Gå til innhold

Norwegian Eagles - Antalya charter! [Søn 19.06.11]


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Jeg er litt skuffet over basiskunnskapen rundt UTC tid gutter.. :grin: Det er andre enn deg som skal tidlig opp i morgen Andreas, du får sørge for å pusse tennene og spise kveldsmat før du starter innflygningen, så er det bare å hoppe i seng. ;)

 

Benjamin; 35 er utelukkende en domestic gate. Gate 40 - 45 benyttes til international flights. Ser forøvrig at det spriker litt mellom oppstatte gater på avinors sider og reelle parkeringspossisjoner. Blir derfor gate 45, iht. IPPC kartene på meg. :)

 

Paulo; Du kan fritt benytte hvilken rute du selv ønsker, vedlagt rute er bare ett forslag. ;)

 

LP; Alt i orden, legger deg inn i flightboarden, noe callsign du ønsker? Regner med du tar turen fra Værnes når du først skal bli med på tur, hvis ikke blir det litt "halveis". :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vist ikke bare bare.. Etter en flameout og en uforklarlig simulatorfeil som førte til ett pluttselig fall ut av himmelen er jeg tilbake i Airbusen.. :grin: Den som kommer å forteller meg at de ikke kunne bli med grunnet CTD, dere har en svak sak. :grin:

 

Midt over Polen nå, so far, ATC hele veien, looking good! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modemet mitt sluttet å fungere bare 1/3 ut i flighten :( Så har ikke internett før tirsdag/onsdag. Bittert når jeg har brukt timer på en paint spesielt til dette eventet :(

 

Hva kan vi gjøre annerledes på neste tur, ønske om destinasjon/tema?

 

Jeg synes dette eventet var bra. Fikk bare vært med på starten, men jeg syns hele opplegget med event-topic her med timetable for departures er flott. Neste gang foreslår jeg å fly til et sted med bedre ATC-dekning. F.eks London Gatwick, Amsterdam, Alicante, Madrid kanskje. Selv om jeg må innrømme at jeg ikke liker å ha eurocontrol hele veien ned sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Norwegian Eagles vært heldige de siste to årene, med ATC på samtlige av de flyplassene vi har fløyet til/fra, både i innland og utland. Unntaket er selvfølgelig enroute ATC, men dette er jo forståvidt bare til bry for oss som holder hverandre med selskap på teamspeak. :grin:

I går fikk vi både APP og TWR nede på Antalya, totalt sett var vi ca. 2 timer uten ATC, ikke dårlig av en totalt flytid på litt over 4 timer. :)

 

Så, man kan vel nesten si at vi kan "garantere" for ATC, selv uannonsert. Hvem ville vel ikke slått på scopet når det kommer 6-8 fly nedover? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...