Gå til innhold

Siste OPUS, test med NAX65YT...


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

OPUS bruker ikke noe særlig resurser i så måte, men hvis du kjører med FEX skyer i stor HD kvalitet, så er det heller dette som kan skape hakking mtp FPS.

Eneste jeg har å klage på er at en må inn i FSX menyen for å få frem METAR for nærmeste flyplass, samtidig at en ikke får frem forskjellige vindhastigeter/retninger i cruise høyde.

 

Jeg kjører FSX på en hovedPC og har andre programmer på en clientPC. OPUS fungerer ikke over nettverk uten å ha installert FSX på clientPC med alle scenerys, men det er under utvikling et eget stykke OPUS for oss som bruker nettverk, så det skal bli spennende å se hva resultatet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPUS generer kun vær basert på METAR, den er ikke noe mer krevende enn noe annet program. Skal man dog få en realistisk følelse når man flyr med skyer vil jeg uansett anbefale å sette 'cloud draw distance' i FSX til 80-90nm og visibility i OPUS til 30nm - dette gir en rimelig grei overgang mellom skyer og horisont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Begynner nå å bli klar etter å ha innstalert hele min herlige FS verden på ny PC. Fikk hjelp av Steinar Grindstein til å bygge denne PC`n noe som ble helt sinnsykt bra så langt.

 

Etter flere år med diverse Active Sky versjoner (siste var AS 2012) valgte jeg nå å prøve Opus Sofware etter å ha lest flotte anbefalinger her inne på forumet. Jeg må bare si tusen tusen takk for at dere deler slike opplysninger.

 

Så langt er jeg mektig imponert over denne softwaren så jeg anbefaler også andre og ta en titt på dette.

 

Må legge til at jeg også la inn siste oppdaterte versjon av FEX noe som virkelig gjorde den ekstra kvaliteten.

 

Opus Software har mye mer i seg en bare et værprogram, gleder meg til å utforske videre i denne spennede softwaren.

 

Har noen spesifikke valg for FEX som gjør dette optimalt er jeg takknemmelig for tips og råd om dette.

 

Tusen takk til dere som deler dette.

 

mvh

Morten Aalberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...