Magnus Vie Pettersen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Da var stunden kommet, og jeg har endelig fått fingeren ut av ørene og ræva opp fra sofaen. FSX gikk i søppelkurven, og P3D ble lastet ned og installert. Etter at PMDG slapp en av sine godbiter var det ikke noe å vente på, og FSX ble plassert i hylla sammen med alt det andre skrotet. Blanke ark og nye farge stifter til, og jeg er klar til erobre nye skyer. Kommer med et lite bilde fra min første tur. Tok å installerte mine ORBX regioner + noen flyplasser, og oppdaget et lite problem. Vet godt at ORBX ikke er klar for V2.5 helt enda, men ser i andre tråder at andre har fått dette til. Så vidt jeg har forstått er det kommet ny folder struktur i 2.5, som gjør at FTX central ikke finner terrain.cfg. Det jeg gjorde var etter at alt ble installert, å bare kopiere cfg. fila til rotmappa til P3D. Jeg lurer så på om det er denne fila som gjør at jeg får følgende problem: Samme skjer forøvrig i alle mine andre regioner, og norge ser ikke like majestetisk ut uten fjordene sine. Om man ser bort i fra slike små problemer, må jeg si at jeg er mektig imponert over hva som er blitt gjort med P3D, og jeg ser føre meg mange flotte timer bak spakene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Det jeg gjorde, var å først kopiere terrain.cfg fra C:\programdata\LM til P3D folderen. Så installerte jeg FTXN. Til slutt flyttet jeg terrain.cfg (som nå har blitt skrevet til av FTXN) fra P3D folderen tilbake til programdata\LM. Grattis med ny simulator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nergaard Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Funker denne metoden på FTX Global også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Vet ikke, venter med Global til de har mekket ny installer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nergaard Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 OK, takk. Håper de har den snart klar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 16. februar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 16. februar 2015 Andrew, alt virker helt greit, men fjordene er gjenngrodd. Det gjelder bare på havet. Kan du gi meg et tips som jeg kan prøve. Jeg er klar over at det er noe som må slettes men hva kan det hvere.? :'( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Det jeg gjorde, var å først kopiere terrain.cfg fra C:\programdata\LM til P3D folderen. Så installerte jeg FTXN. Til slutt flyttet jeg terrain.cfg (som nå har blitt skrevet til av FTXN) fra P3D folderen tilbake til programdata\LM. Grattis med ny simulator Jeg har alt sagt hva som skal gjøres i innlegget over her. Kanskje dere glemmer at fila ikke skal bli liggende i P3D rotkatalogen? Jeg bruker ellers kun NSX III Woods i tillegg. Alt annet NSX III skal bort. Jeg oppdaterte også ORBX libs. Hver gang jeg starter P3D, må jeg si nei til at en dll fil for objectflow skal installeres, ellers kræsjer simmen. Original P3D 2.5 terrain.cfg er 148kb. Denne kopierte jeg, og la den midlertidig i P3D folderen, og flyttet den tilbake til programdata\LM etter FTXN install, og da er den 212kb. Altså tydelige tegn på at FTXN install skrev til den. Årsak til at gjengrodde fjorder likevel opptrer om det jeg beskriver er korrekt utført, kan jeg ikke si noe om sånn på sparket. Vet da ikke alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 16. februar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 16. februar 2015 Jess. ;D Da er alt på plass igjen. Likte denne flyttingen av filene frem og tilbake. Smarte greier. Jeg har nå, di samme verdiene som du spesefiserer til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Well dånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. februar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 16. februar 2015 Funka fint denne oppskriften ja ..thanks Andrew så ble jeg og kvitt "lavvannet" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Var i alle fall godt å få FTXN inn igjen. Første gang jeg har opplevd reelle abstinensproblemer når den ikke var inne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Gratulerer med overgangen til ny sim... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Vie Pettersen Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Takket være vår store messias her på forumet gikk overgangen fin den. No er FTX oppe og går, og mangler bare noen dugelige doninger før jeg virkelig setter av gårde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.