Gå til innhold

PMS kansje ikke så "grønn" som de håpet på.


Øystein Faye

Anbefalte innlegg

For mitt vedkomende, som bor rett under trafikken, både inn og ut fra GMoen vil jeg nå påstå støyen har blitt kraftig redusert. Særlig merker jeg det godt på de flya som drar i og med det virker som dem stiger med mye mindre trust og stigningsgrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med de nye prossedyrene er så som så. Kommer man sørfra, og skal lande nordfra har man et langt legg som skal flys på en og samme høyde over et vist antall fix. Klart at det må gi en økning å forbruket. Tidligere kunne man ha en mer eller mindre gjevsn decent ned mot OSL, noe som ikke er mulig med dagens prossedyrer.

 

Men sånn går det vel når kontorrotter for frie tøyler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Point Merge få lov til å komme i gang før man trekker noen konklusjoner. Både flygeleder og piloter må bli vant til det nye systemet, og jeg tror ikke vi bør dra noen konklusjoner før til høsten.

 

Eksempelvis så er det jo forventet at kildesorteringen i Oslo først vil fungere optimalt om 5-7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig merker jeg det godt på de flya som drar i og med det virker som dem stiger med mye mindre trust og stigningsgrad.

 

Der tror jeg nok du må legge vekt på "virker som", siden de i den fasen antagelig stiger som før. Og climb thrust er climb thrust :) Selv har jeg ikke fløyet så ofte ut fra Oslo at jeg har merket noen problemer med level-off i climb, men det har nok også noe med tidspunktene å gjøre vi flyr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er pilotene misfornøyde med STARene (føler ofte at de MÅ inn i vifta selv om det ikke er behov) (pilotene har som kjent alltid hele bildet ;) )

 

SIDene er de meget fornøyd med, de må stort sett aldri levle ut og de svinger tidlig på kurs!

 

Dette er hva de jeg har sittet på klapp med har sagt.

 

Men som det blir sagt lenger oppe her, systemet må få tid til å bli innarbeidet før det blir 100% optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...