Gå til innhold

Måtte snu etter rutesprekk


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Steinsprang kan vel skje hvilket som helst fartøy. ;)

Merkelig, Avisa Nordland fokuserer veldig på småbagateller innen luftfarten, for å blåse de opp til noe de egentlig ikke er. Ellers går det i sladder fra bylivet i helgene, så her går det unna, gett! :grin:

Jaja, de må vel også ha noe å skrive om, regner jeg med... :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe steinsprang. Spenninger i vindu grunnet heatingen er sansynlig årsak og ikke særlig spennende. Crack oppstår stort sett i ytre pane og har ingen strukturell betydning. Tynt herdet glass uten på vinyl pane som er selve styrken i glasset. Greit å bytte da man på dette sliding window kan vippe ut hele assy med ramme fra styre skinnene og sett inn et nytt. Er riggingen riktig tar det 15 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Ragnar der. Og jeg ser ikke noe galt med denne saken slik den fremstår nå i alle fall. Den forteller hva som har skjedd, litt om regler når slikt skjer, og litt om hvorfor det ikke er farlig.

 

Det er ingen overdramatisering, og i forhold til deres siste sak om Teknisk trøbbel for hurtigruta som også måtte returnere, er jo fly-saken dyptgående faglig, og teknisk grundig velbegrunnet... :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...