Gå til innhold

Norge Mesh Scenery


Roy Halvorsen

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke anbefale at du installerer Norge Mesh Scenery i seks deler, for det finnes et bedre alternativ.

 

Bruk heller N2000_lod8upgrade.zip og Mesh_Swed_Fin_Est.zip om du vil ha bra gratis mesh for Skandinavia. Da det har vært diskutert her har det vært enighet om at disse er bedre.

 

Men det beste er Mesh Scandinavia fra LAGO. Det kan kjøpes hot www.lagoonline.com og koster bare 10 Euro for de to du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppklaring her:

Det norske LOD8 freeware meshet og Lago Terramesh 15 og 16 (for skandinavia) er begge resamplet til en LOD8 oppløsning og det vil si at de begge tar akkurat de samme maskin og grafikk-kort ressusjene. Det er ingen forskjell på disse med hensyn "framerate" eller annen bruk av maskin-ressusjer.

 

det er bare en måte å lage terrengmesh filer til fs2002 på og det er med verktøy fra microsoft sdk'ene og hvis to forskjellige mesh er resamplet med samme LOD-tall så krever de også nøyaktig det samme fra prosessor/grafikk-kort.

 

Selv kjører jeg Lago terramesh på en pentium3 1 gz maskin med gforce 4 TI-4200 kort uten problemer og med skarpe terrengtexturer.

 

De som plages med uskarpe texturer eller at meshet ikke "følger med" må sette ned "target framerate" til mellom 12 og 15 så løser dette de aller fleste problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1,2ghz m/512 sdram og gforce 2 64ram. Så jeg vil ikke ha noe som krever for mye av maskinen. Har alt stilt inn på det beste og det funker ikke så gæli. Vær uke blir det jo noen megabit ekstra på simmen, og noe må det jo gå utover. Har også sansen for de gutta som bruker fritiden på å lage alt dette. Det tar mye tid. Støtter vi ikke dem, blir jo alt payware.

Jeg er jo ganske fersk i dette gamet så jeg må si det interesant å diskutere å lese deres inlegg med alle erfaringer dere har. "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Torgeir Opland:

Litt oppklaring her:

Det norske LOD8 freeware meshet og Lago Terramesh 15 og 16 (for skandinavia) er begge resamplet til en LOD8

Ah, ok. Skal gi meg på den. Var av den oppfatning at *LAGO* (skrev rett nå? "[stikk ) meshet var LOD10, og at den "gamle" (som alle sier er dårlig) LOD10 var basert på LOD8-data (resamplet _opp_ mao).

 

Men, hvis både gode gamle LOD8 meshet og LAGO's er LOD8 oppløsning, hvorfor skal LAGO sitt være så mye bedre? Fordi det koster?

 

Ang. systemkrav, vet ikke helt. Har sett screenshots med LAGO-meshet tatt med kraftmaskiner som "sliter" med blurry textures (kan være tilfeldig, men...). Min P3-733 med rimelig avansert C421B sliter bare litt med textures, og absolutt ingenting i standardfly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...