Jan Petter Hovland Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 [video:youtube]pMXY4INxdco&hd=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Alltid like imponerende å se på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Synes det var ganske irriterende med den "kunstneriske klippingen" men ellers beundringsverdig hva man kan få til med dagens simulatorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åke Lindberg Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 En annan irriterande sak är ljudet. Kan man tänka sig att få höra autentiskt ljud i videoklipp? I alltför många (nästan alla) youtubeklipp är "musik" i olika former pålagd i stället för motorljud, som kan vara musik i mångas öron! Åke (som gillar musik!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Takker for kommentarer. For de som ikke liker musikk i fly videoer (sjønner dere godt) så har vi noe som er mer egnet for det også: [video:youtube]6GMNIQfUt_4 47:50 min flyvning UTEN musikk, kun motor, radio og "forteller stemme". Denne kan mer sammenlignes med en dokumentar stil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åke Lindberg Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ojojoj! Det här var det bästa jag sett i den här genren. Ett stort TACK för en fantastisk uppvisning. Det måste ligga mååånga träningstimmar bakom detta. Ingen idé att jag ansöker till teamet... :grin: Proffsigt fluget, filmat och redigerat! Åke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Flott promo, gleder meg til å se dere på VFAT i år igjen Blir det emigrering over til DCS når VEAO slipper sin Hawk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Takk for kommentarer. Vi er med på utviklingen av VEAO's Hawk, så vi regner med å skifte til denne så snart den er flybar til det vi trenger den til. Det kommer mest ann på flight model, og denne er i tidlig fase enda. Så vi kommer til å bruke FC2 for VFAT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 JAAA - ingen musikk! Men derimot lyd fra fly og fra Red One. Og kan noen prøve å forklare meg hvordan dette lages. Helt fenomenalt. Enig med Åke (Charles) Lindberg i at dette nærmer seg "the pinnacle" av denne type videoer. Igjen - hvordan i hule lages disse videoene. Er et kanskje et helt team med Virtual-piloter som virkelig gjennomfører noe så perfekt? Ikke mulig det vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Vidar Eggen Skrevet 26. oktober 2012 Premium Medlem Del Skrevet 26. oktober 2012 Jovisst er det mulig! Under FSWeekend i Lelystad opptrer gruppen Dutch Flanker, og det er svært imponerende å se. De har egen kommentator, og en som velger bilde som vises på storskjerm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Hei Inge, Ja, vi er et team med virtuelle piloter som flyr sammen 3 ganger i uken. Videoen over som du refererer til er fra et virtuelt flyshow kalt VFAT som vi deltok på i fjor, og vi vil igjen delta på i desember i år, i likhet med rundt 30 andre teams. Det finnes et relativt stort miljø for denne type flyvning på simulatorer som Flaming Cliffs 2, DCS og IL2. Hvert år arrangeres det liveshows, eller virtuelle flyshow om du vil, som blir streamet live til alle som vil se på. Det største og lengst levende av desse kalles VFAT, eller Virtual Festival of Aerobatic Teams. I år vil bli den 8. gangen det arrangeres. Showet går av stabelen 7-9 desember i år, og vil bli streamet på deres hjemmeside. Litt info om oss i Virtual Red Arrows: Vi er en gruppe på rundt 12 personer som har som mål å fly så nært som mulig til Royal Air Force Red Arrows som det lar seg gjøre på simulator. Vi kopierer deres show ned til hver minste detalj, og tar sikte på å fly liveshows hvert år ved forskjellige anledninger. Vi har holdt på i 4 år nå, og trener regelmessig 3 ganger i uken året rundt. Det krever mye trening for å fly slike shows, men så er det også svært artig, og jeg vil påstå at samarbeidet i en slik gruppe er av det ypperste en kan oppnå når det kommer til spill og simulatorer. Alle har sin arbeidsoppgave, og alle må gjøre den rett for at resultatet skal bli bra. Siden midten av 2011 har vi fått Thrustmaster som sponsor som leverer utstyret vi bruker. Skal en fly det ypperste så må også utstyret være det ypperste Mer info om Virtual Red Arrows Mer info om VFAT Mer info om Thrustmaster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Legger ved Promo videoen for årets VFAT: [video:youtube]fUPqu5wxlo4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hjertelig takk for flott info. Må prøve å få med meg arrangementet i desember. Likevel synes jeg det er imponerende å holde fly så stabilt i relativ ro til sin "leader". Noen må være flinkere enn meg likevel, selv om det nesten er usannsynlig (he he ...) Håper folk i dette forum forstå spøken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Det hjelper også endel at det ikke er FSX det flys i, selv om det selvfølgelig fortsatt krever utallige timer med øving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 hvilken sim er det dere bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Vi bruker Lockon Flaming Cliffs 2. Det er en bedre sim enn FSX om du vil fly combat, formasjonsflyvning etc. Net koden er også lysår bedre enn fsx, og det er et absolutt must med minst mulig lagg når en flyr formasjon. NB! Om du har lyst å prøve simmen før du kjøper den, så kan du nå laste ned DCS:World gratis fra digitalcombatsimulator.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 takk. respekt for dcs sine simmer, men jeg finner de for avansert, og det ender bare med at jeg spiller de i 10 min før de blir lagt på hylla.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Nå kommer snart Flaming Cliffs 3, som vil legge til alle flyene fra Flaming Cliffs 2 i DCS: World (med FC3 får vi også en oppdatert F-15 cockpit), så da blir ikke terskelen for å komme i gang like høy som den har vært til nå. I tillegg kommer det jo en del tredjeparts-fly med varierende grad av realisme fremover. Mange av dem vil nok være på linje med hva man er vant med i FSX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.