Gå til innhold

Fjelltur alà Øyvind


Anbefalte innlegg

Forige helg fikk jeg Ernst sin vrede over meg pga at jeg fløy buss..  ::)

For å ikke bli kastet ut av Warbird klubben og ett lite plaster på såret, ble A2A Mustangen varmet pent opp på Gmoen før jeg la kursen nordover.

Og her kommer noen bilder av min version av en fjelltur i Rondane med hjemmesnekkra vær på en fredags efta.

 

TMfmL4z.jpg

 

Cruiser pent og rolig på 9 engler mens høyoktans 12`ern brumler herlig under hooven.

 

3b6wY6Q.jpg

 

Ny paint for anledningen. Finnes her:  http://a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=93&t=39336

 

uMLvUcp.jpg

 

All systems good, og utsikten er glimmers i nye P3 v2.

 

h3rWjQ9.jpg

 

Får endelig frie tøyler fra controller når vi nærmer oss sjølveste Rondane.

 

Q1gg8mM.jpg

 

Jeg rett og slett digger denne volumetric fog i P3. Og nå fungerer simmen helt gull etter siste patch.

Til de av dere som fortsatt sitter på gjerdet, hopp ned derifra og prøv selv. Dere vil ikke angre.

 

H1IiiN9.jpg

 

Ahh. Ikke rart man digger å fly i Norge.

 

9qfcB3k.jpg

 

Etter å ha dratt opp ei fjellside så krekklingen spruter, er vi her "Over the top" og på tur ned igjen.

 

9IUKotn.jpg

 

No ser eg atter slike fjell og dalar.

 

WcPkvbh.jpg

 

Mulig det dukker opp noen klager fra div multeplukkere på denne myra, men shitt au.

 

0hySOX8.jpg

 

Fant ei lita trang kløft ned fra Høvringen som ender opp i sjølveste Gudbrand sin dal, og jeg storkoser meg.

 

C22IXK1.jpg

 

Storbyen Otta passeres i over 300 kt men jeg kikker opp på Hjellum der mr Per Berge slet ut sine barne sko i bratte fjellsider til og fra skolen..  ;D

 

Ozi39kf.jpg

 

Noen minutter senere liner vi opp til en lowpass på Ringebu/Frya Internasjonal.

 

6aE89wg.jpg

 

Hei hvor det går..

 

Fv9Ujk3.jpg

 

Tower view fra Ringebu etter opptrekk.

 

MqWRBro.jpg

 

Hastighet ned, flaps på tur ut sammen med gear. Blir kaffe og vaffel på Frya idag.

 

0FkJ0bl.jpg

 

Shutdown ved klubbhuset etter en noe kødden innflyging på Rw 28. Her må man snike seg over en liten åskam før man setter maskina rolig ned.

 

So, thats it.

Håper bildene falt i smak?

 

Ha ei riktig god helg.. Schålll.  :o

 

 

 

 

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Javisst  Robert,  Øyvind-guten er tilgitt og velkommen tilbake i varmen  ;D  Heftig innledning på fredagskvelden,  og først etter et par glass rødvin var æ i stand til å treffe tastaturet  :P .  Råtøffe bilder og alldeles nydelig atmosfære i grafikken din.  Den Mustangen er bare hærrlig,  og når noen ratter den slik du gjør,  kommer brunst-ropet farlig høyt på skadeskalaen.  God helg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja Johnslien, du passerte akkurat når jeg va på tur opp på Raudberget på skyting. Ser meg oppi stien der med Kongsberg Mausern over skuldra. Einar Grønn har nok fyrt opp kaffekjelen i brakka allerede tenke jeg  😅

Endret av per berge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja hvor ble det av alle sammen ? Kan jo forstå at noen ble lei av den evige kampen mot stadig sterkere PCer, for å få noen stakkars ekstra «frames», som var saliggjørende i FSX og P3D.  Men i dag flyter det jo fantastisk selv med min middels, halvgamle PC, og utvalget av flymodeller og scenery overgår våre usansynlige drømmer for få år siden ☺️

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Ja hvor ble det av alle sammen ? Kan jo forstå at noen ble lei av den evige kampen mot stadig sterkere PCer, for å få noen stakkars ekstra «frames», som var saliggjørende i FSX og P3D.  Men i dag flyter det jo fantastisk selv med min middels, halvgamle PC, og utvalget av flymodeller og scenery overgår våre usansynlige drømmer for få år siden ☺️

For min egen del ble cockpit stengt av i 2013. Da sleit jeg fryktelig med svarte flekker over alt. Trur jeg fikk metta mi samtidig også. Det var jo en tidstjuv for mitt vedkommende så jeg kobla aldri opp igjen PC og rigg. Nå har jeg all verda med tid men jeg kjenner ikke helt den sterke dragninga. PC må jo også kjøpes inn på nytt, og ikke vet jeg om hardware jeg har fungere på dagens software. Vi får se hva det blir til etterhvert.  😉

Endret av per berge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Robert Hulthin:

Gammel tråd dittan 
Ser at herr Johnslien ikke har vært aktiv i forumet siden 25. januar 2018
så ville nok bli moro om han dukket opp igjen ..

Jeg trur Øyvind har hatt mye å drive med på jobb de siste åra. Han passere uttafor stua mi iblant med snøscooter og sporsleda. Jobber i kommunen og brannvesenet i tillegg til å lage spor i og omkring Birkebeiner Skistadion

Endret av per berge
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Håper vi får Mustangen fra A2A i MSFS også etter hvert

Ja det håper jeg også,  men er veldig fornøyd med warbirdmodellene fra FlyingIron,  og da håper jeg de fortsetter med sin FW-190  🤩

Sitat

For min egen del ble cockpit stengt av i 2013. Da sleit jeg fryktelig med svarte flekker over alt. Trur jeg fikk metta mi samtidig også. Det var jo en tidstjuv for mitt vedkommende så jeg kobla aldri opp igjen PC og rigg.

Har vært på nippet til å stenge ned jeg også,  men er FOR MYE flyinteressert til at det blir gjort.  Løsningen er å kombinere jobb-PC med hobby-PC ( er så heldig å kunne jobbe hjemmefra ),  så kan jeg ta noen flyturer mellom arbeidsøktene 😎.  Det er sjelden flyturene varer mer enn 2-3 kvarter,  så det er plenty av tid til å jobbe litt også  😅 .  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...