Steinar Grindstein Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Søndag, gråvære å snø, hva annet passer bedre en å benytte dagen med litt kvalitetstid med P3Dv3 PMDG 777 og en bunch av addons og freeware ai traffic? Så capt Grindstein fikk en forespørsel ifra Emirates om å steppe inn som capt på EK386 OMDB til VHHH, og jeg var ikke vanskelig å overtale. Dette er en flight som går om ettermiddagn ifra Dubai og lander tidlig om morgenen i Hong Kong, noe som betyr en flight i mørke. Vindforholdene ville ha det til at jeg fikk en gjenomsnittlig TLW på 97Kt, og en flytid rett umder 6 timer, så vi lå an til landing god tid før rutetid. Lar forøvrig bildene tale for seg. Første FL var 330, så her er vindkartet for den høyden. Neste FL var 350, og her er vindkartet for den høyden. Velkommen til Hong Kong Capt Grindstein takker for turen, og ønsker dere velkommen tilbake ved en senere anledning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Capt. Grindstein! Hvorfor ble flyet ditt svart ved gaten? :-X ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Sikkert morsom tur det der, personelig måtte jeg landet par og 20 ganger om jeg skulle orsket å fly i 6 timer, så smått imponerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. desember 2015 Premium Medlem Del Skrevet 13. desember 2015 Det må æ si, når du først flesker til med en flight, så skal det ikke være noe amatørflyvning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 14. desember 2015 Premium Medlem Del Skrevet 14. desember 2015 Ikke no tull her nei tydeligvis. 777 er ei fin maskin. Var med en 777-300 te sørafrika i fjor høst. Oohhh, det var lang nok tur for meg ja, med 12 timer fra Amsterdam te Cape town. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Andrew: Vet ikke, men det jeg vet er at det er noe lystrøbbel mellom P3dV3 og PMDG, så jeg venter utålmodig på v3.1 i et håp om at dette blir rettet. Kjetil: Joda, B777 er et fantastisk fly. I 2014 hadde jeg 5 flighter med 777, 4 med 787 og en med A380 i real life. Fordelt på Emirates, Qatar og Norwegian. Men B777 er å blir min soleklare favoritt. Ernst: Du av alle burde vite at jeg legger meg på et høyt nivå når jeg først fyrer opp GE90 motorene, noe som har vert relatift ofte de siste 15 dagene. PFPX er et program jeg ikke klarer meg uten når jeg skal fly. Er serveren til PFPX nede slik at PFPX ikke får vær å track data blir det heller ingen flight, da jeg ikke for nøyaktig nok fuelberegning og beregning av flytiden : Var det noen som sa noe om å være nærd eller 8) 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. desember 2015 Premium Medlem Del Skrevet 17. desember 2015 Når du har så mye peiling på dette Steinar, må jeg spørre deg om noe. pro flight planner, har den også kartdata tilgjengelig for alle verdens flyplasser? Da mener jeg approach og departure plates, alt fra flyplasskart til VOR, ILS appr/dep. osv? Eller er dette kun en ruteplanlegger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Kjetil. Svaret er nei. Skal man ha flyplasskart, ILS, SID/STAR kart osv er det Navigraph sin karttjeneste som gjelder. Jeg abonerer på karttjenesten til Navigraph, og bruker iPad til å vise kartene, da de har laget ipad app for karttjenesten. Med andre ord kjører jeg kart på ipad og EFB take off performence på laptop sammen med Flightplanen ifra PFPX som jeg via dropbox kan åpne på både Flightsimpc, laptop, ipad eller mobilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. desember 2015 Premium Medlem Del Skrevet 17. desember 2015 Selveste definisjonen på flysim-nerd ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Takk Ernst, det ver en ære å lese de ordene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 19. desember 2015 Premium Medlem Del Skrevet 19. desember 2015 aahh. ok. grei den ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.