JanJ Johansen Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 For kravstore ansatte i Norwegian,,, forstår ikke hva de er missfornøyd med, jeg. De blir jo behandlet godt av ledelsen til enhver tid. http://www.nrk.no/norge/partene-star-langt-fra-hverandre-1.11703520 http://www.nrk.no/norge/streiker-foler-seg-ikke-ensom-1.11703994 Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Mener du det seriøst? Du burde isåfall lese litt nøyere på noe av det du har lagt ut link til. Siter
JanJ Johansen Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Skrevet 7. mai 2014 nei, skulle bare mangle at de truer sine egne ansatte. Litt kustus må vi ha Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 For kravstore ansatte i Norwegian,,, forstår ikke hva de er missfornøyd med, jeg. De blir jo behandlet godt av ledelsen til enhver tid. http://www.nrk.no/norge/partene-star-langt-fra-hverandre-1.11703520 http://www.nrk.no/norge/streiker-foler-seg-ikke-ensom-1.11703994 Kjenner flere ansatte i Norwegian, og ansatte i Norwegian er på ingen måte kravstore. Skal Norwegian få fortsette slik dem gjør nå, vil det kunne ødelegge hele luftfarten da flere vil følge etter. Ikke bra! Siter
Magnus F. Meese Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Ansatte i DY prøver desperat å bli behandlet som norske ansatte i et norsk selskap. Jeg har en følelse av at de kjemper forgjeves, det skal mye til for å stagge den type kapitalisme det er snakk om her. Jan, du kan jo prøve et par år med opp til 16 timer dagen til stadig dårligere vilkår, og se om du fremdeles synes det er urimelig at DY-ansatte vil ha norske sosiale rettigheter i et selskap som i teorien holder til i Norge. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Ansatte i DY prøver desperat å bli behandlet som norske ansatte i et norsk selskap. Jeg har en følelse av at de kjemper forgjeves, det skal mye til for å stagge den type kapitalisme det er snakk om her. Jan, du kan jo prøve et par år med opp til 16 timer dagen til stadig dårligere vilkår, og se om du fremdeles synes det er urimelig at DY-ansatte vil ha norske sosiale rettigheter i et selskap som i teorien holder til i Norge. Thumbs up! Siter
Alexander Lun Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 For kravstore ansatte i Norwegian,,, forstår ikke hva de er missfornøyd med, jeg. De blir jo behandlet godt av ledelsen til enhver tid. http://www.nrk.no/norge/partene-star-langt-fra-hverandre-1.11703520 http://www.nrk.no/norge/streiker-foler-seg-ikke-ensom-1.11703994 Kjenner flere ansatte i Norwegian, og ansatte i Norwegian er på ingen måte kravstore. Skal Norwegian få fortsette slik dem gjør nå, vil det kunne ødelegge hele luftfarten da flere vil følge etter. Ikke bra! Kunne ødelegge luftfarten? Den er allerede ødealgt, pill råttent hele greia.... Takket være LCC, deriblant med DY spissen. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 Veldig trist retninga flybransjen går mot. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 12. mai 2014 Skrevet 12. mai 2014 Som sjømann har jeg lidd under den type råtne forhold i over en dekade, minst. Har sagt opp, og kommer til å skrive kontrakt for hver enkelt seilas fra nå av, eller finne på noe annet. Og norwegifan får aldri en penny fra min pung, næh-hei! PS: Det er ikke i alle tilfeller selskapene sin feil. Hovedårsaken er den flotte konkurransen og frihandelen alle snakker så religiøst om. Og alle som sier det er flott at det blir billig...kan de få av meg...billig. Siter
JanJ Johansen Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Skrevet 21. mai 2014 Det var helt klart en spøk, er ikke tilhenger av arbeidsvilkårene hos DY (i den grad de er noe å snakke om), men det fungerte slik jeg ønsket og det er godt å se folk reagerer på oppførselen fra ledelsen. Avverget strek ble det likevel, ettersom ledelsen gav etter og snudde. De så vel at et nært 20-talls kanselleringer på grunn av stupende billettsalg var et tydelig signal på hva folk flest synes om ledelsens holdning ovenfor sine ansatte. T.o.m. politiets fagforening oppfordret til å velge andre flyselskaper. Så spørs det hvordan det blir med USA etterhvert. Er kanskje ingen vei tilbake, slik det pekes på av noen i denne tråden, Norwegian har alt etablert seg der, tross stor motstand fra fagforeningene også der... NAI er jo ikke lengre norsk og all skatt betales til Irland, utenom lokale avgifter med bruk av norske flyplasser. Jaja, klarte likevel le litt da jeg så denne, godt å se pilotene i DY fremdeles våger å holde haka hevet: http://www.aftenposten.no/okonomi/Pilotleder-krever-at-Norwegian-direktor-innkalles-til-oppvaskmote-7335185.html#.U3zaxDq_nMw Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.