Gå til innhold

Leie fly i Bergen?


Kjell Lavoll

Anbefalte innlegg

Skal ikke si dette 100% sikkert, men jeg tror nok du må være medlem for å få leiet fly ja. BAK driver ikke flyutleie til privatbruk. For å få fly må du være medlem av BAK eller fly med instruktør fra BAK. Jeg tror det kan holde dersom du er medlem av NAK (Norsk Aero Klubb), men det er minimum dersom du ønsker å fly alene. Ellers finnes det folk i klubben som har private fly (også amerikansk registrerte fly). Det er jo ikke umulig at noe kan ordnes der utenfor klubbens regi. Ellers har du jo også Haakonsvern Aero Klubb, men jeg vil tro de har omtrent samme regler som BAK ettersom de også er underlagt NAK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem av NAK kan du leie fly i flyklubber som er tilsluttet NAK til en "NAK" pris. NAK prisen er høyere enn den klubbens medlemmer betaler, og klubbene har ulike regler og betingelser mht.utleie. Foreksempel forsikring og egenandeler ved uhell. Noen krever også at men flyr en lokaltur med instruktør.

Mitt råd er at du tar deg en tur opp i klubben i løpet av julen, der er det alltid folk (jeg skal vel opp selv regner jeg med). Om du ikke leier fly selv, er det som regel noen som tar deg med på en tur.

 

mvh

Hans Petter Stue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...