Gå til innhold

Gammel traver.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Feirer det nye forumet med å tilføre hangaren enda en gammel traver.  Denne gangen De Havilland Dove & Devon,  en artig og overvektig etterkrigsmaskin med typisk engelsk design.  Cockpit oser av trivelig nostalgi, og lydkvalitet og innlevelse sitter som et skudd.  Den er morsom å handfly,  men æ blir ikke helt klok på å trimme den for stabil flight,  men det var jo ofte slik med denne generasjonen  :-\ 

 

d1.jpg

 

d2.jpg

 

d3.jpg

 

d4.jpg

 

d5.jpg

 

d6.jpg

 

d7.jpg

 

God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig gjensyn, Ernst. Har sett den på Kjevik for mange år siden. For øvrig lillebroren til Heron DH114 som ble brukt av Braathens SAFE på blant annet strekningen Oslo-Trondheim på 50-tallet, og der et av de styrtet på Hummelfjell i 1956 med "vår alles" Rolv Kirkevaag ombord. Det var et lite sidesprang i denne forbindelse. God helg til deg også.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg vil vel tørre å påstå at denne er direkte stygg, men cockpiten har jo sjarm, dog er alle cockpiter uten flatskjermer herlige!

 

Sitter selv å vurderer Lockheed Electra ettersom jeg elsker duren av gamle stempelmotorer, men har blitt så mange ganger skuffet av Just Flight, at jeg er ikke helt sikker enda... (DC-3 pakken deres var så forferdelig at jeg heller installerte noen mods for FSX sin default DC-3, og Constellation i P3D er jo heller trasig med 8-bits grafikk i cockpit og en elendig lydpakke som looper seg helt i surr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Interessant tilleggsinfo Rune,  har jo lest om havariet som Kirkvaag var med på,  men egentlig ikke forstått hva slags fly det var  :)

 

Svein,  jeg har samme erfaringer med Just Flight sine DC3  og  Constellation,  men det var nok en helt annen generasjon modeller.  Jeg har kjøpt Lockheed Electra,  og synes faktisk den er veldig bra.  Selvsagt ikke på høyde med det RealAir og A2A lager,  men på god vei til å plassere seg i et absolutt brukbart nivå,  og så er det jo fly fra en nostalgisk og trivelig periode.  Lydkvaliteten og flyfeelingen er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker Ernst. Da ryker det noen lapper ut av portemonen straks jeg har fått flydd fletta av Turbine Duke v2 som jeg nyter for tiden. Den har egentlig bare en svakhet, dårlig utsikt fra cockpit pga. motorene - men sånn er det med de fleste små twins. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...