T F Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Alt ser optimalt ut for at Atlantis vil gjøre sin "de-orbit burn" om litt under en time (kl 10:49:04 norsk tid), med påfølgende landing ca en time senere (like før 12 norsk tid (11:56:58 +/-)). Dessverre er det fortsatt mørkt i Flordia på landingstidspunktet... civil twillight kl 12:11 norsk tid (06:11 lokal) og soloppgang kl 12:37 norsk tid (06:37 lokal). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Da var hun på bakken for siste gang. Kanskje litt synd at den siste landingen foregikk i mørket, hadde vært flott å få dokumentert den siste landingen i godt lys, men man kan vel ikke alltid få det som man vil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Slutten på et stort kapittel romhistorie er med denne heldigvis vellykkede landingen nå over. Følg med nå (live) på TV: http://www.ustream.tv/nasahdtv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Vellykket landing skjønner jeg. Takk for info, T. Hilsen another romling :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Bare synd TV2-nyhetskanalen hadde så dårlig dekning av begivenheten. Faktisk litt flaut. Sendte jo ikke før Atlantis hadde landet, og ingen ordentlig reporter som kunne rapportere/kommentere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 TV2 tar jeg ikke seriøst engang. Jeg bruker kun text tv'n deres, for å slippe nynorsk. Men at NRK ikke var med (som de overivrige var på 60 0g 70 tallet), ja det er en flause. Jeg savner Erik Tandberg. Men vi har jo T. her da :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Kan virke som vår egen Mr T går med en liten drøm om å bare holde stikka bakover helt til han blir vektløs ja. Takk i alle fall til både T og andre her for å holde FS.no noenlunde oppdatert med interessant info om de avsluttende rundene med ferga. Det har sikkert blitt nevnt her før, uten at jeg husker å ha fått det med meg, men hva vil skje med disse fergene nå Er de alle på Kennedy Space Center, og hva er planene med dem videre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Det er trist at denne epoken nå er over, men den vil fortsette å fascinere i mange år fremover likevel! Dog tror jeg faktisk ikke at neste steg blir like interessant, for meg ihvertfall... det er bare noe helt spesielt med romfergen, som er så stor og skytes opp som en rakett, og kommer tilbake og lander på en rullebane... Discovery vil bli utstilt ved National Air and Space Museum, Washington DC. Endeavour vil bli utstilt ved California Science Center, LA. Atlantis vil bli utstilt ved Kennedy Space Center. /T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Og Enterprise, romfergen som aldri fløy, som nå står på National Air and Space Museum skal på Intrepid i New York. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.