Gå til innhold

En liten serie ifra en 6 timers tur i P3Dv3


Anbefalte innlegg

Søndag, gråvære å snø, hva annet passer bedre en å benytte dagen med litt kvalitetstid med P3Dv3 PMDG 777 og en bunch av addons og freeware ai traffic? Så capt Grindstein fikk en forespørsel ifra Emirates om å steppe inn som capt på EK386 OMDB til VHHH, og jeg var ikke vanskelig å overtale. Dette er en flight som går om ettermiddagn ifra Dubai og lander tidlig om morgenen i Hong Kong, noe som betyr en flight i mørke. Vindforholdene ville ha det til at jeg fikk en gjenomsnittlig TLW på 97Kt, og en flytid rett umder 6 timer, så vi lå an til landing god tid før rutetid.

 

Lar forøvrig bildene tale for seg.

 

ScreenHunter_09%20Dec.%2013%2012.38_zpshbazimep.jpg

 

Første FL var 330, så her er vindkartet for den høyden.

ScreenHunter_10%20Dec.%2013%2012.39_zpsn1gt3zik.jpg

 

Neste FL var 350, og her er vindkartet for den høyden.

ScreenHunter_12%20Dec.%2013%2012.39_zps4bg0ij0l.jpg

 

ScreenHunter_13%20Dec.%2013%2012.56_zpswzzxdpwj.jpg

 

ScreenHunter_14%20Dec.%2013%2012.57_zpstf20lwbk.jpg

 

ScreenHunter_21%20Dec.%2013%2013.27_zps2xrrv2mb.jpg

 

ScreenHunter_22%20Dec.%2013%2013.28_zps0b4hxcmr.jpg

 

ScreenHunter_28%20Dec.%2013%2018.31_zpsp0lkhkxk.jpg

 

Velkommen til Hong Kong

ScreenHunter_31%20Dec.%2013%2019.42_zps4quojpte.jpg

 

Capt Grindstein takker for turen, og ønsker dere velkommen tilbake ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

 

Andrew: Vet ikke, men det jeg vet er at det er noe lystrøbbel mellom P3dV3 og PMDG, så jeg venter utålmodig på v3.1 i et håp om at dette blir rettet.

 

Kjetil: Joda, B777 er et fantastisk fly. I 2014 hadde jeg 5 flighter med 777, 4 med 787 og en med A380 i real life. Fordelt på Emirates, Qatar og Norwegian. Men B777 er å blir min soleklare favoritt.

 

Ernst: Du av alle burde vite at jeg legger meg på et høyt nivå når jeg først fyrer opp GE90 motorene, noe som har vert relatift ofte de siste 15 dagene.

 

PFPX er et program jeg ikke klarer meg uten når jeg skal fly. Er serveren til PFPX nede slik at PFPX ikke får vær å track data blir det heller ingen flight, da jeg ikke for nøyaktig nok fuelberegning og beregning av flytiden ::) Var det noen som sa noe om å være nærd eller 8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Når du har så mye peiling på dette Steinar, må jeg spørre deg om noe. pro flight planner, har den også kartdata tilgjengelig for alle verdens flyplasser? Da mener jeg  approach og departure plates, alt fra flyplasskart til VOR, ILS appr/dep. osv?

Eller er dette kun en ruteplanlegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil. Svaret er nei. Skal man ha flyplasskart, ILS, SID/STAR kart osv er det Navigraph sin karttjeneste som gjelder. Jeg abonerer på karttjenesten til Navigraph, og bruker iPad til å vise kartene, da de har laget ipad app for karttjenesten.

 

Med andre ord kjører jeg kart på ipad og EFB take off performence på laptop sammen med Flightplanen ifra PFPX som jeg via dropbox kan åpne på både Flightsimpc, laptop, ipad eller mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...