Benny Røste Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 For poste litt bilder her da linken jeg la ut kanskje ikke funker for alle, ris og ros, tips og trix osv. tas godt imot, ønsker at dette skal bli så bra som mulig og jeg vet det er mange flinke folk her inne på forumet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 I alle dager! Er dette foto eller simulator? Er dette FSX? Hvordan i alle dager blir natur og terreng i "Lobeinet" så naturtro? Legg ut litt mer info om verktøy, oppløsning osv. er du snill. Dette synes jeg overgår mye av det jeg tidligere har sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Danielsen Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er det lov å ønske seg et Evenes scenery i tillegg når man ser slike utrolige bilder fra Lofoten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Dette viser potensialet som hele tiden har ligget og ventet på oss i FSX :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er dette ditt første scenery Benny,så er jeg veldig spent på fortsettelsen,for dette er virkelig bra jobba.Det er bare å ta av seg hatten og takke pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 25. april 2013 Premium Medlem Del Skrevet 25. april 2013 Dette er Vesterålen, ikke Lofoten :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Litt ovenfor foten ... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Dette er Vesterålen, ikke Lofoten Stemmer det Arne, men det er mange "søringer" som ikke fatter bæra når jeg sier jeg kommer ifra Vesterålen, men sier jeg lofoten er de helt med. Lurer på om opplæringa av norsk geografi sørpå har tatt noen snarveier gidt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benny Røste Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Inge Jenstad. Oppløsningen her er 30cm/px. De to viktigste redskapene for og lage dette er tålmodighet og Google:P Men kort om hva jeg bruker så er det global mapper for og sette sammen alle rasterfilene som lastes ned fra norgeskart.no. Så redigeringsprogram som Gimp og Photoshop. Jeg bruker begge fordi gimp er bedre på noen få ting, ulempen med gimp er at programmet jobber dårlig med så store filer, så derfor gjør jeg 98% av redigringen i Photoshop, her er det snakk om bildefiler på flere gb. Når en tiff fil redigeres så mister filen geo referansen så den må puttes tilbake. Til det bruker jeg et program som heter "ListgeoG". Den henter ut infoen fra orginalfilen og legger den inn i den redigerte filen. Når alt er klart bruker jeg resampler fra SDKen med en inf fil. sbuilderx og div programmer takler ikke så store filer men syns det er like greit å gjøre det fra bunnen av. Litt og sette seg inn i men går greit etter litt prøving og feiling. Til 3d objekter bruker jeg Google SketchUp 8, enkelt og greit program. Begynte og leke litt med disse tingene for ca et år siden for moroskyld. Kunne ingen ting om noen av disse programmene så har begynt helt fra skratch. Ang Evenes så er det noe jeg kan tenke meg i framtiden, det er jo min nærmeste "storflyplass" Men skal først få unna skagen/Vesterålen osv så får vi se:) PS: For de som har lyst til og prøve på dette selv stiller jeg gjerne opp med info om det jeg kan, samarbeid er viktig for og få til det alle her på huset vil ha:). Er som sakt ganske novice selv men har fått en grei kunnskap om hvordan enkelte ting fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.