Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. januar 2011 Premium Medlem Del Skrevet 18. januar 2011 Det er på flg-serveren det foregår ! Tid: for lenge siden. Sted: fremdeles en militær hemmelighet. Deltagere: top secrets. Mål: bomb fiendtlig aktivitet på flyplass Aera79. Fly fra mange baser samlet seg for felles innsats...... ........ og allerede i starten var det flere som falt fra. Hovedstyrken durte videre mot målet i 20 000 fot, men den lovte escorten uteble. Målet i sikte, fremdeles ingen escorte, men heldigvis ikke ett fiendefly prøvde å stoppe oss. Fiiinsikting, bombelukene åpne...... ......der, bombs away!! Hjemturen forløp uten dramatikk, ingen escorte !? Bearcall i sikte, og sannelig, da dukket escorten opp :grin: . Tilbake på basen, klar for nye oppdrag. A2A Accusim B-17, MP mandag 17.jan. Tykjeartig !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Et ord....: Rått!! Udugelig eskorte dog :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. januar 2011 Takk for det, gamle ørn :grin: ! Og bare så det er sagt, du er savnet i skvadronen, og det er satt opp plakater over hele basen med "etterlyst, død eller levende" . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hehehe.. Godt å høre at man er savnet, dog så tror jeg savnet andre veien er større. Problemet ligger ganske enkelt i det at jeg ikke lenger har FSX. Jeg fikk min gjennom betateamet til Microsoft, men da de la ned FSX teamet så forsvant også sidene hvor man fikk produktnøkkel. Så jeg sitter med et sett ubrukelige DVD-plater. Må vell få bestilt på nytt snart.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Takk for turen og glimrende bilder Ernst. Detta må vi gjenta.... Det har virkelig åpnet seg en ny verden for meg etter at jeg kjøpte denne maskina. Det er jo ikke måte på hva man må følge med på under flight.. Helrått. Lite bildet fra 2 officer. Som vi ser her så har jeg ett lite dropp på fuel pressure på motor nr 3. Jeg må også kalibrere kompressor trykket slik at Manifold Pressure er det samme på alle 4. Oljetrykk Ok på samtlige. Cylinderhode temp Ok. Oljetemp Ok. Carborator Air er innenfor grønt. Den falt noen få grader som vanlig etter at vi byttet fra Filtered Air til Ram ved passering 8000 ft. I tillegg til å fly denne maskina må man også ha ett øye på småting som Cabin temp, denne må justeres jevnlig så man slipper survinga fra crewet. Det kommer også meldinger på øret hvis det er noe som ikke er helt etter boka. Radio opperatøren finner stadig noen radio kanaler med drivende god musikk :crazy: som man kan lytte på hvis man ønsker. Dette er bare litt av hva som er simmulert i maskina, og jeg koser meg hvert eneste minutt i denne fantastiske cockpiten. Noe av det grommeste er kanskje at div feil og mangler man klarer å påføre flyet enten ved hjelp av slitasje eller rett og slett dårlig flyging, lagrer seg slik at flyets tillstand er nøyaktig den samme neste gang du skal ut og fly hvis du ikke tar en tur innom hangaren og utfører service / repparasjoner på dette. Siste turen vi hadde nå fikk jeg beskjed om at motor nr 3 ikke var helt på nett. Etter landing ble dette sjekket ut og joda. Sylinder nr 6 var kaputtos. Denne ble da byttet ut sammen med hydrolikk pumpe til Gear, da understell av vannvare ble fellt ut i noe høy hastighet.. My Bad. Diverse væske nivåer må også sjekkes og evt etterfylles. Nei dette er ei vannvittig maskin, spesielt for ett Petrol Head som undertegnede. Håper vi blir flere som får dilla på denne, slik at vi kan kjøre noen seriøse bombe tokt i formasjon. Kanskje en ide til FLG?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. januar 2011 Hei for sist :grin: . Jeg blir kjempeimponert når noen setter seg så grundig inn i flysystemer . A2A sin B-17 er en fantastisk flott modell, fullpakket med kvalitet og overraskelser, og jeg har også hatt stor glede av å fly denne herligheten. Jeg betrakter meg som over gjennomsnittet interessert i warbirds, både små og store, men jeg har en smertegrense for hvor langt jeg er villig til å sette meg inn i virkelighetens utfordringer . Accusim ballanserer hårfint på denne grensen, og jeg må innrømme at det av og til er noe frustrerende å bruke mer tid på vedlikehold, enn selve flyturen :cry: . Men så er belønningen noen ganger formidabel, som når en hel gjeng tilfeldigvis møtes på MP-serveren, og plutselig er lufta full av entusiastiske piloter med de utroligste flymodeller !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Utrolig flott syn! Var syk i går, men fløy faktisk litt A2A B-17 på kvelden. Det skjer mye rart og uventet hos meg med denne. I går fungerte det lenge bra, men så ble autopiloten av en eller annen grunn slått på (jeg gjorde ingen ting....) Samtidig forsvant VC view (alt var svart). Autopiloten stod faktisk av da jeg fikk hentet denne frem, men alle kontroller var låst, og VC var borte. Har hatt andre uforklarlige og rare hendelser med modellen (som faktisk er utrolig bra når den fungerer). Og, ja....den får flust med service, så det er ingen slurv her. :blush: Men, veeeeldig synd at jeg ikke fikk deltatt, og håper absolutt på en ny «bombrun» :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 19. januar 2011 He he, ja den accusim-greia virker bare mer og mer levende. Det virker som om A2A har lykkes i å skape en dynamisk simulator inni FSX. veeeeldig synd at jeg ikke fikk deltatt, og håper absolutt på en ny «bombrun Ny sjanse byr seg kanskje allerede i kveld!?!? Det er ikke kommet noen forslag om heavy-tur, og da er det flere av oss i "herreavdelingen" som har ymtet frampå om et alternativ til langtur med passasjerfly, nemlig en større formasjon med B-17 . Vi er ganske mange etter hvert, som har skaffet seg A2A B-17, så vi burde kunne klare å samle 5-6 fly i formasjonen. Det bør helst bare være A2A B17, og ikke andre fly, for å unngå mest mulig kaos i serveren. Men noen alternative escortefly kan godkjennes, for ikke å utestenge noen. Forslaget er ikke offisielt, og kommer det haevy-flight får den prioritert. Men sett av onsdagskvelden uansett, det pleier alltid å skje noe spennende . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 19. januar 2011 Premium Medlem Del Skrevet 19. januar 2011 For hardbarka B17 piloter er kanskje denne linken av interesse og verd å sjekke ut. 91st Bombgroup Under sjekkliste på denne siden (Om du scroller nedover)finner man også litt om formasjonsflyging. Sjekklist Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Ny sjanse byr seg kanskje allerede i kveld!?!? Det er ikke kommet noen forslag om heavy-tur, og da er det flere av oss i "herreavdelingen" som har ymtet frampå om et alternativ til langtur med passasjerfly, nemlig en større formasjon med B-17 . Vi er ganske mange etter hvert, som har skaffet seg A2A B-17, så vi burde kunne klare å samle 5-6 fly i formasjonen. Det bør helst bare være A2A B17, og ikke andre fly, for å unngå mest mulig kaos i serveren. Men noen alternative escortefly kan godkjennes, for ikke å utestenge noen. Forslaget er ikke offisielt, og kommer det haevy-flight får den prioritert. Men sett av onsdagskvelden uansett, det pleier alltid å skje noe spennende wink . Skal se om jeg får en mulighet til å delta. Jeg har funnet en oppdatering til A2A B-17 (fra i høst), og den skal gjøres før jeg flyr noe mer. Så skal flyene på service :grin: På turen på mandag, klatret jeg til 25 000 ft - det tok sin tid med fullastet maskin. Tolmodighet må til, så det var godt å høre litt på radio... :grin: Fløy fra Coningsby, og nådde akkurat inn over grensen til Nederland, da VC gikk i svart og autpiloten overtok. Så jeg fikk da flydd en stund før merkelige ting begynte å skje.... :sleep: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 19. januar 2011 Premium Medlem Del Skrevet 19. januar 2011 På turen på mandag' date=' klatret jeg til 25 000 ft - det tok sin tid med fullastet maskin. [/quote'] Følger man prosedyrene rett så skal det visstnok ta 62 min.å komme seg opp på 30000 ft.så dette er ikke noe for di med dårlig tid :cool: Tålmodighet er en dyd :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.