Gå til innhold

B212


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Pasi's Hoover School, avdeling Frya. :grin:

 

I kveld var det helikopterkveld med en ny vri. Pasi har snekret en bgl-fil, og ved hjelp av den + en røys andre filer og litt redigerig av aircraft.cfg, så ble det plutselig mulig å slenge ut en løftevaier fra helikopteret, fly rundt på øvingsområdet og hente masse flyttebare objekter! Vanvittig morro!

 

2011-2-21_22-47-15-957.jpg

 

2011-2-21_22-44-51-132.jpg

 

2011-2-21_22-44-41-400.jpg

 

2011-2-21_22-46-3-862.jpg

 

Vi gjorde også et forsøk med Shared Cockpit på FSX Multiplayer Server, Pasi som pilot og undertegnede opererte vinsjen. Det funket nesten optimalt, noe mer testing trengs i morgen.

2011-2-21_23-53-30-123.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

hmm, den 212'en bringer frem gamle minner i den tida vi hadde maskinen som shuttlemaskin på Ekofisk.....

 

husker spesielt en morsom episode med Sierra-Sierra, ventet på landingsklarering på hotellet og flygelederen spør piloten hvor eksakt han er nå, hvor svaret fra sierra-sierra er;

Cruising east of hotel with afterburnes on
....mye latter på radioen etterpå..... :grin:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bilder, viser skills! Har selv sansen for hjulvispere. Har prøvd noen av missionene i FSX med Agusta Westland EH101 default, men syntes modellen er snål og fly. Når jeg får tak i lasten jeg skal løfte begynner kabelen bare og fly opp og ned. Så akkurat det har jeg gitt litt opp. Men nå ser jeg det er mulig. Trengs vel bare mer trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hva lærer dere på støvsugerskolen da?

 

...... der lærer de å hoovere :whistle: . Pasi er ikke til å spøke med, så bare se opp, før du vet ordet av det, kommer det deisende flere tonn fra himmelen :grin: . Ellers anbefales det å kikke innom MP-serveren, da det er mange nyttige helikopter-tips å hente fra Pasi og andre erfarne helikopterpiloter!! Det er en artig og kreativ gjeng, og det kommer mange artige bildereportasjer fra den kanten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lærer dere på støvsugerskolen da?

 

Omvendt pedagogikk, her lærer man hva man ikke skal gjøre, resten er plankekjøring......med ett innslag av ei ku eller to :grin:

 

NORlift_00104.jpg

 

NORlift_00105.jpg

 

NORlift_00102.jpg

 

NORlift_00103.jpg

 

NORlift_00108.jpg

 

NORlift_00107.jpg

 

Og helipad'er på de mest tenkelige plasser :D

NORlift_00109.jpg

 

Til og med en laaaang plattform med en som guider deg ned :whistle:

NORlift_00110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...