testingen av F-117, og det er der de gjenværende maskinene er lagret i dag. I starten av "Constant Peg" hadde "Red Eagles" tre MiGs, to MiG-17 og en MiG-21, som de hadde lånt av Israel. Da programmet gikk mot slutten hadde de så mange MiGs at da Israelerne ba om å få tilbake den første MiG-21 som de hadde lånt dem så klarte de å gi tilbake feil maskin. Feilen ble oppdaget og man fikk til slutt gitt Israelerne tilbake riktig maskin, som man forøvrig kan se på IAF museet i Hatzerim i dag. "Red Ealges" fløy flere forskjellige versjoner av MiG-17, MiG-21 og MiG-23, men ingen MiG-19 - men jeg syns likevel det var passende å ta den første turen i Razbams nye MiG-19P fra nettopp Tonopah Test Range Airport. Jeg kjente meg litt igjen i det jeg har lest "Red Eagles"-piloter si, de visste ikke hva 90% av knappene i cockpiten gjorde, og alt var på Russisk.Heldigvis er det mulig å bytte til Engelsk cockpit i DCS, men cockpiten i MiG-19 er veldig Sovjetisk, og ting er ikke alltid på det stedet man forventer å finne det. Man skulle f.eks tro at bryteren for å sette hvilken høyde man får et høydevarsel på skulle være i nærheten av høydemåleren, men neida, den er bak din venstre skulder. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Pen maskin, den ble jo også inntrodusert i WT i desember, har hatt veldig lyst til å prøve den ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 For de som lurer på grønne rundinger på bakken er det ganske enkelt vanning; fikk psykose på dette til a-ha opplevelsen kom 😋 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Sølvfargen gir meg assosiasjoner til "Airfix"-modeller og "Humbrol enamel"Veldig flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. mars 2019 Premium Medlem Del Skrevet 5. mars 2019 Knall bra bilder, DCS leverer så det holder, men jeg holder meg likevel unna enda ei stund..... Ble forresten kjent med en (tidligere Øst-Tysk) pilot som hadde flydd MIG-17 (bl.a.) , og vi hadde mange interessante samtaler . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.