Gå til innhold

Ryanair langt fra billig


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Blir for dumt å bare lese overskrifter.

 

SAS dyrest

 

Går du med planer om å fly til Alicante i Spania i begynnelsen av jule, for eksempel, slipper du fortsatt desidert billigst med Ryanair.

 

Hvis to personer reiser Torp-Alicante 3. juli med retur 10. juli, og begge har hver sine koffert som må sjekkes inn, blir de trukket 6544 kroner på kontoen.

 

Velger dere Norwegian blir prisen 9226 kroner, mens SAS (som i testen hadde en svært treg nettside, red.anm.) krever nokså nøyaktig 12.000 kroner.

 

Men da får dere inkludert i prisen én koffert på 23 kilo hver. Begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke sluke alt rått og uten å vite litt om hvordan O'Leary elsker å provosere i den forstand at han dermed får mediaomtale og gratis reklame gull verdt Carl. :)

 

Som forbruker har jeg stort sett ikke et vondt ord å si om Ryanair etter å ha fløyet med dem sikkert 50-60 ganger i en god del år nå. Jeg syns de er billige (på det billigste bare et vits med et symbolske beløp uten skatter eller noe tillegg av betydning), det er enkelt å få billetter via nettsiden deres med et stort rutenett, hyppige avganger med vanligvis bra kapasitet og de har ikke minst en utmerket ulykkesstatetikk så god at det er svært få like store flyselskapet som har vært i drift like lenge det samme forundt. De er etter min erfaring vanligvis veldig presise iht. til å følge rutetabell og Ryanair opererer dessuten også ikke minst med en flyflåte beastående at et stort utvalg av så godt som nye top-of-the-art 737NG-flymaskiner.

 

Jeg har også lest dritt om hvordan de ansatte ang. skal ha det som jobber velger å hos dem, men det jeg beskriver er i alle fall hvordan jeg som kunde opplever og har opplevd å fløyet med dem Europa på kryss og tvers i endel år nå.

 

Og joda enkelte CA kan (som absolutt i andre selskaper også) også her være noen stressede surpomper og drittsekker innimellom. Men jøsses da, jeg har da også hatt mange og lange hyggelige og morsomme samtaler (spesielt på litt lengre turer som f.eks. ned til Spania og Italia) med flere veldig trivelige kabinbesteninger av begge kjønn under litt roligere faser av flyturen som på f.eks. når vi flyr flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...