Gå til innhold

Gjensyn II


Anbefalte innlegg

Inspirert av Ernst så lager også jeg en gjensyns tråd.

Min omhandler VRS F-18 Superbug og div hangarskip som vi har hatt utrolig mye moro med i MP.

Jeg fikk snoka frem igjen Pasi sin Bodø Carriers og den forsyner sjøen med div hangar og suply skip så det blir riktig så trivelig.

Dette passa godt å finne igjen nå etter at den nye AON til Andrew er kalibrert til nye Norway Mesh.

Det er jo ikke måte på hvor mye snacks som titter frem ifra alle kanter til Norge.

Ikke rart man koser seg mest med å fly i hjemlandet.

 

Ok men det var Superbug det skulle handle om og til di av dere som ikke har denne så anbefales den høyt.

Her har man realisme og funksjonalitet på høyt plan og modellen er rett og slett herlig.

Sammen med VRS sin TacPack så er det en våpenplattform som faktisk virker i FSX og bomber å raketter fyres av med ett stort glis.

Nå var det kun flymodellen jeg konsentrerte meg om i denne tråden, så ingen Booom.

 

MTnsOBG.jpg

 

Klar til Takeoff ifra nydelige Bodø. For en jobb som er gjort her. Takker og bukker.

 

AvGqbIq.jpg

 

Roterer ved ca 170 kn med denne våpenlasta som består av

2 stk AIM-9X "Sidewinder"

1 stk AIM-120C "Slammer"

4 stk GBU-12 "Paveway II" Laser Guided Bomb

2 stk GBU-10 "Paveway II" Også Guided åffkårs

1 stk ASQ-228 ATFLIR Targeting Forward-Looking IR Pod

Og 1 FPU-11 Fuel tank så vi har litt fludium på turen.

 

18urAVa.jpg

 

Sjekk jobben som er gjort i Bodø.. Sinnsvakt bra.

 

JnGZkOR.jpg

 

Krysser over og setter kursen nordover mens jeg har fått igang Surface radar for å lete etter skip.

 

30QxMlE.jpg

 

Blåser fort opp i 10000ft selv med denne lasta.

 

Q1uJoC8.jpg

 

Det begynner å titte frem noen flekker på overflateradaren så vi knekker ned for å ta en titt.

 

R8daK8t.jpg

 

Finner fort USS Eisenhover og noen følgeskip og klarer ikke la være så vi går inn for ei landing.

 

gG694sY.jpg

 

Hook out, Flaps half, Gear out.

 

bZSCe7a.jpg

 

Fanken, like spennende hver gang man kommer hit. Ikke nok med at man kommer inn på tvers men jolla rusler rimelig fort fremover også.. Ikke lett.

 

kujbrf6.jpg

 

Landinga gikk bra gitt så etter at jeg får dratt trynet ut av maska så liner jeg opp på katapulten.

 

ljICE3Z.jpg

 

Og ut igjen på ny tur.

Dæven jeg hadde glemt hvor moro dette var.

Håper dere likte gjensynet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan F-18 har "blomstret" med oppgaven. Jeg hadde opprinnelig et inntrykk av at F(/A)-18 egentlig ikke var så overvettes imponerende. Men det er tydelig at etter at den fikk etternavnet Super Hornet så har det blitt litt av en VEPS. Ser av flere program på TV'n at denne maskinen gjør jobben til tross for at 'ramma' er fra 70-tallet (trur eg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Very nice :D

 

Vi burde jo strengt tatt mobilisert til en carrier MP snart :grin:

 

Fra det ene til det andre, du visste vel at både superbuggen og tacpacen nylig ble oppdatert? I tillegg har jo Dino C sluppet både F-35 og F-14 som nå er oppdatert til å bruke tacpacken (i tillegg til andre oppdateringer i modellene).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her var det liv mor :grin: .... råstilig bildeserie ! SuperBug`en skulle kanskje vært i min hangar også, men foreløpig har den ikke vært til evaluering hos staben :grin: Artig å se så mye aktivitet i Bodø-regionen, og imponerende mye AI-trafikk ( på flyplassen ), hva slags program bruker du til dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Her var det overaskende mange svar.

Jeg har samme oppfatning som deg Inge at F(/A)-18 var så der.

Den ble bygget på 70 tallet for både Navy og Marine Corps slik at den skulle fungere både på land og ikke minst på Carrier.

Det har jo vært mange oppgraderinger siden da, /B-/C og /D før det på 90 tallet dukket opp (/E single seat) og (/F tandem seat) Super Hornet som Andrew helt riktig sier skulle være en direkte arvtager ikke bare til F-14 men også A-6 Intruder, Lockheed S-3 Viking og KA-6D.

Siden den gang har den vel voks med oppgaven godt hjulpet av flere Block oppgraderinger og fremstår idag som en meget oppegående multirole jager frem til F-35 etter hvert dukker opp.

 

Jeg har sett noe dokumentar greier om dette men måtte oppdatere meg her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_F/A-18E/F_Super_Hornet

 

Ser det er flere som lurer på hvilket scenery mm jeg benytter og skal prøve å huske det meste her:

 

Scenery:

Airports of Norway 3.51

Norway Mesh X

FTX Global

Ultimate Terrain X Europe

 

Fly Trafikk:

Ultimate Traffic 2 (Siste oppgradering som gir mere GA)

 

Båt Trafikk:

Ai Ship Traffic ifra Henrik Nielsen

Bodø Carriers v2.6

Vestfjord OPs (Av Pasi)

 

Pasi, vi burde absolutt få svingt igang en dugelig MP Carrier efta igjen ja.

Nå har jeg gjort en eller annen feil med di pakke så jeg får ikke brukt den når jeg setter opp server desverre.

Derimot på Freeflight så går det Carriere og Suply ship i alle himmelretninger.

Har ikke funnet ut av denne leifen enda så har du ett godt tips så rop ut.

 

Andreas, Får håpe du ikke har fått sendt disse delene med Bring?

Da er di høyst sannsynlig utgått og flere nyere versioner har kommet på markede før du mottar.

Lykke til.

 

Ernst. Modellen er meget bra, komplisert så det holder så det er slett ikke bare å klive ombord og mene at dette går bra. Her må det leses og studeres grundig før man begynner å få full glede av den.

Spesielt sammen med TackPack.

Og Ja Pasi. Jeg kjører siste version av både Buggen og Pack.

 

Takker for tilbakemeldinger.

 

Edit.

Da går Bodø Carriers Mission i Server modus.

Ble litt lurt av Charles de Gaulle mappa.

Presterte å legge inn mappa uten å åpne den og der inne lå det fordundre meg 4 stk Veh skip.

Disse er nå lagt inn og alt i skjønneste orden.

 

Etter litt snoking så ser jeg at grunnen til båttrafikken jeg hadde kom ifra Vestfjord Ops som lå inne i Library og ikke Bodø Carriers som jeg først skrev.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se så mye aktivitet i Bodø-regionen, og imponerende mye AI-trafikk ( på flyplassen ), hva slags program bruker du til dette ??

 

Det kan jo selvfølgelig bli for mye trafikk også, som man ser av bildet.

 

mz4jhFj.jpg

 

Men det er overhodet ingen problem når man har TacPack instalert.

Bytta ut digre bombe beist med snertne små AA raketter for å renske opp litt rundt Bodø.

Det jeg husker best ifra Bodø airshow i fjor var jo den enorme svermen med Widerø maskiner absolutt hele tida, så for å pynte litt på det tok jeg til luften igjen.

 

kCuTEmQ.jpg

 

Her har første Dash forvandlet seg til en røykpuff etter at en AIM-9M Sidewinder har truffet målet.

 

LhYMDAh.jpg

 

Aim-120C Slammer har lengre rekkevidde og her er vi låst på målet og klare til å fyre.

 

otyJtfz.jpg

 

Joda det ble en fulltreff her også så vi røsker rundt for å finne flere.

Det skulle ikke være noe problem her i området.

Sikker på at det yngler små grønne Dasher i fjæresteinene her. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...