Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe å øve seg på.  :)

"The legendary Belgian Air Force pilot Bill Ongena used to do something with his F-104G that even Lockheed and its test pilots deemed impossible: a touch-roll-touch with an airplane notorious for its lack of aerodynamic friendliness at low speeds."

Skrevet

Mener å huske at historien om den belgiske piloten, i første posten her, ikke endte så godt. Det er nok en manøver det er best å holde i simulatoren ;)

Han som fløy her døde tilslutt i en trafikkulykke. Derimot var det andre som forsøkte som det ikke gikk like godt med. Jeg har også hørt at dette ble gjort i Bodø

• Premium Medlem
Skrevet

Denne manøvren har vi diskutert i årevis,  og prøvd med diverse FS-utgaver av Starfightern ;D  SkunkWorks sin modell er den desidert beste,  men heller ikke den lar deg utføre denne rollen uten videre.  Har vært nære på noen ganger,  men hadde neppe overlevd i virkeligheten  ::) .  Om noen har gjort dette i Bodø vet jeg ikke,  men jeg var vitne en lignende manøver.  Det ble demonstrert 3-ships take off,  noe som er i trangeste laget i Bodø.  Rett før rotering holdt ett av de ytterste flyene på å skjære ut av rullebanen.  Piloten trakk flyet opp og rollet til siden,  og fortsatte take off som om ingen ting hadde skjedd  8)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...