Gå til innhold

Vigra. Ikke så "basic" lenger.


Anbefalte innlegg

Masta er borte, Inge. Jeg sjekket det med sliderne på fullt, og tror faktisk MS selv fjernet den. AoN 3.0 er ferdig, og det er vel snakk om dager til jeg laster opp...men det må som sagt, bli parallellt med NSX II, da AoN og NSX er integrert i hverandre. Og takk og lov for det!

 

Konjakk bør og sendes til Hans Ramberg, proud member of the SWED2011 Team :grin:.

 

Tank you, Thomas! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde noe med Vigra før, da jeg stadig vekk ser den fra mine Oslo-Molde turer, TONDI 1N approachen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe vi alle gleder oss til, Jack. Texturene er skremmende bra, og langt, langt foran GEX. GEX er ikke dårlig...men etter min mening, mer urealistisk enn default FSX texturer hva Norge angår. Jeg bruker for tiden Norway Scenic X (versjon II :grin:), FEX, UTEX (med spesialoppskriften).

 

Om noen av dere synes dette høres kinesisk ut, så er det ikke det. Ny AoN, ny Scenic. Spesialoppskrift som før. Inkludert i readme. Det er kun pakkene som er nye, og ellers gjør man som man er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som amatatør og DESSUTEN Svensker, lurer jeg på en ting. Når jeg ser på bildet på Vigra så ser det ut til at flyplassen er "lagt over" et annet scenery. Hvis man ser på markstrukturen til høyre så kan man følge den under flyplassen (den syns rimelig tydlig)og så kommer den ut til venstre. Er det slik man gjør når man lager scenery? Har ikke peiling, det er grunnen til at jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatør OG Svenske, tøft liv :wink: Spøk til side, Norge blir førsteklasses nå, nettopp på grunn av hjelp fra Sverige.

 

FlattenMaskClassMapExcludeAutogen heter flattenparameteret.

 

Flatten excluder landclass map, og en stygg basic textur kommer frem. MaskClassMap. Så da legger jeg alltid en textur over flatten (som overlapper litt), vanligvis "Airfield 1". Underliggende landclass skinner litt gjennom denne og gir struktur. Utvalg av texturer er mildest talt elendig, men vi tar hva vi får. GEX forkludrer hele greia, og det kan jeg ikke gjøre noe med (GEX er ikke i bruk hos meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...