Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp dratt fra Rønne igjen etter å ha flydd fra Køben som DTR65. ISDT ATR+F1 Panel+TSS Sounds= fantastisk kombinasjon.

 

Jeg kan bare ikke få skrytt nok av ATC-servicen i Danmark og Sverige!

Skrevet

DLH1743 KIV-MUC med Embraer 190 (D-AECI). Første onlinetur med en Embraer.

Fløy denne turen for 6 dager siden, Embraer 190 er plutselig blitt favorittjeten min i FSX.

Skrevet

En stund siden sist, men nyanskaffelsen må brukes... Jukser med callsign (legger til en ekstra 9 på begynnelsen) og flytype, og tar av godt før tiden :P

 

AAL9198, B77W, KORD-KJFK.

 

Forresten, Øystein: flyr du på VATSIM? Siden dette er "VATSIM-babletråden" mener jeg... Har forsøkt å finne deg på vRoute når du skriver at du flyr, men finner deg hverken der, i vataware eller VATSIM sine egne (åpne) databaser... Men for all del, det er mulig jeg ikke har lett godt nok...

Skrevet

Hva gjør egentlig folk under cruise? Dersom det er en lang tur selvfølgelig. Satt forleden avgårde fra ENTC til ESSA, en relativt lang flytur spør du meg  8) Kom under på at jeg manglet livsviktig brød, og spurte derfor ESOS. control om tilatelse for å forlate PCen i 30 min. Nei. Umulig. En dopause på 2min er selvsagt lov var det jeg fikk som svar.

Skrevet

NAX531 fra Stavanger til Oslo atm.

Hmm, hva jeg gjør under cruise? Som oftest går det i å lese nettaviser eller å lese etter metoder på å forbedre simmen, enten det gjelder bedre flyt eller nye addons.

 

Fight 2: NAX2805 fra Oslo til London Gatwick. Bilder ligger i Screenshot-forumet :)

Skrevet

Btw, noen som bruker vroute? Programmet viser ingen aktivitet online, men om jeg logger meg på med vPilot og logger på feks Kastrup, er både tårn og ATIS pålogget. Ser i tillegg på vatspy at flere ATC er pålogget i Europa, men vroute gir meg intrykket av at det er helt dødt.

Skrevet
  Den 9.11.2014 klokken 12.04 skrev Brynjar Mauseth:

Btw, noen som bruker vroute? Programmet viser ingen aktivitet online, men om jeg logger meg på med vPilot og logger på feks Kastrup, er både tårn og ATIS pålogget. Ser i tillegg på vatspy at flere ATC er pålogget i Europa, men vroute gir meg intrykket av at det er helt dødt.

Ser ut som vRoute har noen problemer med å vise data. Fungerer vanligvis like bra som de andre programmene/nettsidene :)
Skrevet
  Den 8.11.2014 klokken 19.25 skrev Brynjar Mauseth:

Hva gjør egentlig folk under cruise? Dersom det er en lang tur selvfølgelig. Satt forleden avgårde fra ENTC til ESSA, en relativt lang flytur spør du meg  8) Kom under på at jeg manglet livsviktig brød, og spurte derfor ESOS. control om tilatelse for å forlate PCen i 30 min. Nei. Umulig. En dopause på 2min er selvsagt lov var det jeg fikk som svar.

 

Siterer Virtual Norwegian's crew briefing: According to VATSIM rules, you are allowed to step away from the cockpit in up to 30 minutes, but you

should always check if you will encounter ATC first.

Skrevet
  Den 9.11.2014 klokken 17.54 skrev Kristoffer Vinje:
Siterer Virtual Norwegian's crew briefing: According to VATSIM rules, you are allowed to step away from the cockpit in up to 30 minutes, but you

should always check if you will encounter ATC first.

VATSIM CoC (Code of Conduct) A9:

  Sitat
When logging on to the VATSIM.net network, a member is not permitted to leave his or her connection unattended for a period in excess of thirty (30) minutes. If a member is unable to comply with this requirement, then he or she must log off of the VATSIM.net network. A member who is found to be unresponsive for more than thirty (30) minutes is subject to immediate removal from the network. Members who are found to repeatedly leave their connections unattended are subject to the terms of  Article VI. of the VATSIM.net Code of Regulations.

... samt B3:

  Sitat
A pilot must at all times check for appropriate air traffic control coverage for the airspace he is crossing at any given time. If there is an appropriate air traffic controller available or upon request to make contact with an appropriate air traffic controller, then the pilot should immediately contact such controller.

... og B10:

  Sitat
A pilot, to the best of his or her ability, should make all attempts to comply with valid air traffic control instructions.

... summen av det hele er at ATC ofte kan godta små "do-pauser", men om du flyr under "positiv kontrol" (altså i kontakt med aktiv ATC) eller er på vei inn i kontrolert luftrom er det nokså standard å si nei til lengere pauser. Min personlige erfaring er at det for det meste går en grense på ca. 10 minutter når det kommer til ATCs "fraværs-aksept". Og om du planlegger å være borte fra PC-en i mer enn 30 minutter er du pliktig å logge av nettverket.

 

Forøvrig alltid lurt å sjekke mulig ATC-dekning underveis før du går fra PC-en, da det er mye lettere å bortforklare hvorfor du ikke har kontaktet flygeleder X ennå dersom flygeleder X logget på for 20 minutter siden enn dersom flygeleder X logget på for 2 timer siden... ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...