Pasi Jorgensen Skrevet 15. oktober 2013 Skrevet 15. oktober 2013 Satser på en release i nær framtid. Er noen småting som skal på plass eller justeres hit eller dit. I forbindelse med nært forestående slipp, så tok jeg meg en tur for å sjekke forholdene. Første test var nattbelysning og effekter. Turen startet fra ENKR og tekst finner dere under bildene. Taxer ut fra apron. Leter etter windowheater'n mens det hvitner til. Og før noen rekker å si 'uncle' så har vinteren ankommet, på frontruta. Det er ikke det, vindusvarmerene funger når man først finner bryteren. Up & away. Så legger vi ENKR bak oss, det er rimelig bumpy og redusert sikt på turen og vinden øker i styrke ettersom vi beveger oss vestover. Leter etter LOC'n til RWY 08, ENVD. Etablert på approach, og omsider havner man under skydekket. Downtown Vadsø. Short final. Etter en snartur innom apron så bærer det widerøe. Ble NDB approach til rwy 03 ved ENBS. Dette er fra slutten av circling delen av approachen i det jeg svinger inn mot final. Omsider kommer man seg under skydekket og ENBS og Båtsfjord åpenbarer seg i frontruta. End of part 1. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Skrevet 15. oktober 2013 Part 2. Short final (og litt høyt). Svinger innom apron. Så var det takeoff igjen. Ikke mange meterene så var jeg airborne igjen. Downtown Båtsfjord. Ingen bilder fra cruise, men her er ett mens jeg raser ned mot rwy 06, ENBV. Og selvsagt, Berlevåg lyser opp i mørket. Short final. Så var det en tur innom apron igjen. Og en ny widerøe takeoff. Og setter nesa mot ENMH. Stuper nedover for å rekke rwy 35. Short final. Og det var det. Tar turen i retur når det lysner igjen, da vil vi også stikke innom ENSS. Siter
Thomas Veggen Skrevet 16. oktober 2013 Skrevet 16. oktober 2013 Nydelig arbeid! Her skal Twin Otteren få kjørt seg! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 16. oktober 2013 Fy søren dette var bra! Twotter`n i sitt rette element, med Pasi i førersetet. Går vinteren i møte med stor spenning Siter
Andrew Thomsen Skrevet 16. oktober 2013 Skrevet 16. oktober 2013 Flott serie, og vi gleder oss (brrr...!) :smile: Siter
Stig A. Danielsen Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Så legger vi ENKR bak oss, det er rimelig bumpy og redusert sikt på turen og vinden øker i styrke ettersom vi beveger oss vestover. Får ikke håpe det var så sterke vindkast som :grin: Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Skrevet 17. oktober 2013 Heisann og takk for kommentarene Ble litt opptatt med andre ting enn PC i går, så her kommer en bildeserie av flyplassene i dagslys. Ble ingen flytur pr se, så jeg tok bare noen shots i slew mode. Men det forhindrer jo ikke at man tar turen vestover, så vi starter med ENMH, Mehamn. Videre vestover finner vi ENBV, Berlevåg. Så kommer ENBS, Båtsfjord. Og ute ved den nakne ø finner vi ENSS, Vardø. Så må vi litt sør-vest, og der finner vi sistemann, ENVD, Vadsø. Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 17. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 17. oktober 2013 Alldeles nydelig Pasi :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. oktober 2013 Premium Medlem Skrevet 17. oktober 2013 Fantastisk, det blir bare bedre og bedre Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Fantastisk Pasi, du aner ikke hvor lenge jeg har drømt om å kunne fly på Finnmarkskysten i la oss si mindre pent vær og faktisk komme til en flyplass som ser ut. Siter
Inge Jenstad Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Hadde satt pris på mer bruk av defroster på rutene og landings- og taxe-lys hadde jeg vært passasjer. Og i de gode gamle Twotterne kunne man sitte langt fremme og følge med hva som foregikk "up front", for gardinene skulle være åpnet under flyging. :blush: Og for all del: flotte bilder og flott scenery!!! Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Skrevet 18. oktober 2013 @Inge He he, isen var nok borte før jeg hadde svingt inn på twy'n, tok ikke lengere tid enn at jeg fant fram til den rette bryteren så var det isfritt på hele turen. Og både tæksilys og teikåfflys ble brukt som forskrevet, eneste var vel mellom ENBV og ENMH at jeg skrudde av lænding laits...og det, det var absolutt en bevisst handling :grin: Ja jeg husker twin otter'n, ble endel turer med den ja. Og nå blir det jo stas når man kan gjenskape sine favoritt minner med litt mer autentiske modeller på bakken, forhåpentligvis @Kristoffer: Du e sikkert ikke aleina om de Nå er det bare å få vekk den mildt sagt malplasserte autogenet rundt omkring så begynne det jo nesten å ligne på noe. @Robban & Ernie: Takk for kommentarene gutter, det er alltid hyggelig Siter
Inge Jenstad Skrevet 18. oktober 2013 Skrevet 18. oktober 2013 Var passasjer fra Røssvoll (Mo i Knea og Jernverk i ryggen) til Værnes midt på 70-tallet. Nydelig klart og vindstille. Satt og "glåmte" på 1. rad. De var ikke over 350 fot på hele turen. Utenfor Sandnessjøen sirklet piloten i begge retninger over vraket av fangeskipet Rigel. Dette ble senket av britiske Barracuda-er. Hekken (tror jeg) stikker så vidt opp over vannflaten. Mellomlanding på Ørlandet, og for å komme dit fra Namsos måtte pilotene stige over de lave åsene innenfor Osen og Roan. Bra at vanntemperaturene nordover Helgelandskysten er slik som de er. Med 20 gr. i vannet ville området vært oversvømmet (sic!) av turister. Lange snøhvite strender og krystallklart vann. El Dorado! Heia Widerøe! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.