Gå til innhold

Helikopterrr!


Anbefalte innlegg

Milviz MD-530 er et lekkert helikopter jeg faktisk gidder å fly langt.

 

24453051284_99b23b3ffd_h.jpg

 

Så jeg setter avgårde fra Sandane til Florø i lavt skydekke og bare en titt i kartet av og til.

 

24716051479_65bb19f59d_h.jpg

 

Velger meg et interessant dalføre...

 

24965562412_6e22cc9e4e_h.jpg

 

...og møter veggen, som bestilt. Helikopterrr. Kjekt å ha, klatrer over med overlegen mine.

 

24716051599_5dba2fa23e_h.jpg

 

Stuper ned på den andre siden for å bygge opp hastighet, og nyter viewet. Ikke langt igjen til Florø uti havgapet.

 

25057384576_90f0928ab7_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker MD500 fra Magnum, men fikk sett heller lite av den serien, husker mer fra "Skippy".

 

Dette heliet leveres med 18 liveries, støtter diverse addon avionikk, og kommer med en og samme installer for flere simulatorversjoner. MD530F er en high altitude versjon som går helt opp til 16.000 fot.

 

http://milviz.com/flight/products/MD530F/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette helikopteret er antageligvis mitt favoritthelikopter! Elsker looken på denne. Og det var vel eneste grunnen til at jeg kjøpte det hos Milviz. En grei addon lydmessig og grafisk, men oppstart og flyegenskaper er helt på trynet. Men ved å bruke HTR sin aerodynamikk så blir denne veldig bra og kan ikke sammenlignes med de flyegenskapene som følger med.

 

Skal lage min egen profil for HTR etterhvert til denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sjå der ja,  spreke bilder du varter opp med Andrew .  Jeg flyr ikke mye helikopter,  men denne modellen hadde æ sikla på lenge,  og takket være sterke anbefalinger fra nettopp Andrew,  havnet Milviz MD 530 i hangaren min  ;D

 

he4.jpg

 

he2.jpg

 

Helikopter er generelt vanskelig å simulere,  men denne modellen synes æ leverer bra,  og den flyr slett ikke så gæernt.

 

flyegenskaper er helt på trynet. Men ved å bruke HTR sin aerodynamikk så blir denne veldig bra

 

Synes den flyr bra,  men har ikke noe i mot at den oppfører seg enda bedre,  kan man "skifte ut "  aerodynamikken sånn uten videre i P3D3  ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flyr utvilsomt bra nok, og er det heliet som hittil er nærmest min flåte av radiostyrte CP helikoptre, og nettopp derfor godkjenner jeg det. Jeg vet det finnes sofware for å gjøre det "vanskligere" eller mer ekte, men gidder ikke bruke penger på det.  Jeg trenger det ikke, dette er helikopter mer enn bra nok for meg. Det eneste jeg skal inn med på sikt er en autopilot.

 

PS: Og gratulerer dere begge med en morsom og meget brukbar maskin.

 

PS(2): Jeg har en liten fordel; jeg har helikopter setting på Simped rorpedalene mine, og det minner lite om "sideror", og stemmer godt med RC flyvningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den flyr bra,  men har ikke noe i mot at den oppfører seg enda bedre,  kan man "skifte ut "  aerodynamikken sånn uten videre i P3D3  ??

 

Selve modellen er bra. Lyden også. Men aerodynamikken er helt på trynet i likhet med alle andre helikopter til FSX/P3D, bortsett fra Dodosim. Hvis du har flydd helikopter før så skjønner du. Enhver helikopter pilot her inne ville nok si seg enig. Anbefaler å prøve Dodosim sin Bell 206 og opplev forskjellen.

 

Ja, HTR er et lite gratis program fra hovercontrol.com som kjører i bakgrunnen og overstyrer FSX/P3D sin aerodynamikk når man flyr. Denne er helt fantastisk og et must for å fly helikopter i FSX/P3D. Dog ikke alle helikopter typer som støttes. Er en helt annen verden å fly helikopter med HTR i FSX/P3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flyr utvilsomt bra nok, og er det heliet som hittil er nærmest min flåte av radiostyrte CP helikoptre, og nettopp derfor godkjenner jeg det. Jeg vet det finnes sofware for å gjøre det "vanskligere" eller mer ekte, men gidder ikke bruke penger på det.  Jeg trenger det ikke, dette er helikopter mer enn bra nok for meg. Det eneste jeg skal inn med på sikt er en autopilot.

 

PS: Og gratulerer dere begge med en morsom og meget brukbar maskin.

 

PS(2): Jeg har en liten fordel; jeg har helikopter setting på Simped rorpedalene mine, og det minner lite om "sideror", og stemmer godt med RC flyvningen.

 

Trenger ikke bruke penger på det. HTR er helt gratis og et must om du vil fly helikopter i P3D med realistisk handling. Lastes ned gratis fra hovercontrol.com. Flere profiler til ulike modeller finnes også på samme side som kan lastes ned. Tro meg, helikopter aerodynamikk er helt på jordet i FSX/P3D noe som er veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rorpedaler med helikopter mode, kan bytte kurverform på rappen. De fleste som flyr helikopter i FS har altså en stor bakdel med vanlige rorpedaler. Så det handler nok ikke bare om diskutable egenskaper i FS, men også om å ha riktig type input device med korrekt kurveform. Så jeg sier meg ikke uten videre enig med deg. Dessuten har jeg forlengst forlatt det stadiet hvor jeg måtte ha blodrealisme hele tiden. Det ble etterhvert kjedelig og slitsomt, ble tilmed sliten av meg selv og mine krav. Vi alle durer ennå rundt med et tweaket Cessna panel på en vektor, og hvor realistisk er det? Mitt avslappede forhold til slike ting i dag...gjør at gleden er tilbake. Skal jeg fly helikopter noenlunde realistisk blir det RC flyvning og simulatoren Real Flight.

 

MSFS motoren var aldri mitt valg. Jeg hadde noe som var langt bedre, Fly! og Fly II, der det var skikkelig flyfeeling og det ble regnet på luft over vingene, som i X-Plane. Fly II ble ribbet/kræsjet av vårt flotte marked, og jeg måtte dessverre gå tilbake til MSFS. Jeg var betatester for PMDG den tiden, og de bannet og steiket like mye som meg over å måtte gå over til MSFS. De måtte for pengenes skyld, og jeg ble ufrivillig med over. Så jeg er tungt involvert med mye i disse dager, men det var aldri mitt spesifikke ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...