Gå til innhold

Spennende MP-muligheter


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hangarskip er morsomt, og AI Carriers II er et flott scenery, men fortsatt flyr man i ensom majestet.....!?

Etter at MP-flyvning har begynt å fungere like bra som single, er det blitt helt meningsløst å fly alene i en robot-aktig virtuell verden. Og hvem har ikke hatt lyst til å fly carrier-ops i MP !?!? Og det med hangarskip inkludert commander on board :o ! Pasi er godt i gang med å teste ut disse mulighetene, og i følge han selv trivest han svært godt som captain om bord :grin: .

 

carr1.jpg

Pasi har klart å plassere sitt hangarskip i Karibien, og har gitt ordre om full fart framover. Jeg får landingsklarering og kan knapt tro mine egne øyne.

 

carr2.jpg

Vi nærmer oss det bevegelige dekket, og mens spenningen øker er det stille i øretelefonene.

 

carr3.jpg

Kroken fanget en av wire`ne og vi står stille på dekk. Måtte bare taxe noen runder for å få bekreftet at dette funker. Og Ja, hangarskipet durer i full fart mens jeg kan operere fritt på dekket ( husk dette er et scenery i fart ).

 

carr4.jpg

Enda bedre, mens jeg gjør klar for ny take off, kommer Fred inn for landing. Også han klamrer seg til en av wire`ne, og tar av etter ei stund. Vi rakk ikke å teste catapult-start før vi tok kveld, men så langt er dette en success, og det gir helt nye og spennende muligheter i MP. Ser for meg søndagsgjengen på et overfylt dekk :grin: . Men vi trenger ikke vente til søndag, testingen fortsetter litt uformelt, og allerede i kveld har captain Pasi antydet at han dukker opp med sitt hangarskip. PS det er en fordel om man har FSX/Acceleration, og selvsagt må man ha fly beregnet for hangarskip ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei

 

For oss som ikke har Acceleration inne, så kan du bruke et tilleggsprogram som heter ArrestorCables (freeware). Det finner du her: ARRESTORCABLES

 

Dette programmet får Tailhook'n til å hekte seg på kablene på Carrier'n ved landing, og det spenner også opp katapult launch ved take-off. Kom ikke helt i mål med testing i går, men skal prøve mer i kveld.

 

Jeg testet også ved å installere sceneryet Pensacola NAS, der det er spent opp kabler på rullebanener, slik at man kan øve på Carrier-landinger. Fikk det til å funke utmerket da. Skal prøve mer når kaptein Pasi kommer seg ut av byssa og opp på broen i kveld.

 

Pensacola NAS kan du laste ned her: PENSACOLA NAS

 

Ellers er det viktig å merke seg at flyet ditt må ha Tailhook for å få til dette. Tailhook må også være konfigurert i aircraft.cfg fila.

 

 

----------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var det nytt kaos på serveren :grin:

Pasi lå og dorga med balja si mellom Saba og St.Barth. Om han fikk fisk eller ikke, så var det en godt bevart statshemmelighet.

 

Første landing

50433654.jpg

 

Så kom og Øystein med båt, og med rykte om at noen hadde drinker til overs, så måtte vi på besøk

53480659.jpg

 

Noe urolig sjø gjorde folk sjøsyke, og testet understellene ganske kraftig :o

68606028.jpg

 

Måtte fyre opp noe skikkelig kraftig etterpå.

93803308.jpg

 

Skikkelig artig kveld dette. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, det ble travelt på dekk til tider, men kjempegøy at dette funker med så mange i MP.

carr5.jpg

Ekstra artig når man ligger 4-5 fly i landingsrunden, og blir tatt ned med bare halvminuttet mellom :D .

 

carr6.jpg

Bare såvidt man får løsnet kroken og taxet unna, så er neste mann nede.

 

carr7.jpg

En kjapp påfylling av hamburgere og kjørepils, så er det å køe seg til ny take off.

 

carr8.jpg

Off we go.....

 

carr9.jpg

 

carr9c.jpg

.....og siste nytt på Carrier-fronten. Nå med fungerende innflyvningslys og nøyaktige innstrukser fra commander on board !

 

carr9d.jpg

Langt mer detaljert hangarskip gir enda bedre realismefeeling. Viser forøvrig til MP-invitasjon og nødvendige linker i Multiplayer-forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...