Einar Kristiansen Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 En SAS-maskinen fra Bodø måtte snu, da det ble oppdaget sprekk i et av lagene i et vindu på siden av cockpit. an.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Steinsprang kan vel skje hvilket som helst fartøy. Merkelig, Avisa Nordland fokuserer veldig på småbagateller innen luftfarten, for å blåse de opp til noe de egentlig ikke er. Ellers går det i sladder fra bylivet i helgene, så her går det unna, gett! :grin: Jaja, de må vel også ha noe å skrive om, regner jeg med... :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Neppe steinsprang. Spenninger i vindu grunnet heatingen er sansynlig årsak og ikke særlig spennende. Crack oppstår stort sett i ytre pane og har ingen strukturell betydning. Tynt herdet glass uten på vinyl pane som er selve styrken i glasset. Greit å bytte da man på dette sliding window kan vippe ut hele assy med ramme fra styre skinnene og sett inn et nytt. Er riggingen riktig tar det 15 min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Håper for SAS sin del at de har kasko, eller delkasko :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det jeg leser ut av denne artikkelen er at SAS har et ansvarlig mannskap og gode sikkerhets rutiner. Jeg får kun et positivt inntrykk når jeg leser artikkelen, til tross for at luftfart sansynligvis ikke er journalisten sitt spesialfelt. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Må si meg enig med Ragnar der. Og jeg ser ikke noe galt med denne saken slik den fremstår nå i alle fall. Den forteller hva som har skjedd, litt om regler når slikt skjer, og litt om hvorfor det ikke er farlig. Det er ingen overdramatisering, og i forhold til deres siste sak om Teknisk trøbbel for hurtigruta som også måtte returnere, er jo fly-saken dyptgående faglig, og teknisk grundig velbegrunnet... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.