Gå til innhold

Førsteinntrykk XPX


Anbefalte innlegg

X-Plane 10 imponerer virkelig. Kun en dag siden jeg installerte og jeg er allerede fornøyd med hvordan simmen ser ut.

En annen ting som også nevnes er feelingen i XP. Det er vanskelig å beskrive det, men det føles som man faktisk flyr igjennom luft, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Anyhow, her er noen enkle screenies.

 

E1B3EpR.jpg

Vi starter i nærheten av Fagernes

 

FnOosy2.jpg

Før vi går rett til Jotunheimen. HD Mesh V3 leverer.

 

U9pAkOY.jpg

 

hTmwscd.jpg

Og så med litt skyer. Jeg har aldri hatt noen særlig problemer med skyer i FSX, men i XP tar de virkelig knekken på FPS'en min. Har lastet ned noen 256x256 skyer til erstatning for 1024-skyene som er default. Tjente en del FPS på det uten at det ser så ekstremt mye dårligere ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-plane har litt performance issues hos meg også. Spesielt skyer og vann krever enormt mye ressurser. Ellers så er X-plane en simulator med veldig stort potensiale, hadde bare utviklerne turt å satse litt mer. X-plane kunne lett tatt over mye større markedsandel i simulator markedet hadde det vært satset litt større. Samt fått forbedret de svake sidene med X-plane. Men så lenge dette er en "en manns bedrift", så går det sakte fremover. Og det er veldig synd.

 

Selv så bruker jeg FSX og P3D primært. X-plane bruker jeg når jeg skal fly instrument, og i forkant av en PC check. Men er jo en ting som mangler i X-plane og det er ADF dip. Har sendt mail om dette til utvikleren, men fikk aldri noe svar. Flyfølelsen i X-plane er fenomenal. Ingen tvil om det. Dog er det visse ting som ikke er særlig realistisk som f.eks at flyet begynner å bevege seg uten thrust/throttle i litt vind på bakken.

 

Flotte bilder forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...