Paul-André Tilrem Skrevet 16. januar 2011 Skrevet 16. januar 2011 Hvorfor ikke fly fra Calgary til Vancouver? Fra en OL-By til en annen. Er da ikke så langt sier du? Er jo bare å følge Trans-Canada Highway det. Og hvilket fly er bedre enn en DH80 Puss Moth for litt skikkelig low and slow. Cruisehastighet på 80-90 knop Litt ute på ettermiddagen var det oppmøte på Okotoks CRF4. Fulle tanker og full termos med kruttsterk kaffe. Avgang og dreier nord Vi følger highway 2 nordover til Calgary Calgary er et lite mini Los Angeles. Paddeflat med et lite område med høye hus. En pervers mengde med radiomaster som blinket noe voldsomt Vi sier adjø til Calgary mens vi svinger vestover langs Trans-Canada Hwy Når jeg kommer til Dead Man's Flats, ser jeg det jeg ikke vil se enda. Sola går snart ned. Skulle kanskje startet tidligere? Folket i Canmore har tent lysene sine, og jeg bestemmer meg for å lande på Banff. Og plutselig, like ved veien ligger den Et kjærkomment lite bygg akkurat no. Ta bussen til Canmore og lete etter et sted å overnatte. Teltet fristet ikke akkurat. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Skrevet 16. januar 2011 Klokken 08:47 neste morgen letter vi fra Banff for et kort hopp til Golden og videre til Revelstoke Rett før kl 09.00 nynner jeg på en sang fra Dolly Parton når jeg ser alle som skal på jobb. "Tumble out of bed and stumble to the kitchen Pour myself a cup of ambition And yawn and stretch and try to come to life. Jump in the shower and the blood starts pumping Out on the street the traffic starts jumping With folks like me on the job from nine to five." Plutselig ble det lavt skydekke, så lavflyging ble noe nødvendig. Er ikke GPS på denne krabaten. Et lite tettsted ved Lake Louise. Fikk ikke mulighet til å sjekke ut slottet ved innsjøen grunnet været En mellomlanding på Golden. Ca 30 min senere løfter vi igjen. Været letter heldigvis noe litt lenger nord Etter å ha fløyet nord, vest og sør sørøst kunne jeg endelig sette kursen vestover igjen etter Rogers Pass Synd å si det, men dette hender ofte her oppe i nord. Kort finale inn på Revelstoke. Ren og skjær flaks gjorde at jeg fant flyplassen i denne skodda. :eek: En tung avgjørelse, men været stopper turen for denne dagen. Siter
A L Skrevet 16. januar 2011 Skrevet 16. januar 2011 Flotte bilder du serverer Paul Andrè! Stilig fly også! Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Skrevet 16. januar 2011 Endelig, etter å ha ventet i 2 dager på bedre vær, kunne jeg sette avgårde i -2°C og lett regn. Risky, ja. Men etter å ha hørt historier om Sasquatch og spist store mengder dried corned beef, ønsket jeg meg vekk herfra. Sicamous og Mara Lake. En liten tur ned på Salmon Arm for å fylle opp termos og kakke litt is Little Shuswap Lake. Ved Cambell Creek, ikke langt unna Kamloops, klarner det opp betraktelig. Alton Mine En lunsjstopp på Lytton for å innta litt mat. Innen jeg ankommer Hope og Silver Creek har skodda og regnet kommet kraftig til. Men ingen fare ettersom det er +2°C ute her i lavlandet Brua inn mot Vancouver og Burnaby Vancouver City med OL anlegg og brua til North Vancouver i bakgrunnen Ettersom jeg ikke kunne lande på Vancouver Intl, satte jeg turen til Point Roberts som er mere beregnet for slike fly Lokale værforhold her forundrer meg. Plutselig tåke og regn til klarvær og tilbake igjen inne bare noen få Nm Endelig fremme etter 560 Nm Dette har vært en lang, men veldig fin tur med masse naturopplevelser. Anbefales sterkt. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. januar 2011 Skrevet 16. januar 2011 Utrolig artig historie! Flott sammensatt av tilhørende tekst og bilder! Har selv vurdert å følge "The Alaskan Pipeline". Slikt som dette vil vi har mer av! Stå på! Siter
Daniel Svendsrud Skrevet 16. januar 2011 Skrevet 16. januar 2011 Bestandig like morro med slike turer. Hva slags scenery brukte du? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Skrevet 16. januar 2011 Bestandig like morro med slike turer. Hva slags scenery brukte du? Orbx Northern Rocky Mountains og Pacific North West Siter
TOS Skrevet 16. januar 2011 Skrevet 16. januar 2011 Suverene bilete med suveren historie. Ser fram til Ivar sin tur langs "Den Alaskiske Røyrleiinga" :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. januar 2011 Premium Medlem Skrevet 16. januar 2011 Dristig flyvning og imponerende reportasje. Topp underholdning og bonuspoeng for valg av utradisjonell flytype!! Siter
Kjell Arne Randa Skrevet 16. januar 2011 Skrevet 16. januar 2011 Konge tur det der. Ikke rart du er forkjøla, kan ikke vær mye varme bak den lærretsduken der. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Skrevet 16. januar 2011 Ikke i starten nei, men når motoren har fått varmen sin så frøys jeg ikke på fotan iallefall :whistle: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.