Gå til innhold

JanJ Johansen

Members
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Siste besøk

JanJ Johansen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Brukt track IR 5 ønskes kjøpt. PM
  2. Trenger ikke flere A380 når vi kan frigjøre slots slik som dette
  3. ...minuset med påleggene om teknologisk supersofistikerte og skuddsikre dører, jaja, kan vel kose seg litt med trygghet om at ingen kommer inn: Cathay Pacific, check! På styrmannsiden er det ikke tilgang til flyets takseutstyr, og flyet måtte derfor bli slept fra rullebanen og inn til gate. Takserattet er på babord side av MD 90 så vidt jeg skjønner, er det ikke bare å bytte sete, eller er denne avgjørelsen tatt mer på grunnlag av redusert sikkerhet ved å takse alene når man like gjerne kan slippe? Er det noen som kjenner til spesifikke regler for dette?
  4. Det var helt klart en spøk, er ikke tilhenger av arbeidsvilkårene hos DY (i den grad de er noe å snakke om), men det fungerte slik jeg ønsket og det er godt å se folk reagerer på oppførselen fra ledelsen. Avverget strek ble det likevel, ettersom ledelsen gav etter og snudde. De så vel at et nært 20-talls kanselleringer på grunn av stupende billettsalg var et tydelig signal på hva folk flest synes om ledelsens holdning ovenfor sine ansatte. T.o.m. politiets fagforening oppfordret til å velge andre flyselskaper. Så spørs det hvordan det blir med USA etterhvert. Er kanskje ingen vei tilbake, slik det pekes på av noen i denne tråden, Norwegian har alt etablert seg der, tross stor motstand fra fagforeningene også der... NAI er jo ikke lengre norsk og all skatt betales til Irland, utenom lokale avgifter med bruk av norske flyplasser. Jaja, klarte likevel le litt da jeg så denne, godt å se pilotene i DY fremdeles våger å holde haka hevet: http://www.aftenposten.no/okonomi/Pilotleder-krever-at-Norwegian-direktor-innkalles-til-oppvaskmote-7335185.html#.U3zaxDq_nMw
  5. nei, skulle bare mangle at de truer sine egne ansatte. Litt kustus må vi ha
  6. For kravstore ansatte i Norwegian,,, forstår ikke hva de er missfornøyd med, jeg. De blir jo behandlet godt av ledelsen til enhver tid. http://www.nrk.no/norge/partene-star-langt-fra-hverandre-1.11703520 http://www.nrk.no/norge/streiker-foler-seg-ikke-ensom-1.11703994
  7. Tja, "eneste fornuftige" er vel å overdrive noe. Et multinasjonalt konsern med 60 til 70 års erfaring fra bransjen ville ikke kommet med forslaget om å gi bort et jetfly om dette var tilfellet, og ifølge Boarding.no er ikke salgene av 13 MD-80 og 12 reservemotorer verdt mer enn 140 millioner svenske kroner, (SE-DIR er bygget i 1991). Fra min side er det også for enkelt å si jetflyet skulle vært gitt som planlagt med bakgrunn i at SAS' redningspakker stammer fra de skandinaviske statene. Det er heller for å sette mer fokus på de av oss som arbeider eller har arbeidet gjennom kuttperioder (crew/ground/technical). Her har det vært stor goodwill til å akseptere mer arbeid og samtidig gå med på lønnskutt og nedbemanninger. Som det kommer frem i denne tråden går ikke en KLM på et tak upåaktet hen, ikke bare for å selge flere billetter eller inspirere reisende som allerede har betalt billett, men det får også en effekt på de ansatte (noe det også er forsket på). Dette er nok en helt annen effekt enn den man får når man under store endringer og nedskjæringer ser millionbonuser utbetales til en rekke lederposisjoner i konsernet, for å nevne noe... Å få en MD-80 hengt opp i innsjekken på OSL er vel å be om nye underskudd, men det hadde absolutt tatt seg ut. SAS bryter likevel avtalen om å gi et utfaset fly til museum og om ikke annet bekrefter dette SAS-ledelsens fokus på benytte de mulighetene de har til å ikke risikere røde tall - Forsåvidt et humant tegn med tanke på hva konkurrenten gjør for å oppnå det samme.
  8. Er du seriøs eller har du glemt å sette en smiley bak denne kommentaren?
  9. SAS har i flere måneder forhandlet med en rekke banker om å forlenge løpetiden på ubenyttede milliardlån som forfaller til neste år. Problemet er at bankene har nektet å bli med. Bankene har krevd større sikkerhet og mer egenkapital fra eierne. Regjeringen var med på en emisjon i 2009, der de innbetalte 800 millioner til SAS, og en ny emisjon i 2010 der de innbetalte 575 millioner kroner. Synes dette burde holdt til en MD-80 på museum... :'(
  10. Ok: Da staten begynte å spytte inn penger på grunn av underskudd, og med det faktum at norsk, svensk og dansk stat har ca 50 % eierskap, DA ble sas skattefinansiert
  11. er det feigt å komme fra et land med teknologiske nyvinninger og sult etter olje? -Tja...
  12. hum,, skattefinansiert som SAS er burde man jo fått en slik maskin på flymuseet :'(
  13. nice noe mer rekrutteringsfokusert og gjerne litt monotont, men til gjengjeld mye bra bilder:
×
×
  • Opprett ny...