Gå til innhold

Thank You Pasi


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Fikk lirket fram de norske paintene fra Pasi, og de passer perfekt på den nyeste utgaven av F-104G fra SkunkWorks :D

Veldig bra, nå kan jeg fly mer enn bare 60-åras retro metallic, selv om den tiden har sin scharm. De siste årene med Starfighter hadde 331 skvadron lysegrå og 334 skvadron brun-grønne maskiner. Personlig er jeg svak for de lysegrå :whistle: .

gr1.jpg

 

gr2.jpg

 

gr3.jpg

 

gr4.jpg

 

gr5.jpg

Det er til å få gåsehud av, når æ liner opp til short finale, og sceneryet ligner innflyvningen til Bodø som om det var på film!

 

gr6.jpg

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vanlig kommentar fra forsetet var "Nærmere sjefen kommer du ikke!" Fikk ellers ca 20 timer i F-104,F-5 og F-16, inkludert ACM (dogfight) nattflyging med F-16 over Telemark før jeg sluttet som stasjonsprest Rygge i 1984. Fantastisk tid, mange gode flygervenner og dessverre tragiske opplevelser der jeg ble avkrevd å være prest og trøster i høyeste grad. Opplevelsene ved å få være med på operative turer bidro til å kunne yte for og i et tett og komplisert fellesskap.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte minner sitter som spikret! Første tur med 469; måtte nesten bruke skojern for å komme meg ned i baksetet, dårlig utsikt og en ultraklaustrofobisk følelse, men et voldsomt kick. 469 ble aldri malt i grå farger og forble metallfarget, forresten eneste TF-104G som overlevde og står nå på Gardermoen flymuseum, så vidt jeg forstår,- etter overføring til 334 sqdn i 1981 og senere pensjonert. Ved siden av SR 71 er etter min mening 104 verdens vakreste fly. Hadde den inne i FS9, men var umulig å lande. Vurderer å kjøpe SimSkunk's versjon når dere nå har laget så flotte repaints. Om du følte deg som en del av innmaten i en sigar når du satt i en 104 med snuradius som halve Europa og en flytevne i lufta som et strykejern fra Samsung, var utsikten fra baksetet overskrevs på en F-16 og flyopplevelsen et helt annet kapittel,- men det er en annen historie......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, du har tydeligvis rette forholdet til Vestfjordoksen, så æ kan trygt anbefale deg modellen fra Skunkworks :) Litt uvant handlemåte, men det er bare å melde seg inn i deres forum, så får du all den hjelpen du ( eventuelt) trenger. Her er mange i vårt forum også, som kan komme med nyttige tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, man kan ikke vinne i lotto hver eneste helg :grin: Men observervasjonen er korrekt; for det er nok jeg som har blingset her ja, for 469 er faktisk en toseter :blush:

 

Beklager å ha måttet ødelegge alt for deg Ernie :D

 

Vi får starte med litt lobbyvirksomhet mot SSW og se om vi ikke får toseteren også :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tja, æ synes Starfightermodellen er Lottogevinst så det holder, og æ flyr den hver helg pluss litt til, så sånn sett vinner æ hver helg :grin: Og klarer du å overbevise de italienske skunk`erne at de må lage en 2-seter, så blir det Gull-Lotto :D ! Ellers har de jo en meget spennende F-84F på gang, og denne skulle æ ønske de bygde om til "Fotoflash" .

 

Forresten GRATULERER MED DAGEN; gamle ørn :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for gebursdags hilsenen unge mand, det var særdeles unødvenig å nevne det, men samtidig meget elskverdig av dem å minne undertegnede om at man nå har tatt ett symbolsk steg nærmere graven he he he.

 

Jeg er enig med deg at starfighteren er bra, en av de beste addonene til fs. En man aldri blir liksom aldri lei og det går ikke lang tid mellom hver økt. Denne modellen er absolutt en stayer hos meg ihvertfall. :cool:

 

Har akkurat postet en forespørsel om TF modellen, så får vi høre hva magikerene sier :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais, dette var sakene sine. Appropo TF modellen, jeg har fått en form for svar fra SSW på min forespørsel. Som jeg tar meg friheten til å ubesudlet gjengi her:

 

yes, we have considered it several times.

However we have a road map to be completed before.

May be un the future, not a near future however.

cheers

 

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Etter min mening er SkunkWorks Starfighter noe av det beste du får i denne kategori fly.  Den flyr som en drøm ( og like krevende som i virkeligheten,  men med forutsigbare nykker  ;) ).  Få modeller har tilsvarende sjel og atmosfære,  og etter å ha flydd denne i årevis i FS9, FSX og nå P3D2,  er jeg fortsatt like begeistret .  I F-104G-pakken fra SSW følger det bare en norsk paint,  slik den var de første årene i 331  skv.

 

ai1.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillig bilde!  men den Norske roundelen ser helt feildimensjonert ut...

 

Jeg har prøvd å lage en account hos SSW (som kreves for å i det hele tatt komme inn på siden deres) nå i en uke uten hell ettersom det kreves en captcha entry for å registrere eller for å sende inn support melding. Nå har jeg prøvd med 3 forskjellige web lesere uten å hverken se noen captcha eller noen meny for å skrive dette inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FN-K slik den er med i pakka blir nesten komisk med de roundelene som er så ute av proposjoner. Merkelig at en slik feil ikke har blitt oppdaget/rettet.

 

Det finnes noen Norske painter dere ute, men de også har en del småfeil med feil serial/font type, feil stencils etc. Til slutt ble det at jeg startet på mine egne for å få disse detaljene riktig. har til nå gjort 232 I 1979 og 1981 scheme og jobber nå med CF 836.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Se her ja,  spennende ting på gang  :) .  Ja dessverre,  den norske painten som følger med har noen overdimensjonerte roundels.  Synes Pasi sine versjoner er brukbare,  selv om numrene ikke stemmer,  men jeg har ikke klart å innstallere disse i P3D2.4.  :-[ Sikkert fingertrøbbel hos meg,  men holdt på å bli tullete etter alle slags kombinasjoner i cfg.  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...