Gå til innhold

AoNN - Øst


Anbefalte innlegg

Satser på en release i nær framtid. Er noen småting som skal på plass eller justeres hit eller dit.

 

I forbindelse med nært forestående slipp, så tok jeg meg en tur for å sjekke forholdene. Første test var nattbelysning og effekter.

 

Turen startet fra ENKR og tekst finner dere under bildene.

 

 

MvGDEYL.jpg

Taxer ut fra apron.

 

5KOhg0w.jpg

Leter etter windowheater'n mens det hvitner til.

 

wfhLmp3.jpg

Og før noen rekker å si 'uncle' så har vinteren ankommet, på frontruta.

 

1IphPMH.jpg

Det er ikke det, vindusvarmerene funger når man først finner bryteren.

 

wBW3e5g.jpg

Up & away.

 

wHCGklE.jpg

Så legger vi ENKR bak oss, det er rimelig bumpy og redusert sikt på turen og vinden øker i styrke ettersom vi beveger oss vestover.

 

McKw7sl.jpg

Leter etter LOC'n til RWY 08, ENVD.

 

hSWbjuK.jpg

Etablert på approach, og omsider havner man under skydekket.

 

9m6hFJG.jpg

Downtown Vadsø.

 

1cYZ6f2.jpg

Short final.

 

axwoQoA.jpg

 

Rkzc4KA.jpg

Etter en snartur innom apron så bærer det widerøe.

 

viVp4VV.jpg

Ble NDB approach til rwy 03 ved ENBS. Dette er fra slutten av circling delen av approachen i det jeg svinger inn mot final.

 

sWsRVui.jpg

Omsider kommer man seg under skydekket og ENBS og Båtsfjord åpenbarer seg i frontruta.

 

pWPyWqM.jpg

 

End of part 1.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Part 2.

 

JaPVEw4.jpg

Short final (og litt høyt).

 

CCj4pZk.jpg

 

u28HRT3.jpg

Svinger innom apron.

 

lgvcica.jpg

Så var det takeoff igjen.

 

NvVJFFa.jpg

Ikke mange meterene så var jeg airborne igjen.

 

oIP1LTN.jpg

Downtown Båtsfjord.

 

Gyeu2dr.jpg

Ingen bilder fra cruise, men her er ett mens jeg raser ned mot rwy 06, ENBV. Og selvsagt, Berlevåg lyser opp i mørket.

 

U9tgZej.jpg

Short final.

 

KNvNNOM.jpg

Så var det en tur innom apron igjen.

 

yFVI7Z7.jpg

 

YFLppdV.jpg

Og en ny widerøe takeoff.

 

LS9iSuv.jpg

Og setter nesa mot ENMH.

 

8Npo1UN.jpg

Stuper nedover for å rekke rwy 35.

 

SalGnqF.jpg

Short final.

 

pmOLkuz.jpg

Og det var det.

 

Tar turen i retur når det lysner igjen, da vil vi også stikke innom ENSS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for kommentarene :)

 

Ble litt opptatt med andre ting enn PC i går, så her kommer en bildeserie av flyplassene i dagslys.

Ble ingen flytur pr se, så jeg tok bare noen shots i slew mode.

 

Men det forhindrer jo ikke at man tar turen vestover, så vi starter med ENMH, Mehamn.

pbTLNgg.jpg

 

IwLE7DR.jpg

 

Videre vestover finner vi ENBV, Berlevåg.

RwtFGdk.jpg

 

9COP6nt.jpg

 

Så kommer ENBS, Båtsfjord.

Fj7ksZG.jpg

 

D9oMwvV.jpg

 

Og ute ved den nakne ø finner vi ENSS, Vardø.

mJ4VSDu.jpg

 

4lK8H2v.jpg

 

Så må vi litt sør-vest, og der finner vi sistemann, ENVD, Vadsø.

XV9WRTm.jpg

 

v3XSoDY.jpg

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt pris på mer bruk av defroster på rutene og landings- og taxe-lys hadde jeg vært passasjer. Og i de gode gamle Twotterne kunne man sitte langt fremme og følge med hva som foregikk "up front", for gardinene skulle være åpnet under flyging. :D :blush:

Og for all del: flotte bilder og flott scenery!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Inge

 

He he, isen var nok borte før jeg hadde svingt inn på twy'n, tok ikke lengere tid enn at jeg fant fram til den rette bryteren så var det isfritt på hele turen. Og både tæksilys og teikåfflys ble brukt som forskrevet, eneste var vel mellom ENBV og ENMH at jeg skrudde av lænding laits...og det, det var absolutt en bevisst handling :grin:

 

Ja jeg husker twin otter'n, ble endel turer med den ja. Og nå blir det jo stas når man kan gjenskape sine favoritt minner med litt mer autentiske modeller på bakken, forhåpentligvis :o

 

 

@Kristoffer:

 

Du e sikkert ikke aleina om de :D

 

Nå er det bare å få vekk den mildt sagt malplasserte autogenet rundt omkring så begynne det jo nesten å ligne på noe. :)

 

 

@Robban & Ernie:

 

Takk for kommentarene gutter, det er alltid hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var passasjer fra Røssvoll (Mo i Knea og Jernverk i ryggen) til Værnes midt på 70-tallet. Nydelig klart og vindstille. Satt og "glåmte" på 1. rad. De var ikke over 350 fot på hele turen. Utenfor Sandnessjøen sirklet piloten i begge retninger over vraket av fangeskipet Rigel. Dette ble senket av britiske Barracuda-er. Hekken (tror jeg) stikker så vidt opp over vannflaten. Mellomlanding på Ørlandet, og for å komme dit fra Namsos måtte pilotene stige over de lave åsene innenfor Osen og Roan. Bra at vanntemperaturene nordover Helgelandskysten er slik som de er. Med 20 gr. i vannet ville området vært oversvømmet (sic!) av turister. Lange snøhvite strender og krystallklart vann. El Dorado! Heia Widerøe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...