Thomas Polden Skrevet 18. april 2014 Skrevet 18. april 2014 Ble en Easyjet-flight på meg i kveld. EZY4688 fra Basel-Mulhouse til Berlin Schönefeld/Berlin Brandenburg. Virkelig lekkert det nye sceneryet for EDDB! Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 21. april 2014 Premium Medlem Skrevet 21. april 2014 NL 71 Beach Baron KGCC-CYYL 8) Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. april 2014 Skrevet 24. april 2014 Tar et par kveldstimer på Norway Control, avd. Stavanger Siter
Thomas Polden Skrevet 26. april 2014 Skrevet 26. april 2014 Sitter ombord i LN-RRE på vei fra Stockholm til Moskva som SK730 Siter
Joakim Hagen Skrevet 3. mai 2014 Skrevet 3. mai 2014 Flyr tilbake fra VHHH(Hong Kong) Til CYYZ(Toronto) Som ACA16. Ca 1 time igjen nå av en 15 timer lang tur. Siter
Bendik Skrevet 3. mai 2014 Skrevet 3. mai 2014 Nettopp dratt fra Rønne igjen etter å ha flydd fra Køben som DTR65. ISDT ATR+F1 Panel+TSS Sounds= fantastisk kombinasjon. Jeg kan bare ikke få skrytt nok av ATC-servicen i Danmark og Sverige! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 5. mai 2014 Skrevet 5. mai 2014 Norway Control avd. Oslo er pålogget et par timer fremover i alle fall... (PS: det er lov til å spørre om å få ta over Oslo. Jeg tar i så fall Stavanger ) Siter
andreas nærbø Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Prøver meg på ENGM-ENZV, merker det er leeenge siden jeg har flydd nå ja Siter
Bendik Skrevet 20. juli 2014 Skrevet 20. juli 2014 DLH1743 KIV-MUC med Embraer 190 (D-AECI). Første onlinetur med en Embraer. Fløy denne turen for 6 dager siden, Embraer 190 er plutselig blitt favorittjeten min i FSX. Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 12. september 2014 Premium Medlem Skrevet 12. september 2014 NL71 Herkules ENSN-ENBR-EKVG 8) Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 En stund siden sist, men nyanskaffelsen må brukes... Jukser med callsign (legger til en ekstra 9 på begynnelsen) og flytype, og tar av godt før tiden AAL9198, B77W, KORD-KJFK. Forresten, Øystein: flyr du på VATSIM? Siden dette er "VATSIM-babletråden" mener jeg... Har forsøkt å finne deg på vRoute når du skriver at du flyr, men finner deg hverken der, i vataware eller VATSIM sine egne (åpne) databaser... Men for all del, det er mulig jeg ikke har lett godt nok... Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 17. september 2014 Premium Medlem Skrevet 17. september 2014 Hei ja jeg flyr bare på Vatsim (NL71), men ofte legger jeg nok ut i denne tråden når jeg har avsluttet. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. september 2014 Skrevet 18. september 2014 271IAS/484TAS/610GS. Jepp, god medvind her med BAW178, KJFK-EGLL, B77W... 8) Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 19. september 2014 Premium Medlem Skrevet 19. september 2014 NL71 Herkules EKVG-BIRK ;D Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 19. september 2014 Premium Medlem Skrevet 19. september 2014 NL71 Herkules BIRK-BGBW ;D Siter
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 20. september 2014 Premium Medlem Skrevet 20. september 2014 NL71 Herkules BGBW-CYAY heftig motvind og regn. ;D Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 21. september 2014 Skrevet 21. september 2014 Går 11 år tilbake i tid, og flyr BOE501 fra Boeing Field til Bodø Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 21. september 2014 Skrevet 21. september 2014 Tror jeg har plaget Sebastian Rekdal og gjengen nok for i dag. BAW9728, B77W, innbound ENVA to land.... Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 8. november 2014 Skrevet 8. november 2014 NAX610 ENGM-ENBR, muligens en retur rett etterpå. Siter
Brynjar Mauseth Skrevet 8. november 2014 Skrevet 8. november 2014 Hva gjør egentlig folk under cruise? Dersom det er en lang tur selvfølgelig. Satt forleden avgårde fra ENTC til ESSA, en relativt lang flytur spør du meg 8) Kom under på at jeg manglet livsviktig brød, og spurte derfor ESOS. control om tilatelse for å forlate PCen i 30 min. Nei. Umulig. En dopause på 2min er selvsagt lov var det jeg fikk som svar. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 NAX531 fra Stavanger til Oslo atm. Hmm, hva jeg gjør under cruise? Som oftest går det i å lese nettaviser eller å lese etter metoder på å forbedre simmen, enten det gjelder bedre flyt eller nye addons. Fight 2: NAX2805 fra Oslo til London Gatwick. Bilder ligger i Screenshot-forumet Siter
Brynjar Mauseth Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Btw, noen som bruker vroute? Programmet viser ingen aktivitet online, men om jeg logger meg på med vPilot og logger på feks Kastrup, er både tårn og ATIS pålogget. Ser i tillegg på vatspy at flere ATC er pålogget i Europa, men vroute gir meg intrykket av at det er helt dødt. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Har ikke brukt Vroute på noen år. Syntes det ble litt "tungkjørt". Selv bruker jeg vattastic.com. Fungerer topp for min del. Siter
Anders Moen Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Btw, noen som bruker vroute? Programmet viser ingen aktivitet online, men om jeg logger meg på med vPilot og logger på feks Kastrup, er både tårn og ATIS pålogget. Ser i tillegg på vatspy at flere ATC er pålogget i Europa, men vroute gir meg intrykket av at det er helt dødt. Ser ut som vRoute har noen problemer med å vise data. Fungerer vanligvis like bra som de andre programmene/nettsidene Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 Hva gjør egentlig folk under cruise? Dersom det er en lang tur selvfølgelig. Satt forleden avgårde fra ENTC til ESSA, en relativt lang flytur spør du meg 8) Kom under på at jeg manglet livsviktig brød, og spurte derfor ESOS. control om tilatelse for å forlate PCen i 30 min. Nei. Umulig. En dopause på 2min er selvsagt lov var det jeg fikk som svar. Siterer Virtual Norwegian's crew briefing: According to VATSIM rules, you are allowed to step away from the cockpit in up to 30 minutes, but you should always check if you will encounter ATC first. Siter
Benjamin Hennes Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 UAE405 Singapore - Dubai i en 773ER. For øyeblikket så er det fotballtitting som bedrives på cruise. Som moderat fotballinteressert bergenser er det serieinnspurten i Tippeligaen som følges tett i kveld Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 NAX382, fra Oslo til Tromsø. Bilder ligger i screenshot-forumet. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Siterer Virtual Norwegian's crew briefing: According to VATSIM rules, you are allowed to step away from the cockpit in up to 30 minutes, but you should always check if you will encounter ATC first. VATSIM CoC (Code of Conduct) A9: When logging on to the VATSIM.net network, a member is not permitted to leave his or her connection unattended for a period in excess of thirty (30) minutes. If a member is unable to comply with this requirement, then he or she must log off of the VATSIM.net network. A member who is found to be unresponsive for more than thirty (30) minutes is subject to immediate removal from the network. Members who are found to repeatedly leave their connections unattended are subject to the terms of Article VI. of the VATSIM.net Code of Regulations. ... samt B3: A pilot must at all times check for appropriate air traffic control coverage for the airspace he is crossing at any given time. If there is an appropriate air traffic controller available or upon request to make contact with an appropriate air traffic controller, then the pilot should immediately contact such controller. ... og B10: A pilot, to the best of his or her ability, should make all attempts to comply with valid air traffic control instructions. ... summen av det hele er at ATC ofte kan godta små "do-pauser", men om du flyr under "positiv kontrol" (altså i kontakt med aktiv ATC) eller er på vei inn i kontrolert luftrom er det nokså standard å si nei til lengere pauser. Min personlige erfaring er at det for det meste går en grense på ca. 10 minutter når det kommer til ATCs "fraværs-aksept". Og om du planlegger å være borte fra PC-en i mer enn 30 minutter er du pliktig å logge av nettverket. Forøvrig alltid lurt å sjekke mulig ATC-dekning underveis før du går fra PC-en, da det er mye lettere å bortforklare hvorfor du ikke har kontaktet flygeleder X ennå dersom flygeleder X logget på for 20 minutter siden enn dersom flygeleder X logget på for 2 timer siden... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.