Steinar Grindstein Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Har hatt meg nok en strålende ettermiddag/kveld med dette flotte flyet, og har nå på 3 dager hatt 8 utmerkede turer med dette produktet. Nå over til dagens flight: L O A D S H E E T ISSUED BY APPROVED DATE TIME 20 MAY 2011 0904 ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS ......... .......... FROM/TO FLIGHT A/C REG A/C TYPE CONFIG ENVA/LTAI AE6899 EC-ISN B737-800/CFM56-7B26 Y186 WEIGHT DISTRIBUTION LOAD IN COMPARTMENTS 7848 1/4438 2/3410 PASSENGER/CABIN BAG 12346 AD/156 C/14 I/5 TTL 170+5 TOTAL PAYLOAD 20194 LAST MINUTE CHANGES DRY OPERATING WEIGHT 41277 DEST SPEC CL/CPT +/- WEIGHT ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 61471 MAX 62732 TAKE OFF FUEL 17485 TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 78956 MAX 79016 L TRIP FUEL 13830 LANDING WEIGHT ACTUAL 65126 MAX 66361 TAXI OUT FUEL 115 UNDERLOAD BEFORE L.M.C. 60 LIMITED BY TOW LMC TOTAL + / - BALANCING/TRIM CONDITIONS MACZFW 22.96% MACTOW 21.81% STAB TRIM: +7.3 MACLDW 22.71% MAC LIMITS ZFW FWD 8.27% AFT 30.56% TOW FWD 16.77% AFT 25.52% LDW FWD 9.51% AFT 30.87% TRIM BY CABIN AREA A17.B68.C85 CAPTAINS INFORMATION/NOTES STD WEIGHTS USED ADULT/76 CHILD/35 INFANT/0 BLOCK FUEL/ 17600 ( 21796 LITER) LANDG FUEL/ 3655 ( 4526 LITER) TAXI TIME 10 MIN CREATED WITH TOPCAT 2.71 (30JAN11) AIRCRAFT FILE VERSION 1.13 (07JAN11) END LOADSHEET AE6899 ENVA-LTAI Flyet klargjøres for en tur på omlag 4 timer: FMCn må klargjøres: Airborn: En spotter på Stjørdal fikk dette bilde under utklatring: Her nermer vi oss Tyrkia: På ca 21000ft på nedstigninga fikk vi kraftig turbulence, og den varte til vi var nede på va 12000ft. Da det var meget fine flyforhold inn mot Antalya valgte jeg å koble tidlig ut å handfly flyet ned de siste 4000ft, derfor ble det ingen bilder ifra innflyginga, men her er et etter at jeg har parkert ved gate: Da takker Cpt Grindstein for turen, og ønsker dere velkommen tilbake ved en senere annledning. Siter
Kai Dreyer Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Flott dette. Men var ikke 7848kg i drøyeste laget av vekt å ha i framre lasterom? Da man deler 737 lasterommene inn i 1,2,3 og 4. ----------------------------------------------------------------- Ville likt å sett den stueren som hadde fått dette til. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Skrevet 20. mai 2011 Mulig det, men det er Topcat som har lastet og fordelt lasten i flyet, så jeg regner med at Topcat har gjort sitt beste med tanke på at dem ikke har støtte for FSX utgaven av ifly, men kun FS9 utgaven. Siter
andreas nærbø Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Jeg vil se mere fra deg Dette var strålenede Siter
Steinar Grindstein Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Skrevet 20. mai 2011 Takk for flotte tilbakemeldinger. jeg er alt i plannleggingen av den neste turen med dette fantastiske flyet, og raport med bilder kan forventes :grin: Siter
Sondre_Mælumshagen Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Utrolig flott! Må bare forsikre meg om at det er aerosoft Antalya X du bruker? Har samme pakke men av en eller annen grunn synker fps fra over 20 til minimale 5 og 6 når jeg nærmer med dette sceneryet. Slik er det dog ikke uten sceneryet innstalert. Merkelig greier. Uansett, kanon bilder! ;D Siter
christopher herregården Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 veldig bra bilder Stemmer at 7,8 Tonn er litt mye i comp 1+2 hehe...går vel en ca 150-160 bagg inn der...rundt 2 tonn Christopher Siter
Steinar Grindstein Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Skrevet 20. mai 2011 Må bare forsikre meg om at det er aerosoft Antalya X du bruker? Ja det stemmer at det er det sceneryet. Med tiden har jeg blitt så kresen at jeg KUN flyr til og fra flyplasser der jeg kan få AES støtte :whistle: Anbefaler deg, og alle andre om regelmessig laste ned den siste utgaven av de scenery man har kjøpt. Handler man på simmarket blant annet er det bare å logge seg inn, å laste det ned ved neste reinstall av simmen, og det er det jeg har gjort av alle mine scenery jeg har puttet inn i FSXn min. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. mai 2011 Premium Medlem Skrevet 21. mai 2011 Typisk Kæptn Grindstein, tar bare oppdrag til varmere strøk, med flyvertinner på fanget og full peising :grin: . Flott reportasje, nå er det på tide du blir med å deler dine kunnskaper på "heavy flights" om onsdagene :whistle: . Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Herlig! Lenge siden jeg har sett Air Europa her på forumet nå, så detet var ett gledelig gjensyn! Flott og detaljerik historie, slikt liker man! Siter
Steinar Grindstein Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Skrevet 21. mai 2011 Takk for flotte tilbakemeldinger. Ny serie kan forventes i morgen, og den blir på turen LCLK-ENGM med DY1891. Ernst! Så du føler for litt opplæring i hvordan sikkelig fly fungerer? Hmmmm skal se hva jeg får til.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.