Gå til innhold

Verdens peneste fly?


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, i mine øyer ett av verden peneste fly, er nå på salg hos simMarket.

Rockwell B-1 Lancer, og jeg klarte heldigvis ikke å holde meg unna.

Her ble det handling og første prøvetur gikk ut fra Bodø på morrakvisten.

 

DgsmEIF.jpg

 

Her på Mil park og jeg måtte virkelig studere litt før det ble liv i maskina.

 

Q7cYuBF.jpg

 

Når det ble på tide å entre rw var det bare å trykke på en enkel knapp så folder vingene seg ut og flaps og slats går i korrekt posisjon.

 

9GTnzXU.jpg

 

Maskina føles stor og tung men 4 stk  General Electric F101-GE-102 skyver oss nedover rw og opp i luften med kollosale krefter.

 

VhCCx0u.jpg

 

Hvis noen lurer på hvorfor jeg synes denne maskina er en av de peneste? Kikk på bildet over.  ;)

 

qirUvq9.jpg

 

Legger vingene ett par hakk inn mens vi brenner av litt fuel og turner nordover Vestfjorden.

 

5pWmXqi.jpg

 

Tar ikke lang tid før vi nærmer oss 30 engler og kikker ned på Lofoten.

 

dFXwlUh.jpg

 

Måtte jo bare prøve overlydshastigheten på denne, og det var rimelig enkelt og blåse over den grensa.

 

F5GYQdM.jpg

 

Inventaret ser slik ut, uvant men overraskende brukbart funksjonsmessig.

Langt ifra noen toppmodell men helt greit.

 

JBRRclY.jpg

 

Etter en tur over Andøya turner vi sørover igjen.

 

jiT0Fgi.jpg

 

Øst for Bodø roer vi ned hastigheten og høyden mens vi prøver å legge ut vingene etter checklist.

 

9ZClORF.jpg

 

Aoa ble litt drøy i 230 kt men etter å ha lagt ut slats fiksa det seg fort.

 

DGZw1KP.jpg

 

Stettene på tur ut over NDB FSK.

 

mA0zdOt.jpg

 

TD sånn noenlunde midt på linja, og slenger ut airbrake for å stoppe dette monsteret.

 

bzL3VHx.jpg

 

Måtte bare ta ett oversiktsbilde for å vise frem størrelsen på denne dama.

 

Som sagt så er denne modellen nå på tilbud hos simMarket og finnes her: http://secure.simmarket.com/virtavia-b-1b-lancer-fsx.phtml

Sikker mange av dere som har den fra før men det var en nyhet hos meg og den overrasket faktisk.

Langt ifra noen toppmodell men den virket helt ok på første tur og kommer garantert til å bli brukt flerfoldige ganger.

Ingen tvil om at den er verd 13 Eur.

 

Håper bildene falt i smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Noe av det styggeste æ har sett......  ;D    Neida,  denne fartsbølla har pene linjer og sexy omriss,  og er typisk "kald krig-design".  Fløy den mye i begynnelsen av FSX-perioden,  men nå begynner den å dra litt på årene (?).  Er sikkert spennende likevel,  noe dine flotte bildebrev bærer bud om  ;) .  Forresten,  hva slags AI-trafikk bruker du,  ser du har realistiske fly rundt terminalen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den begynner nok å dra på årene og bærer selvfølgelig preg av det, men den var ikke så gærn som jeg hadde frykta heldigvis.

Den kunne vært utrolig mye bedre med mere system simulering og småsnacks selvfølgelig, men den er absolutt flybar.

Og med ett fly som har dette utseende, så bruker man mere tid på utsiden enn i cockpit uansett. He he.  ;D

 

Trafikken i min FSX kommer ifra Ultimate Traffic 2 Ernst og som du sier er den meget realistisk.

Har også satt slideren på GA trafikk rimelig høyt og da frekventerer små velkjente fly småstripene rundt omkring.

Det kan faktisk bli for mye av det gode innimellom, men heldigvis har man mulighet til å trykke "Clear Approach" og da blir det automatisk din tur.. Glis.

Jeg har ikke prøvd å lure den inn i Prepar og aner ikke om det er mulig men det kunne vært ok.

Har heller ikke forsøkt meg på noe annen addon trafikk i Prepar enda, så den går på stusselig default i forhold til UT2.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Akkuratja,  trodde det var P3D2.2 så æ var rimelig sjokkert over å se Widerøe riktig plassert i Bodø  ;D .  Jeg brukte også UT2 i FSX,  men har ikke gjort noe forsøk på å lure denne inn i P3D.  Har mer enn nok med å trikse på plass diverse flymodeller,  og må bare innse at mange av de beste fra FSX ikke er kompatibel med P3D2.2 .  Joda,  de lar seg lure inn her og der,  og flyr rimelig bra, men mye av de spesielle kvalitetene blir borte.  Heldigvis tar flere og flere av utviklerne til vettet,  og tilpasser modellene sine til den nye simverdenen  ;) .  For min del er FSX historie,  og selv om æ savner mye derfra,  har æ enda mer å glede meg over i P3D  :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er FSX historie

 

Noenlunde det samme her Ernst.

Selv om jeg har den instalert og den fungerer faktisk bedre nå enn den har gjort på lenge.

Kanskje den har merket konkuransen fra P3D og skjerpet seg??  ::)

Jeg tar en tur i ny og ned når jeg har lyst til å lufte noen av modellene som fortsatt ikke er kompatible med P3.

Som du sier så får vi håpe at flere utviklere tar jobben med å tilpasse modellene sine og kanskje til og med forbedre dem litt?

 

Ingen tvil om at å fly i Prepar er som dag og natt i forhold til FSX.

 

Leste i Bravo tråden at du har ny PC på gang?

Spennende. Du må jo ikke skrive slik og ikke komme med specs mann..

Går du for en dugelig oppgradering som muligens gjør at du neppe trenger å oppdatere på flere år, eller er det en middelvei?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Woaw. Ja det blir nok så den sparker legger tenker jeg.  :) LoL...

Du vet ikke tilfeldigvis hvilken kasse det er du skal ha alt i?? Har fått med meg at Steinar liker Fractal Designs R4 kabinett, så regner kanskje med det er den, eller den hakke større Fractal Design XL R2?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jepp,  Steinar anbefalte Fractal Design R4,  så jeg går for dette.  God kjøling og lyddempet.  Tror oppsettet skal holde ei stund for P3D.  Prosessoren har nok av muskler,  så får vi se hva som skjer i utviklingen av grafikk-kort  ;) .

 

Lykke til, nå mangler du snart bare ei litt bedre linje til webnettet?  ::)

 

Akkh ja,  har bestilt høyere hastighet for snart et år siden,  men det er ikke så mye mer å hente her ute på landet  :-[ .  Heldigvis er det full fart på jobben,  så der lastes alt av de største Addons,  som bringes hjem via minnekort  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...