Gå til innhold

Lars Peter Galaasen

Members
  • Innholdsteller

    165
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Lars Peter Galaasen

  • Bursdag 01. sep. 1958

Lars Peter Galaasen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. ESKS Avsim for P3D og FSX https://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=esks&CatID=root&Go=Search
  2. Fs9 biblioteket fra det gamle fs.no burde lastes opp på nytt. Flere som bruker denne aktivt og har stor glede av den. Funker stabilt og har det meste.
  3. Hei Meget bra film Tore Detta var helt Konge. L.P.
  4. Hei. Supert å få en F-104 i lufta igjen i Norge. Jeg kan bare huske den fra min tid i Forrsvaret 1978-1979 Stasjonert på BN1/BRIG.N Setermoen og Bardufoss på den tiden. Jeg kjørte mange soldater til og fra Bardufoss med M621/(Superlastebil) SAS- BRAATHENS SAFE. Også C-130 Hercules mange ganger. Det store Høydepunket var alltid da det kom Starfightere inn for landing som regel 2 i følge inn for landing på Bardufoss med den høye lyden og røyk etter seg. Det var litt av et skue da de løste ut bremseskjermene og halve flyplassen var full av røyk. Masse minner fra tiden Nordnorge Jeg glemmer det aldrig. L.P.
  5. Hallo. Sola ATC er tilbake på nett etter en tid nede. Kvaliteten er som før meget bra, og noe for de som vil ha litt ekstra lyd på flyturen. Samme adresse som tidligere. http://84.234.144.5:3389/stream.m3u Lars Peter.
  6. Hei. Ja, jeg hadde i 1978-1981 3stk. Volvo 544 PV både med 1.8 og 2 liters motorer. Den ene var fullt rigget som godkjent rallybil. Etter det ble det bare Amerikansk fram til 2004. Bilene varte ikke evig. Flightsims kom på banen sammen med en aktiv tid som seilflyger og modellflygimg siden 1970 - 1980 tallet. Flight Unlimited serien fra windows barndom med påfølgende FS serien til og med FSX. Jeg stoppet der. Masse gøy og samtidig vemodig. Sånn er det med "sånn går nu dagan". Lars Peter.
  7. Hei. Bra tiltak dette. Har endret p-40"n til meg selv, så får man håpe at internett ikke kræsjer. Lars Peter.
  8. Hei. Noen har opplevd litt trøbbel den siste tiden ja. Gjelder også disse sidene. http://www.sim-outhouse.com/sohforums/content.php Lars Peter.
  9. Hei. Ingen problemer med Avsim.com her. Vet ikke hvilken nettleser du bruker, men her brukes vanlig ms.explorer. God jul. Lars Peter.
  10. Hei, Den siste MD-80 maskinen fra SAS Skulle gis i Gave til Flymuseet på Gardermoen. Dette blir visst kansellert da kostnadene med dette blir for høye. Den ender da opp som slakt hos Delta Airlines i stedet. Dette er synd, da disse flyene er en like kjent fugl i Norge som den lille "Grønne Knotten" til Widerøe. Den hadde fortjent en bedre skjebne enn å ende opp som delefly. Reportasjen finnes på Hangar.no. Link: http://www.hangar.no/trekker-tilbake-md-80-gave-til-museum/ Lars Peter.
  11. Hei i luken. Grattis med dagen, litt forsinket. Velkommen etter, hehe. Lars Peter. Aka "1958" on multiplayer.
  12. Ok, Verden går framover. For min del er jeg bare interessert i å se hva som er nytt i et forum. Hvem og hvor mange som er pålogget er ikke interessant for meg. Kan ønske om en eneste ting: Loggen kan være litt lengre synlig enn bare en uke som "default" for fs.fligtsim.no. Man står ikke akkurat i kø her da. Format og teknikk er bra det. Lars Peter.
  13. Ja. Mange vil sikkert kjenne igjen Andy Rooney, kjent reporter fra "60 minutes" opp gjennom årene. Han var med noen av bombetoktene for å dekke nyheter for den Amerikanske pressen. US "8th Airforce" mistet 26.000 flygere under disse raidene. Litt nærmere undersøkelser viser at "bomber Command" i England mistet mange flere av sine flygere i samme periode. "Bomber command" mistet hele 56.000 flygere. Canada alene med Lancaster bombefly hele 10.000 Mange av flygerne var ungdommer ofte først i 20 årene, hadde aldri kjørt bil og hadde ikke førerkort på sånt. De var kun spesialutdannet til å fly disse kjempe bombeflyene, og det kunne de til fingerspissene.. Vi får være glade for at vi lever i en fredeligere verden i dag. Lars Peter.
×
×
  • Opprett ny...