Gå til innhold

Fra scenerylabben


Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Ikke lenge til det er på din harddisk :smile:

 

Jobber og med dette Pasi-fiserte sceneryet :grin:. Blir ikke utgitt uten videre, da jeg har mekket terminalen fort og gæærnt, og mangler mange shots ennå, for å kunne gjøre en ordentlig jobb, så dette er mest for egen nytelse, måtte ha noe nytt der før jeg ble sprø av å se den heslige MS terminalen. Resten av modellene har Pasi laget.

 

Ja, og for ordens skyld: Nei, jeg gidder fremdeles ikke bruke masse masse tid på animerte gater.

 

tcny1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den, Christian, Thomas.

 

Når det gjelder animerte gater. Jeg har en viss forståelse for det, men ikke tid og lyst til det. For meg er det godt nok, at man kommer til en flyplass man kjenner igjen, og til bloksberg med alt "fancy stuff". En beta av AoN 3.2 er ute og rusler. Mulig denne terminalen blir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkjøp av Photoshop CS5 gjør tingene enklere. Værnes og Tromsø terminalene er vanskelige, men jeg kom i havn ved bruk av kulisser, som ligger 1 cm fra hovedveggene. Eneste fornuftige måten å takle slikt på :smile:

 

Regner med full stopp nå, da jeg ikke har materiale til bedre modeller eller texturer (og får det vel heller aldri). Så det blir utgitt cirka som på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No vart aill bygningan betterø bedre ja :smile:

 

Jeg skal ta meg litt ekstra tid med ENTC gatene (trenger sårt bilder av de, så de er litt fri fantasi). Jeg er ferdig med Værnes gater i denne omgang, så snart skal jeg få AoN 3.2 ut i verden. Er nødt til det pga alle tilpasninger og fikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En serie med nye shots. Nå gidder jeg snart ikke mer :grin:

 

Kjevik med litt nytt, som vanlig.

 

ny1.jpg

 

Værnes vest forlenget med 150 meter (fra AIP SUP 2012). Nye, korrekte kystlinjer by Hans Ramberg.

 

ny2.jpg

 

Terminalprosjektet gikk over stokk og stein. Men lenger kommer jeg ikke, har ikke shots til det. Takk til Sivert Indergaard for gate-shots.

 

ny3.jpg

 

Og jeg gikk amokk på baksiden av alle steder (pleier å fuske med den vanligvis) :grin:. Men gidder ikke bruke tid på veibroer. Flysiden betyr alt, baksider tar jeg med ro. Såfremt vi snakker om 3D modeller :grin:

 

ny4.jpg

 

Realistiske ENTC gater, med takk til Per Johansen. Ikke alt er med, men det er fordi noen av bildene jeg fikk ikke er skarpe nok til formålet. Men for meg er det over all forventning :cool:. Jau, jeg vet døra er feil, men har ikke shots.

 

ny5.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

 

Jeg har kun det bildet du viser, og derfor blir svaret enkelt: Nei. Jeg kaster ikke lenger bort tid på å lage ting jeg ikke har nok bilder til å gjengi. Tenker da på bilder som kan brukes til "tapet"...og de må ikke være slik at linjer i bygget som skal være rette, er skrå på fotoet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har jeg sagt til meg selv i cirka 14 dager :whistle:

 

Det som nå pågår, er finsjekking av at alle relevante filer blir med (må jo ta ENBS, ENZV og ENAL fra gammel AoN), da de her er erstattet med scenerys fra Werner, Pasi og Jo Erlend.

 

Jess, jobber med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ground polys er høyst eksperimentelt fra min side enda, og mangler verktøy for 100% nøyaktig plassering (Sogndal er offset med ca. 0,3 grader for øyeblikket). Forsker på det :)

 

Kan tenke meg å ta Værnes dersom Andrew er interessert, nå som han får med gode kystlinjer etc. er jobben enklere :) Men det må bli i løpet av en helg i sommer, nå er det eksamenstid :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg en joik jeg, Werner :grin:

 

ny6.jpg

 

PS:

 

Jeg tar ikke diskusjonen om ground polygoner her, pga mas om mer og mer, etc, går litt trett av det, for å si det mildt.

 

Men kan nevne som et tips at den velkjente FS2002 metoden som brukes mye for FSX, tar drepen på regn effekter (våt apron), og det er absolutt ikke bra. Jeg tror det er en på FSdeveloper som fant en løsning, mer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksperimentert litt med et par metoder - det er mulig, men det er tidkrevende. Per i dag har ikke Sogndal regneffekter rett og slett pga tidsbruken og presisjonen jeg må legge ned for å få effektene :)

 

Jeg har en ny metode jeg skal teste ut i liten skala, skal se om det fungerer. Dersom det fungerer vil man få full FSX-polygons med regneffekter. Vi får se hva jeg finner på i de ukene jeg ikke har noe å gjøre i sommer :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...