Gå til innhold

FLG 2011 - Virtual Red Arrows


Anbefalte innlegg

Hei Jan Petter.

Takker for ett forykende show.

Vi som har flydd en del close på div turer satt jo bare og måpa av kvalitene på rattinga av disse Hawk flyene..

Helt fantastisk. :o

Det må jo ligge utrolig mye trening og terping bak dette?

Kunne isåmåte vært utrolig moro om du kunne lagt ut en liten forklaring på hva og hvordan dere trener, samt litt av organiseringa av ett slikt display.

 

Hils gutta og si at gåsehuden kanskje legger seg frem mot neste helg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ja dette er noe av det mest proffe jeg har sett innen flightsim flyving, en stor takk til dere alle i teamet. Det var hyggelig og se gamle flygere som har mang en jet time bak seg glise og gi statment som, dette står jo ikke tilbake fra de ekte gutta.

 

Og så proffe dere har hvert under planlegging etc...Men Petter vi har vell satt oss et lite merke i boka for neste år. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke flyving...Dette er KUNST!!!

 

Dette var helt ufattlig profft. Nesten så jeg ikke tror det..Her vingler jeg lett frem og tilbake, så der jeg dette?

Går det an å få det så nøyaktig??

 

Er meget imponert, rett og slett. Dette var vakkert, og elegant. Sender en stor takk til dere for opplevelsen vi fikk dele..og regner med at det ligger noen timer bak stikka her, så jeg er mektig og alvorlig imponert over hva dere får til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med komentarer som dette gjør det alt strevet vertdt det :grin:

 

Takk for fine kommentarer, teamet setter stor pris på det ;)

 

Jeg kan forklare litt nærmere hvordan vi gjør ting osv. siden jeg fikk intrykk av at noen av dere var interissert i dette:

 

Vi flyr 3 ganger i uken, 2 timer hver gang, så rundt 6 timer i uken. Vi har faste treningsdager, noe som er viktig siden formasjonsflyvning for det meste handler om å trene mye på de samme tingene. Repetisjon er svært viktig, og vi flyr hver maneuver mange ganger om og om igjen til alt sitter. Etter det trener vi enda mer på det til vi får det i blodet.

Å trene opp en 9 ship til å være stabil er en tidskrevende prosess, vi har trent på det samme showet i 1.5 år, og først nå er vi klare til å fremføre det. Hadde vi trent 8 timer hver dag så skulle vi klart det noe raskere, men det er en begrensning hvor mye tid man kan spandere på det selvsagt.

 

Vi håper at formasjonsflyvning ga mersmak til de av dere som såg på, da det er en av våres mål å få flere interisert i formasjonsflyvning. For de av dere som har lyst å begynne så handler det stort sett om kontinuitet og tolmodighet. En må trene seg opp til å bli god i formasjonsflyvning, og en må være villig til å spandere tid på det om man vil fly i et team. Selvsagt skader det ikke å ha litt bakgrunn fra lignende flyvning fra før ;)

 

Ellers så kan jeg legge til at vi bruker en simulator som heter Flaming Cliffs 2 til formasjonsflyvning. Grunnen til dette er den suverene multiplayeren i denne simmen. Den tilater oss å fly svært nøyaktig, og se alle kontrol inputs til de andre flyene. Flyegenskapene er også svært gode til formasjonsflyvning. FSX kan også brukes til formasjonsflyvning, men det er mye vanskligere siden multiplayeren ikke er god nok.

Uansett hvilken sim dere bruker håper jeg at noen vil prøve seg litt på dette, for det er etter min mening det ypperste man kan gjøre innen flyvning og teamwork i spillverden ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, gåsetrekket vårt ble bare barnematen i forhold :grin:

http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=580949&page=1

 

Slik vi har det på MP, så funker faktisk formasjonsflyging ganske bra ettersom vi sitter på privat server til Geir Ove.

FSHost funker ikke nei.

Spørs om det blir mye oppmøte på Edwards i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...